Startknappen funkar inte, Monster 900 1997

Last edited:
Nu har jag mätt att det är kontakt mellan startknappen och kontakten som går in i relät, jag har 12 v på bägge polerna på relät. Mäter jag ohm mellan pinnarna(den lilla kontakten på relät) får jag 4,6, strömmen påslagen såklart.
 
Mäter jag ohm mellan pinnarna(den lilla kontakten på relät) får jag 4,6, strömmen påslagen såklart.
Huruvida du är bevandrad i felsökning med multimeter är oklart men Ohm mäter man alltid på strömlösa kretsar för att undvika att steka multimeters inre kretsar. Att spänningsätta lindningen i ett relä och sen mäta funktionen/resistanden för ett SPST-reläs utgångar funkar.

Se där! Felorsak på gammal hoj = 99.9% oxidering av kontakteringar.
 
Den startade men flödade höger förgasare. Vad är när den flödar?
Flottören som hängt sig eller nålventil som inte tätar. Du kan försöka knacka på förgasaren med hantaget på en skruvmejsel. Funkar inte det så behöver du skruva isär.
 
Den startade men flödade höger förgasare. Vad är när den flödar?
Börja läs på sidan 224 i manualen.
...eller om du har bråttom, sidan 238.

Du bör kontrollera nedanstående:
Skräp i nålventil. Nålventil. Nålsäte. Trasig flottör. Trasig flottörpackning.

Capisce?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top