Stark VARG

Frågan är också hur pass labila dessa batterier blir. Dom behöver vara mycket väl skyddade för att inte skadas, för att om det är litium-polymer batterier är dom mycket känsliga för över och/eller under laddning.
Det må vara, men ska du plocka ut 80hk/60kw ur batteriet så innebär det en urladdning på 10C, det är inte mycket för ett Lithiumbatteri, men det är mycket för ett tätpackat batteripaket.

Det funkar om du har 4-10 celler, löst ihopsatta med krympslang i en radiostyrd bil, men börjar du packa hundratals celler tätt i en låda utan vätskekylning så lär cellerna i mitten vara väldigt nära termisk rusning.

Sen kanske man tar den varm från laddaren, kör i ett varmt klimat, måste ladda direkt innan nästa heat osv...

Jag tror det finns en anledning till att vi bara ser 60hk på provkörningen
 
"Många fordons- och EV-tillverkare har haft flera års försening. Så att vi skulle drabbas av förseningar har vi självklart sett som en stor möjlighet"

Jag skulle inte se det som en möjlighet.
 

Hitta den här förut å där beskrivs massa funktioner å inställningar..

Tänkte jag postar de här så man slipper massa elbil batteri bränder här...
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top