Sporthoj Piteå

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Var PDOL helgen så hård:va, Roffe? Någon?:va
Stanna till i stället för att bara rulla förbi längs byavägen när Du är i Jivver så ska Du se att farbror Frej har något i gottepåsen (eller garaget) som kan passa...:mad:

Seriöst - Har även Din Blade olika höjd på svingarmsbenen (som 04-07) eller funkar inte ett stöd som lyfter underifrån av annan anledning? Jag har ett sånt till min framgaffel från Biltema som vi kan prova med. Att borra och strula med svingen känns väl sådär, i så fall skulle jag svetsa Dit en långmutter under svingen. Men som sagt - att lyfta under svingen känns ju bäst :)
 
Last edited:

Meatloaf

Går ut stenhårt och ökar successivt....
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Päjtbow
Hoj
CBR 900 RR-98, GSX 1168-82, R1 02.
Jag använder "paddlar" nu, men då måste hojen stå absolut plant annars så glider hojen på paddlarna och det är mer än en gång som hojen nästan trillat omkull:död.. Den blir ju stadigare med bobbiner också och betydligt lättare att sätta upp på stödet än att använda paddeljävlarna från helvetet:mad::mad:! Det finns tyvärr inte material nog att borra och gänga själv utan att förstöra stabiliteten på svingen. Metallblocken som Niklas skriver om har jag sett någonstans för länge sedan med minns ej var. Ja, att svetsa dit en långmutter kanske vore något, men det måste bli bra. Tacksam för era förslag och jag lovar att komma förbi på en kaffe roffe:tummenupp!
Stanna till i stället för att bara rulla förbi längs byavägen när Du är i Jivver så ska Du se att farbror Frej har något i gottepåsen (eller garaget) som kan passa...:mad:

Seriöst - Har även Din Blade olika höjd på svingarmsbenen (som 04-07) eller funkar inte ett stöd som lyfter underifrån av annan anledning? Jag har ett sånt till min framgaffel från Biltema som vi kan prova med. Att borra och strula med svingen känns väl sådär, i så fall skulle jag svetsa Dit en långmutter under svingen. Men som sagt - att lyfta under svingen känns ju bäst :)
 

BB-Danne

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2006
Ort
Piteå
Hoj
ktm690e+gsf1250
Bra nu är forumet uppe igen
Körning på Söndag, samling kl 10 på Shell i stan.
Mot västerbotten.
 

Meatloaf

Går ut stenhårt och ökar successivt....
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Päjtbow
Hoj
CBR 900 RR-98, GSX 1168-82, R1 02.
En ny bäver står i mitt garage:yoparty, blir bra med en söndagstur va:tummenupp!
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
En ny bäver står i mitt garage:yoparty, blir bra med en söndagstur va:tummenupp!
Så där kan Du ju bara inte göra, säger man A får man säga B!:mad:

Vad blev det för bäver? Årsmodell? Kondition? BILDER!!

Tänker Du köra bäver i morgon? Efter att ha rastat min RD på knix i Långnäs hela dagen hade jag ju tänkt att låta den vila, men ska nu detta bli någon form av handikappendurance för slocknade drömmar kanske jag får tänka om...?

Så spit it out - Du har en hel del info att komplettera med... :)
 

Meatloaf

Går ut stenhårt och ökar successivt....
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Päjtbow
Hoj
CBR 900 RR-98, GSX 1168-82, R1 02.
Jag får inte in någon bild på detta forum, tydligen är bilden för stor:va?
Jag ska köra med den i morgon, klockan 1000 vid Shell.
Den är inte riktigt som jag vill ha den än. Det blir ingen ombyggnad delux som vissa här har gjort, men den blir cool, jävligt cool:fakta! Det är den näst snyggaste modell i denna serie.....
Så där kan Du ju bara inte göra, säger man A får man säga B!:mad:

Vad blev det för bäver? Årsmodell? Kondition? BILDER!!

Tänker Du köra bäver i morgon? Efter att ha rastat min RD på knix i Långnäs hela dagen hade jag ju tänkt att låta den vila, men ska nu detta bli någon form av handikappendurance för slocknade drömmar kanske jag får tänka om...?

Så spit it out - Du har en hel del info att komplettera med... :)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jag får inte in någon bild på detta forum, tydligen är bilden för stor:va?
Jag ska köra med den i morgon, klockan 1000 vid Shell.
Den är inte riktigt som jag vill ha den än. Det blir ingen ombyggnad delux som vissa här har gjort, men den blir cool, jävligt cool:fakta! Det är den näst snyggaste modell i denna serie.....
Ja, inte blev jag ju mindre nyfiken nu... :) Jag får se om jag får möjlighet att komma, sms:ar i så fall Dig eller Danne i morgon!
 

BB-Danne

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2006
Ort
Piteå
Hoj
ktm690e+gsf1250
Vi var 4 men blev 3 efter räkmackan. Och Bävern känner jag vid ett annat namn numera :)
En Peter var med oss som verkade tycka om att köra hoj, han kommer nog med fler gånger. Riktigt kul.
Vägen Skellefteå - Norsjö var riktigt sagolik idag.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Kul! Bävern är arbetsnamnet på hojen, nakenjanne AKA Meatloaf ägarens alias. Mer behöver man egentligen inte komma ihåg... :)
 

Meatloaf

Går ut stenhårt och ökar successivt....
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Päjtbow
Hoj
CBR 900 RR-98, GSX 1168-82, R1 02.
Men jag få ju int ut nå bilder, dom ä ju för stora och jag vet int hur man gör dom mindre:mad:! Men den är ju så jävla cooool:yoparty! BB-Danne var på mig som en igel och ville köpa den, men jag vägrade STEN:fakta.
Sluta snacka nu, jag vill se bilder på den nya Bävern!!! :)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Men jag få ju int ut nå bilder, dom ä ju för stora och jag vet int hur man gör dom mindre:mad:! Men den är ju så jävla cooool:yoparty! BB-Danne var på mig som en igel och ville köpa den, men jag vägrade STEN:fakta.
Meeh - lär Dig googla :mad:

http://jpeg-optimizer.com/

Alternativa produkter hittar Du här!

Seså - förminska nu bilderna till 1024x768 eller något och UPP MED DOM! :krama

PS - Allt annat än GSX 1100 gör mig oändligt förvånad. Bra att Du stod emot det massiva köptrycket från BB-Danne , han kan leta efter en egen CBX om han vill vara med i våra antikrundor...
 
Last edited:

BB-Danne

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2006
Ort
Piteå
Hoj
ktm690e+gsf1250
Det bästa var nog att köra bakom härligheten och uppleva den Japanska själen, men inte för nära....
När jag säljer Blackbirden blir det nog en kåplös retroracer för mig med. En nyare dock.
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top