Hjälmfråga - dags att byta

Kör med gjutna proppar från eartech. Har hopplösa örongångar så inga standard passar. Skumproppar ramlar ur när man tar av/på sig krukan om man inte klipper av dom lite så att dom blir kortare och då sitter dom ändå bara halvbra.
Ja, skumproppar är helr värdelöst. Väldigt svårt att få in dom i hörselgången även om man rullar dom hårt. Och sitter dom bara i örats öppning så gör dom inte mycket nytta.
Det som är bra med happy ears är att dom sitter på en 2cm lång styv pinne så att man kan trycka in pluggen i den smala hörselgången. Och kan få ut dom igen efteråt. 😆
Slickar man lite på pluggen får man väldigt bra tätning.

Suomy är ett favoritmärke här.

Dom höll längst av alla fast vid att hålla all produktion hemma i Italien, men producerar volymer i Asien nu.
Dock inte Kina, vilket jag tackar för.

Jovisst, skulle vilja prova, men har inga ärenden söderut i närtid så det går bort. Dessutom verkar de inte ha sport/touringhjälmarna i lager på SRP.

Ja, skumproppar är helr värdelöst. Väldigt svårt att få in dom i hörselgången även om man rullar dom hårt. Och sitter dom bara i örats öppning så gör dom inte mycket nytta.
Det som är bra med happy ears är att dom sitter på en 2cm lång styv pinne så att man kan trycka in pluggen i den smala hörselgången. Och kan få ut dom igen efteråt. 😆
Slickar man lite på pluggen får man väldigt bra tätning.
Det jag inte gillar med Happy Ears är att pinnen är för kort. Jag lyckades (såklart) peta in en propp så långt att jag inte fick grepp om den

Någon som har en sån här och säga något om ljudnivån? Bra pris🙂
Ruroc är väl mest kända för att låta influencers göra reklam för sina produkter.
Folk som inte får betalt för att använda hjälmarna verkar inte vara särskilt nöjda med dom om man kollar oberoende recensioner.

Min förra hjälm var en HJC FG-ST som passade min skalle perfekt, nu har jag en Scorpion EXO-1400 EVO II och den passar också kanon. Största skillnaden är att Scorpion hjälmen är betydligt tystare än min HJC. Jag mycket nöjd med min Scorpion hjälm. Sedan är urtagen i hjälmen som gjorda för 40mm JBL högtalare (har Cardo Neo), dom sitter nästan med presspassning.
Bra tips - den fanns på SMX här i Göteborg. Blir nog en EXO-R1. Det lustiga var att alla recensioner nämnde att hjälmarna var trånga, men jag gick istället ner en storlek för att få tight kring kinderna. Äter nog för lite......... :)

Bra tips - den fanns på SMX här i Göteborg. Blir nog en EXO-R1. Det lustiga var att alla recensioner nämnde att hjälmarna var trånga, men jag gick istället ner en storlek för att få tight kring kinderna. Äter nog för lite......... :)
Har den också luftkuddar runt kinderna som man kan pumpa upp? Då blir det ännu tightare...

Har den också luftkuddar runt kinderna som man kan pumpa upp? Då blir det ännu tightare...
Jamen - perfekt. Skillnaden verkar vara solskyddet, men eftersom jag har glasögon föredrar jag att använda solglasögon innanför hjälmen - med solskydd blir det ofta tre skitiga skikt framför ögonen (fyra med pinlock)

Ett top tech tips.

Klämmer hjälmen så kan man ta sked (INTE GRÖPA UR DEN!!!!!!!) och massera ut den lite i taget tills man blir nöjd, funkar hur bra som helst..

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti