Spies i MotoGP – din prognos

Spies första säsong i MotoGP:

• Antal röstningar
    0
Men å andra sidan så brukar han köra ifrån världens genom tiderna bäste roadracingförare ganska regelbundet,så det kanske finns hopp ändå?

och vem är denna föredetting:va.... mcoy var snabb en gång i tiden men att slå han i WSS räknas nog inte som någon jättemerit i dagsläget
:D

Hayden om Spies.

Nicky Hayden
"Is he going to make the same impact he made in World Superbikes? I don't think a guy shows up and starts dominating.

It's a different level. I've got a lot of respect for the Superbike series, and I've ridden with a lot of those riders, but still there's a difference here. It's deeper water.

[Neil] Hodgson, [Ruben] Xaus, many guys [found it hard]... I think the transition was easier from Superbike to 990cc than to 800cc.

It's a big step. I raced in World Superbikes as a wildcard and felt pretty good about myself, but I showed up here and I saw the level.

I think it's good he's coming - he belongs in MotoGP. MotoGP keeps its status of being the premier sport. He needs to be here.

It will be exciting to see how he does. He'll make it, he's got talent, he's got determination, he's got a good Yamaha ride. He can cut it here.

I know he wants to be a World Superbike champion, and AMA and World Superbikes together will look cool on the resume, but if you want to be in MotoGP, I think he had to come now."

[Neil] Hodgson, [Ruben] Xaus, many guys [found it hard]... I think the transition was easier from Superbike to 990cc than to 800cc.
Det kan inte ha varit så att dessa två förare fick komma till MotoGP pga sina resultat i dåvarande Ducati-cup när det i princip bara fanns två förare som kunde vinna?

Jag tror för övrigt att Spies kan spöa Hayden.

Vad Neil Hodgson säger ska man inte lägga så stor vikt vid tycker jag med tanke på hans resultat.

Jag tror att Spies kommer göra bra ifrån sig, kanske tom någon pallplats. Men vi har fyra andra grabbar med mycket mer erfarenhet på GPhojar och med fabrikskontrakt. Dessutom tror jag att Simoncelli blir en kraft att räkna med. Han körde svinbra när han gästade WSBK och 250 ligger nog närmare motoGP än SBK gör rent körmässigt.

Hodgson åkte lite räkmacka, t om när han vann WSBK så var Xaus konstant efter honom tills titeln var klar sen fick Hodgson stryk i nästa varje race, teamorder eller svag motivation?

MEN det är ändå intressant hur han reagerade som rookie, hittar inte citatet men han kollade efter de långsammare killarna (som han initialt tänkte slå som rookie) men det fanns inga. Resultaten blev därefter medan Xaus blev årets rookie.

Xaus gjorde sen en omvänd Melandri och kom helt ur form när han bytte från Ducati till Yamaha, men det är en annan historia.

MEN det är ändå intressant hur han reagerade som rookie, hittar inte citatet men han kollade efter de långsammare killarna (som han initialt tänkte slå som rookie) men det fanns inga. Resultaten blev därefter medan Xaus blev årets rookie.

Det var vär Troy B som sa det?

Det tror jag nog han kommer göra, grabben verkar överjävlig på att köra hoj :yoparty
Oj läste visst lite snabbt, nej vinst kanske är att ta i men pallplats garanterat!

Nog är det förväntat men dråpligt* att nästan 7 av 10 amerikanska MotoGP-nördar tror att Spies kommer vinna race i år? Här är samma siffra 2 av 10.

http://superbikeplanet.com/getVote.jsp?pn=spies0212

* = På samma startplatta står Rossi, Lorenzo, Stoner, Pedrosa och Simoncelli. Och Melandri, Edwards och Bautista...

Jag tror inte han tar en enda pallplats i år.

Last edited:
Nog är det förväntat men dråpligt* att nästan 7 av 10 amerikanska MotoGP-nördar tror att Spies kommer vinna race i år? Här är samma siffra 2 av 10.

Jag tror inte han tar en enda pallplats i år.

Det är väl ungefär samma sak som att när Stiggy fick sin första VM styrning sade han " första året satsar jag på top10, andra året på att gå upp till 500" och en massa svenskar trodde honom...

Jag hoppas och tror att Spies blir bästa amerikan i år men pallplats tror jag blir svårt annat än på hemmabanan...

Last edited:
Man får ju ta annat i beaktning än bara erfarenhet, vana och körskicklighet. Händer ju att höjdarpojkarna kör åt helvete också och på så sätt banar väg för dom längre ner i fältet. Visst, detta gäller ju Spies också, men jag tror definitivt att han kan hinna med en pallplacering eller två. Hans prestation på Valencia var ju t.ex. utöver vad många förväntade sig.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...