Startknappen funkar inte, Monster 900 1997

Last edited:
Nu har jag mätt att det är kontakt mellan startknappen och kontakten som går in i relät, jag har 12 v på bägge polerna på relät. Mäter jag ohm mellan pinnarna(den lilla kontakten på relät) får jag 4,6, strömmen påslagen såklart.
 
Mäter jag ohm mellan pinnarna(den lilla kontakten på relät) får jag 4,6, strömmen påslagen såklart.
Huruvida du är bevandrad i felsökning med multimeter är oklart men Ohm mäter man alltid på strömlösa kretsar för att undvika att steka multimeters inre kretsar. Att spänningsätta lindningen i ett relä och sen mäta funktionen/resistanden för ett SPST-reläs utgångar funkar.

Se där! Felorsak på gammal hoj = 99.9% oxidering av kontakteringar.
 
Den startade men flödade höger förgasare. Vad är när den flödar?
Flottören som hängt sig eller nålventil som inte tätar. Du kan försöka knacka på förgasaren med hantaget på en skruvmejsel. Funkar inte det så behöver du skruva isär.
 
Den startade men flödade höger förgasare. Vad är när den flödar?
Börja läs på sidan 224 i manualen.
...eller om du har bråttom, sidan 238.

Du bör kontrollera nedanstående:
Skräp i nålventil. Nålventil. Nålsäte. Trasig flottör. Trasig flottörpackning.

Capisce?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top