sporthoj/mcklubb i Varberg/Falkenberg

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
är det någon som vet om detta existerar? Vet att Varberg har en MC-klubb, men det är nästan uteslutande för folk med kromsaker :(

Lyfter upp tråden lite .. vill oxå veta :( då jag åker till Vbg typ varannan vecka och hälsa på svärföräldrar som bor i Himle..

Last edited:
jag e på :banana

inga falkenbergare och varbergare som e sugna på lite samkörning till helgen?
finns ju fina kurviga vägar lite här å där mellan våra städer. hör er om ni e sugna.

vbg_snake skrev:
2119336 är det någon som vet om detta existerar? Vet att Varberg har en MC-klubb, men det är nästan uteslutande för folk med kromsaker :(

Varberg är ett svart hål, när det gäller hojar över 66hk och under 300kg.

mikael n skrev:
2128789 Varberg är ett svart hål, när det gäller hojar över 66hk och under 300kg.

VMCK var ett alternativ som snäll MC-klubb, tills man började med familjemedlemskap och bingolottförsäljning :zpy

Lyftdon MC kör cyklar som bara verkar gå på två cylindrar, men de har bra fester. :banana

Last edited:
Det hade varit kul med en klubb för sporthojar här runt falkenberg/varberg, vad jag vet så finns det ingen.

vem vill starta och vad ska vi heta??? :va

abethebabe skrev:
2130030 vem vill starta och vad ska vi heta??? :va
Hmm... vi måste väl ha en lokal med ett ställe att meka på skulle jag kunna tro. Då tillkommer ju förstås kostnader, men hur mycket vet jag inte. Namn är alltid svårt.. några förslag?

WestCoastRacers.. hmm lite töntigt kanske. mer förslag?

KillerB skrev:
Hmm... vi måste väl ha en lokal med ett ställe att meka på skulle jag kunna tro. Då tillkommer ju förstås kostnader, men hur mycket vet jag inte. Namn är alltid svårt.. några förslag?

KillerB skrev:
WestCoastRacers.. hmm lite töntigt kanske. mer förslag?
Upptaget, ungefär... WestCoast Racing

Det bästa förslaget är att hålla allt så absolut enkelt och opretentiöst som det bara går till en början. Strunta i gemensam lokal, det innebär bara kostnader och ansvar som skall fördelas. Been there, done that. Träffas för att prata, supa, meka hemma hos varandra istället. Strunta i allt som har med formalisering av en förening att göra, håll gemenskapen på ett helt informellt kompisstadie något år eller två och gå vidare därifrån om allt funkar bra. :tummenupp

Om man har en bisarr masochistisk läggning åt praktiska övningar i gruppdynamik så kan man förstås greja lokal med hyreskontrakt, bestämma namn, trycka tröjor, anmäla till SMC och hela tjillevippen direkt från start. Men som någon sa nyligen; då har man direkt satt bäst-före-datum på hela projektet.

Ett annat alternativ, om man nu gärna vill vara klubb, är kanske att kolla på någon av de befintliga klubbarna i länet? Från Varberg är det ju inte så långt till Göteborg eller Kungsbacka, och söderut från Falkenberg finns ju en handfull klubbar i Halmstadtrakten. Många klubbar med medelålders hojåkare på mer eller mindre lugna hojar men undantag finns ju också. Joyriders är rätt blandade, och har man permanent utväxta horn i pannan kanske Vurpans Vänner kan vara rätt. :tungan

Last edited:
69:an skrev:
2130170 Upptaget, ungefär... WestCoast Racing

Det bästa förslaget är att hålla allt så absolut enkelt och opretentiöst som det bara går till en början. Strunta i gemensam lokal, det innebär bara kostnader och ansvar som skall fördelas. Been there, done that. Träffas för att prata, supa, meka hemma hos varandra istället. Strunta i allt som har med formalisering av en förening att göra, håll gemenskapen på ett helt informellt kompisstadie något år eller två och gå vidare därifrån om allt funkar bra. :tummenupp

Om man har en bisarr masochistisk läggning åt praktiska övningar i gruppdynamik så kan man förstås greja lokal med hyreskontrakt, bestämma namn, trycka tröjor, anmäla till SMC och hela tjillevippen direkt från start. Men som någon sa nyligen; då har man direkt satt bäst-före-datum på hela projektet.

