Stora Mellanösterntråden

Nä jag är rätt säker på att prestanda uppges som ”minst” x, y eller z. Sedan är det upp till lede Fi att ta höjd för variation uppåt.

Nu har väl dessa bomber utvecklats just för det specifika ändamålet och jag tror inte att de hade gjort sig omaket att bygga en bomb som bara klarar halva djupet av de anläggningar den byggdes för…
Iof, men man ska inte underskatta fienden. Att de använde flera bomber mot samma mål säger väl allt.
Bilder som visar mer än några hål i marken lr vi få vänta på tills ett nytt iranskt styre öppnar upp för utländska journalister och FN-s inspektörer att på ort och ställe förvissa sig om att Irans kärnvapenprogram är avslutat.
Irans kärnvapenprogram är inte avslutat. Kommer aldrig bli avslutat tyvärr.

Intressanta bilder. Här från Natanz.

Före och efter.

05229b2955f2c81461565e40367922ec.jpg

90ff8096d2bbb8e30e97a811a7172c95.jpg

Med vänlig hälsning,
Nantanz har två nya hål i marken.
1750618323980.png

Iof, men man ska inte underskatta fienden. Att de använde flera bomber mot samma mål säger väl allt.

Irans kärnvapenprogram är inte avslutat. Kommer aldrig bli avslutat tyvärr.

Man använder flera bomber för att vara säker på att nå effekt. Men som sagt, inget lär bekräftas förrän en annan regim öppnar upp. Hur det blir med det får vi se, men fallet Syrien visade att det inte finns någon annan aktör som kan förhindra det i alla fall.

Med vänlig hälsning,

Det mest fantastiska tycker jag är att det inte rapporterats några radioaktiva utsläpp ! :)

Det mest fantastiska tycker jag är att det inte rapporterats några radioaktiva utsläpp ! :)

Varför skulle det bli radioaktiva utsläpp? :va

Det bränsle de hittills hunnit anrika upp har de sannolikt flyttat på, men nu kan de förhoppningsvis inte anrika mer då utrustningen för detta antingen är förstörd och/eller oåtkomlig.

Men självfallet finns det fortfarande risk för att de framställt tillräckligt för att ställa till med något elände. Det är nog det Israel menar med att de kommer att fortsätta kriget tills de nått sina mål.

Fler bilder, denna gång från Isfahan:

6dc940b98c731228feff194358bcc9af.png

8fffa47b28b63c374e27761e8d017d35.png

En anledning till resan till Ryssland kan vara att få köpa någon färdigt liten kärnladdning som de kan ”testa” och försöka få Israel och USA att tro att de har fler och är beredda att använda dem. Dock tror jag det momentumet är förlorat och det kommer knappast att bli ett begränsat svar i så fall.

Med vänlig hälsning,

1ed5b86903332652224eed395a9f56fa.jpg

Det ante mig… gissningsvis har Israel agenter inne i Iran sedan många år.

Med vänlig hälsning,

1ed5b86903332652224eed395a9f56fa.jpg

Det ante mig… gissningsvis har Israel agenter inne i Iran sedan många år.

Med vänlig hälsning,
Med tanke på att de lyckades bomba en snubbe inne i en myndighetsbyggnad för inte så länge sen är det nog ett ganska säkert antagande att mossad har folk på precis varenda liten post av vikt.
90% anrikning behövs för vapen, men 60% är bra långt över kärnkraftsnivåer, normalt begränsat till 5% anrikning.

Med tanke på att de lyckades bomba en snubbe inne i en myndighetsbyggnad för inte så länge sen är det nog ett ganska säkert antagande att mossad har folk på precis varenda liten post av vikt.
90% anrikning behövs för vapen, men 60% är bra långt över kärnkraftsnivåer, normalt begränsat till 5% anrikning.

Ja allt över 20% har ingen civil tillämpning alls som jag förstått det.

Israel har erkänt av alla ett av världens absolut bästa underrättelsesystem och med tanke på exempelvis Hizbollahs mobiltelefoner så går nog det iranska ledarskiktet till sängs varje kväll med en klump i halsen.

Med vänlig hälsning,

11b0f380a2fbbe361fe472a581bec18b.jpg

Israel bombar ostört inne i Teheran. Bland annat mycket symboliskt portarna till det ökända Evin-fängelset där oppositionella, journalister och för regimen misshagliga personer sitter fängslade.

Med vänlig hälsning,

Sweet, gubb-sur ställer allt tillrätta igen! :)
“EVERYONE, KEEP OIL PRICES DOWN. I’M WATCHING! YOU’RE PLAYING RIGHT INTO THE HANDS OF THE ENEMY. DON’T DO IT!,”

Är det inte rimligt att hålla nere oljepriset, nu när det ändå inte styrs av vanliga marknadsmekanismer?

Blir så fjantigt det här att allt som Trump säger eller gör automatiskt är dumt eller fel, det finns gott om verkliga skäl att kritisera honom.

Sådär, då har Iran skickat ett antal missiler mot USA-s flygbas i Qatar.

Trump har kallat sitt National Security Team till möte om en halvtimme.

Det kan vara klokt att följa nyheterna det närmsta dygnet.

Med vänlig hälsning,

Det verkar som alla var inbjudna till den här Signal-chatten för "hemliga attacker" också...🫣

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman