Stark VARG

Frågan är också hur pass labila dessa batterier blir. Dom behöver vara mycket väl skyddade för att inte skadas, för att om det är litium-polymer batterier är dom mycket känsliga för över och/eller under laddning.
Det må vara, men ska du plocka ut 80hk/60kw ur batteriet så innebär det en urladdning på 10C, det är inte mycket för ett Lithiumbatteri, men det är mycket för ett tätpackat batteripaket.

Det funkar om du har 4-10 celler, löst ihopsatta med krympslang i en radiostyrd bil, men börjar du packa hundratals celler tätt i en låda utan vätskekylning så lär cellerna i mitten vara väldigt nära termisk rusning.

Sen kanske man tar den varm från laddaren, kör i ett varmt klimat, måste ladda direkt innan nästa heat osv...

Jag tror det finns en anledning till att vi bara ser 60hk på provkörningen
 
"Många fordons- och EV-tillverkare har haft flera års försening. Så att vi skulle drabbas av förseningar har vi självklart sett som en stor möjlighet"

Jag skulle inte se det som en möjlighet.
 

Hitta den här förut å där beskrivs massa funktioner å inställningar..

Tänkte jag postar de här så man slipper massa elbil batteri bränder här...
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top