Stark Varg

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja, dom borde ju ha någon som scannar av nätet regelbundet, eller egentligen en bot som samlar in och vidarebefordrar sånt som har många läsare.
Men vill dom göra det på budgetnivå så väljer dom väl att hålla sig till engelsk text.
Google m.fl. har det som tjänst, så är de intresserade så kan de alltid köpa den.
Men ja, om deras marketing inte håller ett öga på den här tråden så begår de ju nästan tjänstefel.
 

Gamepad

No comments
Gick med
10 May 2005
Ort
beautiful Valley
Hoj
Vakum

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
"5h lugna timmar"
Slits delarna verkligen så snabbt på Vargen?
Misstror inte säljaren här alltså, men har inte delen ytbehandlats?


View attachment 495350

Det är väl just ytbehandling som blivit ful. Det kanske inte är helt perfekt med så blanka delar som Stark valt att ha på en crosshoj.
Man klämmer fast hojen mellan benen och den här årstiden kan ju vara mycket blöt sand som fastnar på byxor och skor som slipmedel.

Det skulle nog lika gärna kunna vara 5 minuters körning som gett det där resultatet.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Det är väl just ytbehandling som blivit ful. Det kanske inte är helt perfekt med så blanka delar som Stark valt att ha på en crosshoj.
Man klämmer fast hojen mellan benen och den här årstiden kan ju vara mycket blöt sand som fastnar på byxor och skor som slipmedel.

Det skulle nog lika gärna kunna vara 5 minuters körning som gett det där resultatet.
Ja, det finns nog en anledning till att alla andra tillverkare har ett ramskydd.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ja, det finns nog en anledning till att alla andra tillverkare har ett ramskydd.

Jag tror inte någon annan tillverkare har så där blanka ytor på sina crosshojar.
Det brukar vara matta ytor, så när ytorna slipas av sanden blir det inte så stor skillnad mot den ursprungliga ytan.
Man kan dra några varv med en scotchbrite trasa så brukar de nötta synas mindre. Skulle man försöka med det på Vargens blanka ytor har man nog verkligen förstört sin hoj.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag tror inte någon annan tillverkare har så där blanka ytor på sina crosshojar.
Det brukar vara matta ytor, så när ytorna slipas av sanden blir det inte så stor skillnad mot den ursprungliga ytan.
Man kan dra några varv med en scotchbrite trasa så brukar de nötta synas mindre. Skulle man försöka med det på Vargens blanka ytor har man nog verkligen förstört sin hoj.
1708332759705.png


Här har det suttit ramskydd. Men det slits kraftigt ändå.
 

Esi

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Jag drömmer fortfarande
140-150k för en cross? Hade dem lanserat den för gatan så skulle den sälja som smör.
 

Esi

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Jag drömmer fortfarande
Jamen du vet, den är elektrisk, så då behöver den ingen service och det är nästan gratis att ladda den, man nästan tjänar pengar på att köra en elcross.

Den är svårsåld som cross kolla bara hur många det finns på blocket. Jamen du vet liksom?
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
I fredags bänkade vi igen.
3st 80hk Vargar har bänkats. Det är en liten skillnad i effekt mellan dom men den tillskriver vi variationer i drevning. Det som var intressant var att ökningen mellan 60-80hk är konsekvent mellan alla 3 hojar, procentuellt.

Så Stark har rätt, det är inget fel på min hoj.
Däremot så har dom sålt 80hk modeller som inte levererar 80hk.

Vi får väl se vart det här slutar, men det finns andra marknader än Sverige där man har mycket mindre tolerans för felaktig marknadsföring.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top