uncletom
Gudomlig sporthojare
Ja, det är just det där som jag är lite emot också, jag har ju relativt nyligen lärt mig hela grejen med koppling, gas och var bromsarna sitter. Hela min körstil är inprogrammerad i ryggraden nu, jag vill inte gå tillbaka till elskooter-stilen.Sen verkar det vara lite blandat angående bakbromsen. En del vänjer sig vid att ha den på styret, andra köper till fotbroms.
Jag lutar åt det sistnämnda, att köra utan koppling och växlar var inget problem. Men satan vad jag letade efter fotbroms hela tiden
Jag hade ju min elskooter i alla fall ett par år, tror nästan två vintrar, innan jag tröttnade på att köpa nya batterier pga degradering i kyla. Jag hade en Nitrox 2000W som jag körde överallt, det var alltså skitkul! Fast som bäst höll batterierna bara 1 timme, senare inte ens det. Så när jag och Camilla skulle köra våra glass-rundor på sommaren så fick jag alltid leda hem min skooter sista km eller så. Jag blev mentalt störd på det. Camilla hade en något mindre skooter, men hennes batterier höll längre, dock fick hoj ofta punkteringar .. !? (konstiga alu-fälgar)
Läser att Vargens batterier håller vad .. 3 timmar? Ok, det är väl bättre än min elskooter. Men igår var jag på min lilla 350 excf halva dagen, körde både 70-vägare, grusvägar och sporadiska skogsvägar, och körde bara upp halva tanken, typ 100 kr bensin. Jag älskar mina bensinhojar. Vargen ser ju fin ut, den är säkert också toppen med sina kvalitetsfjädrar och ramdesign, men jag får ont i magen när jag tänker på att den är eldriven. Det är nåt trauma från min skooter-period.