Stark VARG

Frågan är också hur pass labila dessa batterier blir. Dom behöver vara mycket väl skyddade för att inte skadas, för att om det är litium-polymer batterier är dom mycket känsliga för över och/eller under laddning.
Det må vara, men ska du plocka ut 80hk/60kw ur batteriet så innebär det en urladdning på 10C, det är inte mycket för ett Lithiumbatteri, men det är mycket för ett tätpackat batteripaket.

Det funkar om du har 4-10 celler, löst ihopsatta med krympslang i en radiostyrd bil, men börjar du packa hundratals celler tätt i en låda utan vätskekylning så lär cellerna i mitten vara väldigt nära termisk rusning.

Sen kanske man tar den varm från laddaren, kör i ett varmt klimat, måste ladda direkt innan nästa heat osv...

Jag tror det finns en anledning till att vi bara ser 60hk på provkörningen
 
"Många fordons- och EV-tillverkare har haft flera års försening. Så att vi skulle drabbas av förseningar har vi självklart sett som en stor möjlighet"

Jag skulle inte se det som en möjlighet.
 

Hitta den här förut å där beskrivs massa funktioner å inställningar..

Tänkte jag postar de här så man slipper massa elbil batteri bränder här...
 
Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back
Top