Stövlar till motard

OliverKmark

Rostfri
Gick med
22 Nov 2010
Ort
Växjö
Hoj
Kawasaki Z1000 -14
Hejje!
Ni som kör motard (inte bana), vad har ni för stövlar? Jag har provat cross-stövlar, men dom känns bara stora och klumpiga, kanske bara är i början. Någon som kör med sporthojsstövlar? Funkar det bra osv? bekvämt? :)
 

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Ort
Slöddertälje
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Jag körde med dessa Funkade klockers
Hills%20MC%20Website%20018.jpg
 
Last edited:

lepik

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
åkersberga
Hoj
GasGas EC 300 E
Jag kör crosstövlar! Visst var det osmidigt i början, men jag vande mig snabbt. Man kan ju flytta upp växelpetaren också om det är problemet.

Crosstöveln är i vilket fall ofta stelare och hårdare och skyddar därför generellt sätt bättre än ett par sporthojsstövlar. Så det handlar om vad man prioriterar, säkerhet eller smidighet. Och jag vill väl inte påstå att en sporthojsstövel inte är säker, skyddar de en sporthojsförare skyddar de väl en motardpilot?
 

dainesebiker

Medlem
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
Yamaha XT660X -11
Jag körde oftas med sporhojstövlar typ Alpinestars SMX+
Då jag tyckte som du skrev att crosstövlar är lite klumpiga
 

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Köping
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
Du kan ju köpa ledade crosstövlar dom är mycket rörligare :) Fanns på 24mx för 1500 förut vet ja :)
 

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Ort
Mölndal
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Du kan ju köpa ledade crosstövlar dom är mycket rörligare :) Fanns på 24mx för 1500 förut vet ja :)

Oj vad nice, när jag köpte mina stövlar för ett år sedan kostade de 1500 kr, och var inte ledade. Kul med utveckling :)

Puttade förresten min hoj 1.7 km idag för bensin, iförd full mundering samt 22 grader sommarsol. Kan säga att stövlarna inte var det mest irriterande, så lägg ner extrapengarna på jacka&byxor/ställ du trivs riktigt bra med...
 

*Hampa*

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2007
Ort
Danderyd
Hoj
660-04
Hade samma dilemma som dig innan säsongen. Efter mycket om och men så beslutade jag mig för crossdojjor, mycket för att många ansåg att de var mer stryktåliga om man går omkull. Och om man väl gör det e man nog glad att ha så mycket skydd det går! Köpte ett par sidi crossfire, som just e ledade som någon nämnde innan, från fcmoto och är jättenöjd med dem. Smidiga och bekväma enligt mig, men knarrar ngt djävulskt om man nu ska ha ngt att anmärka på... Hoppas du hittar ngt bra!

http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...e-Boots/SubProducts/Sidi-Crossfire-Boots-0001
 

p2p

If you snooze, You loose.....
Gick med
20 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ktm 690 smc
sidi har grymma stövlar men då springer pengarna iväg duktigt! själv har jag fox comp5 kör både motard och enduro i dom tro mig dom mjukas upp och det är ren vanesak!
 

OliverKmark

Rostfri
Gick med
22 Nov 2010
Ort
Växjö
Hoj
Kawasaki Z1000 -14
Hade samma dilemma som dig innan säsongen. Efter mycket om och men så beslutade jag mig för crossdojjor, mycket för att många ansåg att de var mer stryktåliga om man går omkull. Och om man väl gör det e man nog glad att ha så mycket skydd det går! Köpte ett par sidi crossfire, som just e ledade som någon nämnde innan, från fcmoto och är jättenöjd med dem. Smidiga och bekväma enligt mig, men knarrar ngt djävulskt om man nu ska ha ngt att anmärka på... Hoppas du hittar ngt bra!

http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...e-Boots/SubProducts/Sidi-Crossfire-Boots-0001

Har hört att en del har crossfire, får åka runt och prova mig fram och se vad det blir. :)
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top