Stark VARG

Frågan är också hur pass labila dessa batterier blir. Dom behöver vara mycket väl skyddade för att inte skadas, för att om det är litium-polymer batterier är dom mycket känsliga för över och/eller under laddning.
Det må vara, men ska du plocka ut 80hk/60kw ur batteriet så innebär det en urladdning på 10C, det är inte mycket för ett Lithiumbatteri, men det är mycket för ett tätpackat batteripaket.

Det funkar om du har 4-10 celler, löst ihopsatta med krympslang i en radiostyrd bil, men börjar du packa hundratals celler tätt i en låda utan vätskekylning så lär cellerna i mitten vara väldigt nära termisk rusning.

Sen kanske man tar den varm från laddaren, kör i ett varmt klimat, måste ladda direkt innan nästa heat osv...

Jag tror det finns en anledning till att vi bara ser 60hk på provkörningen
 
"Många fordons- och EV-tillverkare har haft flera års försening. Så att vi skulle drabbas av förseningar har vi självklart sett som en stor möjlighet"

Jag skulle inte se det som en möjlighet.
 

Hitta den här förut å där beskrivs massa funktioner å inställningar..

Tänkte jag postar de här så man slipper massa elbil batteri bränder här...
 
Det lyfts fram många frågeställningar runt just prestanda här, tävlingssammanhang osv.

Men hur ser det ut för en vanlig civilist som bara skall leka?

Jag har en gammal enduro, en Defenda 250cc som har 26hk.

På den tar jag mig runt i skog och mark och har ganska kul, sällan mer än max en timme åt gången och då med stopp.

Den här hojen behöver oljebyten, tankning med dunk som skall fyllas, filtertvätt, ventiljusteringar osv. Plus att den låter på ett sätt som kan störa markägare, djur, jägare, naturmuppar osv.

Om elfordonet klarar samma förvaring och kvalitet ökar så att de inte går sönder lika lätt så ser jag ingen anledning att man som vanlig amatörfräsare inte kan ha riktigt kul på en tung elektrisk moped som denna.

Det är intressant med prestandan i extrempunkterna men hur ofta är man där själv när man använder sitt fordon?

Topphastighet, noll till hundra, maximal räckvidd osv?

För mig är driftsäkerheten och användarvänligheten viktigare. Och underhåll/användnings kvoten.

Stark varg är ju iallafall sexig. Men då det ligger mängder av dem på blocket kanske de inte var så sexiga som många hoppades.

Kanske är det iallafall en ny produkt för en ny typ av användare?

Kanske drar den in en ny kategori människor i tvåhjuliga träsket?
 
Det lyfts fram många frågeställningar runt just prestanda här, tävlingssammanhang osv.

Men hur ser det ut för en vanlig civilist som bara skall leka?

Jag har en gammal enduro, en Defenda 250cc som har 26hk.

På den tar jag mig runt i skog och mark och har ganska kul, sällan mer än max en timme åt gången och då med stopp.

Den här hojen behöver oljebyten, tankning med dunk som skall fyllas, filtertvätt, ventiljusteringar osv. Plus att den låter på ett sätt som kan störa markägare, djur, jägare, naturmuppar osv.

Om elfordonet klarar samma förvaring och kvalitet ökar så att de inte går sönder lika lätt så ser jag ingen anledning att man som vanlig amatörfräsare inte kan ha riktigt kul på en tung elektrisk moped som denna.

Det är intressant med prestandan i extrempunkterna men hur ofta är man där själv när man använder sitt fordon?

Topphastighet, noll till hundra, maximal räckvidd osv?

För mig är driftsäkerheten och användarvänligheten viktigare. Och underhåll/användnings kvoten.

Stark varg är ju iallafall sexig. Men då det ligger mängder av dem på blocket kanske de inte var så sexiga som många hoppades.

Kanske är det iallafall en ny produkt för en ny typ av användare?

Kanske drar den in en ny kategori människor i tvåhjuliga träsket?
😂det du beskriver är i mina ögon en stugmoppe - då kanske 150000 är lite saftigt eller 🤔
 
Det lyfts fram många frågeställningar runt just prestanda här, tävlingssammanhang osv.

Men hur ser det ut för en vanlig civilist som bara skall leka?

Jag har en gammal enduro, en Defenda 250cc som har 26hk.

På den tar jag mig runt i skog och mark och har ganska kul, sällan mer än max en timme åt gången och då med stopp.

Den här hojen behöver oljebyten, tankning med dunk som skall fyllas, filtertvätt, ventiljusteringar osv. Plus att den låter på ett sätt som kan störa markägare, djur, jägare, naturmuppar osv.

Om elfordonet klarar samma förvaring och kvalitet ökar så att de inte går sönder lika lätt så ser jag ingen anledning att man som vanlig amatörfräsare inte kan ha riktigt kul på en tung elektrisk moped som denna.

Det är intressant med prestandan i extrempunkterna men hur ofta är man där själv när man använder sitt fordon?

Topphastighet, noll till hundra, maximal räckvidd osv?

För mig är driftsäkerheten och användarvänligheten viktigare. Och underhåll/användnings kvoten.

Stark varg är ju iallafall sexig. Men då det ligger mängder av dem på blocket kanske de inte var så sexiga som många hoppades.

Kanske är det iallafall en ny produkt för en ny typ av användare?

Kanske drar den in en ny kategori människor i tvåhjuliga träsket?
Det är ju så att terrängkörningslagen även gäller för elhojar
Så det du håller på med på din nuvarande kinesmoppe förstör för ett antal tusen enduro åkare
 
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Back
Top