Stämmer det att Veidec betalade under 1 miljon som helsponsor?

Om det är sant så kan man ju undra hur dom kunde döpa hela klassen efter dom.

Trango_B skrev:
Om det är sant så kan man ju undra hur dom kunde döpa hela klassen efter dom.
Vad menar du med det? Var det någon som betalade mer, de var ju huvudsponsor? Finns det något exakt pris på vad det kostar att få serien namngiven och i så fall varför skulle den inte kunna vara en miljon? Det kryllar väl inte av miljonsponsorer inom svensk motorsport precis, ännu mindre inom mc.

Last edited:
Jag menar bara att JAG blev förvånad över att man kunde få en hel racingklass döpt efter sig för den skitsumman(i sammanhanget). Klassen har ju en hel del publik och mediabevakning.

700kkr ska summan vara.
Och visst är det en större summa, men den täcker inte tv-kostnaderna.

2005 skulle förarna ha fått dela på 1 miljon i prispengar men det satte Svemo stopp för när de valde SS600 istället för de SS1000 som Veidec, förarna, importörerna och övriga sponsorer ville ha... :(

sandstream skrev:
2005 skulle förarna ha fått dela på 1 miljon i prispengar men det satte Svemo stopp för när de valde SS600 istället för de SS1000 som Veidec, förarna, importörerna och övriga sponsorer ville ha... :(

Jo, och rödluvan har rosa mössa...
Vilket/vilka företag skulle ha gett dessa löften?

Trango_B skrev:
Jag menar bara att JAG blev förvånad över att man kunde få en hel racingklass döpt efter sig för den skitsumman(i sammanhanget). Klassen har ju en hel del publik och mediabevakning.

Publiken kommer ju för STCC-bilarna.

Och

Och Vargen har så stora öron för att han skall kunna höra när 250:n kommer.... :D :banana

oFFkeFF skrev:
Jo, och rödluvan har rosa mössa...
Vilket/vilka företag skulle ha gett dessa löften?

Men ifall alla sporthojare lägger en hundring (100kr) var kan vi köpa huvudsponsorplatsen för
1 216 100 kr.
Sporthoj-loggan skulle defenitivt synas på varje tävling.

Genomförbart....nej.
Men en rolig tanke.

Någon som vet vad en helsida i t.ex DN, SVD kostar? Har för mig att man får slanta 250000 och i det perspektivet så är ju 1 miljon peanuts. (Det var förresten 900000 för två år vad jag hört)

sandstream skrev:

Japp och Kenneth Lodnert har avgått. :hihi

Wiseguy skrev:
Men ifall alla sporthojare lägger en hundring (100kr) var kan vi köpa huvudsponsorplatsen för
1 216 100 kr.
Sporthoj-loggan skulle defenitivt synas på varje tävling.

Genomförbart....nej. jo jo
Men en rolig tanke.
faaan, jag är på direkt.

sandstream skrev:
Vad Kenneth säger till andra får stå för honom, inget som jag kan påverka :7peta

Nej men du kan påverka vad du skriver här, onödigt att skriva en massa som inte är bekräftat.

För övrigt känns det som om folk kan skriva vad som helst om vad Veidec "skulle ha gjort" nu, känns ganska meningslöst.

Chris Ash skrev:
Nej men du kan påverka vad du skriver här, onödigt att skriva en massa som inte är bekräftat.
Jag fick informationen av en person som själv pratat med Kenneth och jag hade ingen anledning att inte tro på det. Det kan ju också vara så att han ändrat sig men det får du fråga Kenneth om.

Ska nog ha ett par Veidec-dekaler på min hoj nästa år :D

*/ ?>
Back