Stark VARG

Såg den i en Calk-tråden igår. Om den lever upp till tillverkarens beskrivning så är till och med jag sugen på att skaffa cross, trots att jag aldrig ägt en "jordmotorcykel
".

Skulle kunna tänka mig en vägreggad i motardutförande. Kan funka för mig som nästan bara kör korta turer på gata och med SMC på bana.

En på Fejan har lagt en beställning. Jag räknar kallt med en recension så fort den anlänt.

Tyckte jag kände igen ansiktet innan presentation på Anton...

938nm, 6 tim i endurotempo, 1-2 tim laddtid, 110kg..?
Varg kan tydligen nåt som ingen, inte ens Tesla, är i närheten av! Tror nog att vargen skämtar aprillo och att snart kommer Bamse och stoppar för mynningen på bössan.

Vi får väl se... de har iallafall tänkt till lite längre med alla detaljer så det här blir spännande. Om hypen stämmer så sätter de en ny nivå och då kommer de stora märkena som KTM med sina resurser att bygga liknande prylar...
Om det är sant så kommer det att gå fort med att börja köra elektriskt, sen kan man tjata sig blå om motorljud, alla vill ha det snabbaste oavsett. :)

Vi får väl se... de har iallafall tänkt till lite längre med alla detaljer så det här blir spännande. Om hypen stämmer så sätter de en ny nivå och då kommer de stora märkena som KTM med sina resurser att bygga liknande prylar...
Om det är sant så kommer det att gå fort med att börja köra elektriskt, sen kan man tjata sig blå om motorljud, alla vill ha det snabbaste oavsett. :)
Då får man väl spela ducatiklubbens skiva i sin Scala istället för P1 när man pendlar. ?

938nm, 6 tim i endurotempo, 1-2 tim laddtid, 110kg..?
Varg kan tydligen nåt som ingen, inte ens Tesla, är i närheten av! Tror nog att vargen skämtar aprillo och att snart kommer Bamse och stoppar för mynningen på bössan.

Vikten och vridet (räknat på bakhjulet åtminstone) kan nog stämma. Körtiden med bara 6 kWh batteri kan man väl däremot fundera på. Visst, 6 timmar om man vill ha effekt som en moped, men…

Den ser ju jäkligt frän ut dock, inget snack om det, och den lär vara ett monster med fulleffektsmappen.

Vikten och vridet (räknat på bakhjulet åtminstone) kan nog stämma. Körtiden med bara 6 kWh batteri kan man väl däremot fundera på. Visst, 6 timmar om man vill ha effekt som en moped, men…

Den ser ju jäkligt frän ut dock, inget snack om det, och den lär vara ett monster med fulleffektsmappen.
938 nm brukar ju en Scania trycka ur sig. Tänk själv, tror du ekrarna pallar det vridet? Kedjan? Svingen?
Tills dynobänken sagt sitt är detta bara bullshit i mina öron!

Om hypen stämmer så sätter de en ny nivå och då kommer de stora märkena som KTM med sina resurser att bygga liknande prylar...

Till skillnad från många andra elhojs-projekt så har ju Stark börjat "i rätt ände" på så sätt att man har anställt folk som faktiskt kan konstruera en motorcykel med bra och roliga egenskaper.

938 nm brukar ju en Scania trycka ur sig. Tänk själv, tror du ekrarna pallar det vridet? Kedjan? Svingen?
Tills dynobänken sagt sitt är detta bara bullshit i mina öron!

Jag kan plocka ut 938 Nm vridmoment ur samtliga fordon jag äger, det är bara en fråga om utväxling...så jag ser inte den siffran som osannolik innan jag vet var och hur man har mätt upp den...

Till skillnad från många andra elhojs-projekt så har ju Stark börjat "i rätt ände" på så sätt att man har anställt folk som faktiskt kan konstruera en motorcykel med bra och roliga egenskaper.

Jag kan plocka ut 938 Nm vridmoment ur samtliga fordon jag äger, det är bara en fråga om utväxling...så jag ser inte den siffran som osannolik innan jag vet var och hur man har mätt upp den...
Elmotorn i min elcykel har högre vridmoment än vad familjens Simca 1100 GLS hade 1970...

Det lär ju vara på bakhjulet.
Men det är väl också i nivå med vad en lätt MC på 11 kW ger på bakhjulet, på ettans växel.

En vältränad MTB-cyklist kan nog också leverera det på bakhjulet på ettans växel om han bara lyckas hålla nere framhjulet.

Men i folkmun är det väl ändå effekten eller vridmomentet på vevaxel (utgående axel på elmotorn) som menas?! Hojen skulle ju ge motsvarande 80hk, ska jag tänka om huruvida denna uppgift är växlad hit och dit, om det är med fullt batteri, porfyr eller kvarts i asfalten eller vackert väder?

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti