Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Snyggt! Plötsligt händer det!Idag åker picanha oskulden, hittade för 169kr kilot på byns Ica så förväntar mig inte något magiskt men säkert gott ändå.
Tänkte bara köra det safe med salt peppar och vitlök men blev en rejäl näve med chipotle honey rub från Epic Spice också.
Ska få tugga lite rök i en dryg timme nu på ~150 grader upp till 55 grader och sen blir det en ordentlig sear efter en kort vila.
Har egentligen ingen aning om det är "korrekt" eller inte men det brukar funka kanon för det mesta nötkött.
View attachment 513197View attachment 513198
Sent from my XQ-DE54 using Tapatalk
Gör sig bäst med low-and-slow tycker jag.Idag åker picanha oskulden, hittade för 169kr kilot på byns Ica så förväntar mig inte något magiskt men säkert gott ändå.
Tänkte bara köra det safe med salt peppar och vitlök men blev en rejäl näve med chipotle honey rub från Epic Spice också.
Ska få tugga lite rök i en dryg timme nu på ~150 grader upp till 55 grader och sen blir det en ordentlig sear efter en kort vila.
Har egentligen ingen aning om det är "korrekt" eller inte men det brukar funka kanon för det mesta nötkött.
View attachment 513197View attachment 513198
Sent from my XQ-DE54 using Tapatalk

Många goda förslag på tillagning. Inget om var man köper köttet?
Fick nyss tips här om www.kottverket.se
Eller nån som har ett eget slakthus? Gårdsbutik?
Hur som helst med mina frekventa köttvanor vill jag inte bli ruinerad. Hörde att Matdax brukar har 'billigt kött', nån som provat det?
Citerar Herman Hedning:
”Mat skall inte tillagas - mat skall nedkämpas. ”
Med det sagt så äter man inte kött för att det är billigt utan för att det är gott. Och då är det ju klart bättre att äta gott kött två gånger i veckan istället för dåligt kött fyra gånger i veckan. Det är nämligen stor skillnad mellan bra kött och sämre kött. Priset är oftast en indikation här.
I den andra änden så finns mycket att vinna i att lära sig laga god mat med andra ingredienser, tex för säsongen billiga grönsaker och pengarna man sparar där lägger man på att köpa lokalt producerat kött från gårdar i närheten eller dito viltkött. Man skall inte underskatta kockkunskaper här och diversifiera sin meny lite mer.
Vill man av någon mycket märklig anledning bara nå målet att ”äta kött så billigt som möjligt” så åker man på snabbgrossisten och köper ”kött” i samma frysförpackningar som de billiga asiatiska restaurangerna köper. Dvs mest slamsor av högst oklart ursprung, men billigt är det.
Samma med fisk och faktiskt också med pasta och många andra livsmedel. Beställ riktig pasta på nätet och du kommer aldrig att ens titta åt Kungsörnen, Barilla och annat efter det.
Mvh
BBQ Monster i Ödåkra är min go to favorit när jag vill ha lite bättre kött.Många goda förslag på tillagning. Inget om var man köper köttet?
Fick nyss tips här om www.kottverket.se
Eller nån som har ett eget slakthus? Gårdsbutik?
Hur som helst med mina frekventa köttvanor vill jag inte bli ruinerad. Hörde att Matdax brukar har 'billigt kött', nån som provat det?
För mig som hatar att laga mat är gasolgrill det som gäller. Hur mycket extra betalar man för Webers märke?Landmann gick under för ett gäng år sen men har gjort en comeback, kommer synas en del ute i handeln i år.
Verkar satsa stort på gasol där man lägger sig i samma prisklass som Webers Spirit serie och valet där blir en no brainer för kunden.
Spontant så betalar man inte extra för deras märke, man betalar extra för deras garantier.För mig som hatar att laga mat är gasolgrill det som gäller. Hur mycket extra betalar man för Webers märke?
Den grill jag köpte på ICA för några år sen har rostat ihjäl sig.
Vad skulle jag sakna på en Landmann för samma pris? Garanti?Spontant så betalar man inte extra för deras märke, man betalar extra för deras garantier.
En Spirit E425 hittar man för 7-8k och den kommer hålla i 10+ år om man sköter den.
Hela den nya uppdaterade Spirit serien känns jävligt vettig i pris och det är sjukt bra drag i modellerna som har boost funktion på delar av brännarna.
Värme, tillbehör, garantier och resultatet.Vad skulle jag sakna på en Landmann för samma pris? Garanti?
Ungefär som Kratoz säger, men för att spinna vidare lite på det.Vad skulle jag sakna på en Landmann för samma pris? Garanti?
Har en klotgrill i sommarstugan och den närmar sig 20 år nu så börjar bli dags att byta.Jag gillar Webers grillar. Har en klotgrill som står ute (under täcke) året runt. Har haft den mer än 5 år och har bytt spjället en gång. Folk jag känner hävdar att de rostar sönder en Weber på ett år, oklart hur de löser det. Vi har en klotgrill på landet också som nog är 8 år om inte mer, har bytt spjäll en gång på den också.
Nein.Weber är ju amerikansk så det får nog allt bli en Landmann ändå. Den där Webern får vänta tills nästa gång.
|
Nya BMW S 1000 RR tar form
Redan i maj 2025 gav BMW me... |
|
|
|
Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D
H-D presenterar nya Deadwoo... |
|
|
Sommarauktion hos Antiqueweb
Svenska Antiqueweb avslutar... |