Stövlar till motard

OliverKmark

Rostfri
Gick med
22 Nov 2010
Hoj
Kawasaki Z1000 -14
Hejje!
Ni som kör motard (inte bana), vad har ni för stövlar? Jag har provat cross-stövlar, men dom känns bara stora och klumpiga, kanske bara är i början. Någon som kör med sporthojsstövlar? Funkar det bra osv? bekvämt? :)

Jag körde med dessa Funkade klockers
Hills%20MC%20Website%20018.jpg

Last edited:
Jag kör crosstövlar! Visst var det osmidigt i början, men jag vande mig snabbt. Man kan ju flytta upp växelpetaren också om det är problemet.

Crosstöveln är i vilket fall ofta stelare och hårdare och skyddar därför generellt sätt bättre än ett par sporthojsstövlar. Så det handlar om vad man prioriterar, säkerhet eller smidighet. Och jag vill väl inte påstå att en sporthojsstövel inte är säker, skyddar de en sporthojsförare skyddar de väl en motardpilot?

Jag körde oftas med sporhojstövlar typ Alpinestars SMX+
Då jag tyckte som du skrev att crosstövlar är lite klumpiga

Du kan ju köpa ledade crosstövlar dom är mycket rörligare :) Fanns på 24mx för 1500 förut vet ja :)

Du kan ju köpa ledade crosstövlar dom är mycket rörligare :) Fanns på 24mx för 1500 förut vet ja :)

Oj vad nice, när jag köpte mina stövlar för ett år sedan kostade de 1500 kr, och var inte ledade. Kul med utveckling :)

Puttade förresten min hoj 1.7 km idag för bensin, iförd full mundering samt 22 grader sommarsol. Kan säga att stövlarna inte var det mest irriterande, så lägg ner extrapengarna på jacka&byxor/ställ du trivs riktigt bra med...

Hade samma dilemma som dig innan säsongen. Efter mycket om och men så beslutade jag mig för crossdojjor, mycket för att många ansåg att de var mer stryktåliga om man går omkull. Och om man väl gör det e man nog glad att ha så mycket skydd det går! Köpte ett par sidi crossfire, som just e ledade som någon nämnde innan, från fcmoto och är jättenöjd med dem. Smidiga och bekväma enligt mig, men knarrar ngt djävulskt om man nu ska ha ngt att anmärka på... Hoppas du hittar ngt bra!

http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...e-Boots/SubProducts/Sidi-Crossfire-Boots-0001

sidi har grymma stövlar men då springer pengarna iväg duktigt! själv har jag fox comp5 kör både motard och enduro i dom tro mig dom mjukas upp och det är ren vanesak!

Hade samma dilemma som dig innan säsongen. Efter mycket om och men så beslutade jag mig för crossdojjor, mycket för att många ansåg att de var mer stryktåliga om man går omkull. Och om man väl gör det e man nog glad att ha så mycket skydd det går! Köpte ett par sidi crossfire, som just e ledade som någon nämnde innan, från fcmoto och är jättenöjd med dem. Smidiga och bekväma enligt mig, men knarrar ngt djävulskt om man nu ska ha ngt att anmärka på... Hoppas du hittar ngt bra!

http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...e-Boots/SubProducts/Sidi-Crossfire-Boots-0001

Har hört att en del har crossfire, får åka runt och prova mig fram och se vad det blir. :)

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup