Stämmer det att Veidec betalade under 1 miljon som helsponsor?

sandstream skrev:
Vad Kenneth säger till andra får stå för honom, inget som jag kan påverka :7peta

Nej, jag sitter framför datorn :rolleyes:

Ja, men du verkar totalt missuppfattat vad Veidec sponsrat med, och till vad.
Dessutom är nog miljonen i prispengar bara våta drömmar, även om jag hört att det kanske kunde bli en del prispengar nästa år.

Kan inte ni två mötas över en kopp kaffe kanske... Jag har nog börjat trötna lite på ert gnabb. Detta är lite synd då era åsikter bör komma ut till alla som är intresserade av svensk RR :tummenupp och inte som personagrepp på varandra :fatta! . Jag vet att jag inte behöver läsa detta men jag intereserar mig av framtiden för RR.

ecce skrev:
Kan inte ni två mötas över en kopp kaffe kanske...
Nej, men cola går bra :)
Visst kanske vi gnabbas lite men oFFkeFF håller sig iaf på en nivå som är okej för mig och han verkar vara väl insatt i RR-Sverige.

oFFkeFF skrev:
Dessutom verkar det tydligare och tydligare att Veidec vill sponsra bilar och inte hojar..

Hur är det med Speedway? Hur mycket pengar lägger de där och kommer de att fortsätta med det? Jag hörde nått om att de skulle utöka sin Speedway-satsning?

Victor skrev:
Hur är det med Speedway? Hur mycket pengar lägger de där och kommer de att fortsätta med det? Jag hörde nått om att de skulle utöka sin Speedway-satsning?

Ingen aning om hur mycket veidec lägger på speedway och dragracing.
Men speedway har ju bra täckning i media.

Torkel skrev:
Någon som vet vad en helsida i t.ex DN, SVD kostar? Har för mig att man får slanta 250000 och i det perspektivet så är ju 1 miljon peanuts. (Det var förresten 900000 för två år vad jag hört)

Jag hörde mig för oxå och en helsida i DN kostar runt 200K.
Det är förvisso lite rörligt med rabatter osv men det är iallafall en fingervisning.

Victor skrev:
Jag hörde mig för oxå och en helsida i DN kostar runt 200K.
Det är förvisso lite rörligt med rabatter osv men det är iallafall en fingervisning.
Vi ska ha en halvsida i en kommande bilaga och den gick på 25K.
Har för mig att en helsida i någon av de stora tidningarna går att få för under 100K utan problem. Oftast köper man ju paket med flera annonser.

Jag frågade om en sid. 3 annons. Och de är givetvis betydligt dyrare än nånstans långt inne i en bilaga.
STCC brukar annonsera i Dubbelnöje. De kör halv eller 1/4sidor. Det borde ligga runt 25K också.

Victor skrev:
Jag frågade om en sid. 3 annons. Och de är givetvis betydligt dyrare än nånstans långt inne i en bilaga.
STCC brukar annonsera i Dubbelnöje. De kör halv eller 1/4sidor. Det borde ligga runt 25K också.

Annonspriserna har iofs sjunkit enormt de senaste åren. Vet iofs inte om de är på väg uppåt igen, väldigt konjunkturkänsligt.
Vet att kring 1999-2000 när det var på topp, kunde en helsida i göteborgsposten/DN etc kosta över miljonen.

*/ ?>
Back