Ett annat alternativ, om man nu gärna vill vara klubb, är kanske att kolla på någon av de befintliga klubbarna i länet? Från Varberg är det ju inte så långt till Göteborg eller Kungsbacka, och söderut från Falkenberg finns ju en handfull klubbar i Halmstadtrakten. Många klubbar med medelålders hojåkare på mer eller mindre lugna hojar men undantag finns ju också. Joyriders är rätt blandade, och har man permanent utväxta horn i pannan kanske Vurpans Vänner kan vara rätt. :tungan
Känner vad du menar.. hålla det på en lagom nivå i början verkar ju vettigt.. tänkte lite på om det finns bidrag att söka... typ studiecirkel eller liknande? Alla ni som bor i Falkenberg Varberg Halmstad kan väl pm:a så kan vi skramla ihop ett gäng så och åka tillsammans,,, måste ju börja någonstans menar jag.

Vad skönt att se att det finns folk som bor nära mig! =)

Det läter som väldigt roliga och bra idéer. Jag tycker vi borde träffas och ta en tur eller iaf en pratstund i helgen om vädret tillåter och ni alla kan!

En klubb tar mycket tid och engagemang. Men man kan vara oseriös till en början och bara ha ett namn, en tröjja med klubbnamn och inget mer. Då får man mycket mer gemenskapskänsla direkt. Vilket skulle vara väldigt kul! =)

Hoppas vi löser något, är tröttare än nånsin på att köra själv. Och småvägarna runt falkenberg/varberg är otaliga. Körde själv nårra skogsvägar mellan varberg-tvååker-falkenberg (fast ännu längre in, sibbarp, ullared) <- 100% granskog, enkelfilig väg med sjuka kurvor å grymma raksträckor =)

vbg_snake skrev:
2130313 Vad skönt att se att det finns folk som bor nära mig! =)

Det läter som väldigt roliga och bra idéer. Jag tycker vi borde träffas och ta en tur eller iaf en pratstund i helgen om vädret tillåter och ni alla kan!

En klubb tar mycket tid och engagemang. Men man kan vara oseriös till en början och bara ha ett namn, en tröjja med klubbnamn och inget mer. Då får man mycket mer gemenskapskänsla direkt. Vilket skulle vara väldigt kul! =)

Hoppas vi löser något, är tröttare än nånsin på att köra själv. Och småvägarna runt falkenberg/varberg är otaliga. Körde själv nårra skogsvägar mellan varberg-tvååker-falkenberg (fast ännu längre in, sibbarp, ullared) <- 100% granskog, enkelfilig väg med sjuka kurvor å grymma raksträckor =)
PM:a mig om du/ni är intresserade så kan jag samordna något till helgen.

KillerB skrev:
2130331 PM:a mig om du/ni är intresserade så kan jag samordna något till helgen.

Tjenare, jag är sjukt på detta! Kommer bli riktigt roligt att glida ihop med folk som gillar och kör sporthojar!

Är du från Falkenberg? /Martin

eftersom Varberg är en gammal festningsstad och där härjade minsan pirater längst hela västkusten - westcoast pirates med loggan från Raiders haha =)

vbg_snake skrev:
2130371 Tjenare, jag är sjukt på detta! Kommer bli riktigt roligt att glida ihop med folk som gillar och kör sporthojar!

Är du från Falkenberg? /Martin

eftersom Varberg är en gammal festningsstad och där härjade minsan pirater längst hela västkusten - westcoast pirates med loggan från Raiders haha =)
Falkenberg born and raised.
Det namnet är ju inte fy skam faktiskt... Raidersloggan kan stå oss dyrt är jag rädd för bara.

KillerB skrev:
2130382 Falkenberg born and raised.
Det namnet är ju inte fy skam faktiskt... Raidersloggan kan stå oss dyrt är jag rädd för bara.

Jag har arbetat som lärare på en it-skola så jag har bra kontakter med folk som är duktiga på att måla/rita gratis =) Man tar inte loggon, bara som inspiration.

SYnd att jag inte är född i falkenberg då ;) Näea, vi får dra ihop något till helgen, köra lite, käka lite, ta en kaffe å tjöta. skulle va så kul

jag e på till helgen! typ lördag å det ser ut att bli riktigt fint väder åsså!

alla som är intresserade kan ju anmäla sig på denna tråd så drar jag ihop en lista typ den nedan.

anmälda till körning på lördag:

1.abethebabe
2. killerB
3. rayback
4. vbg snake
5. tojje
6. daniel_dagge
7. P. moeller
8. peder "the wheelie king him self" rosberg (sätter ett ? på honom men hoppas att han kan samma med P. moeller.)

Last edited:
inga fler som e sugna?

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back