Spies i MotoGP – din prognos

Spies första säsong i MotoGP:

• Antal röstningar
    0
Efter tre (3) år svider det fortfarande. Otroligt.
Om något är otroligt, så är det a) att du ännu efter tre (3) år inte har insett att det är du som har en avvikande åsikt, inte de som saknar 500 och b) att du inte kan lägga detta bakom dig.

Någon som vet mailadressen till viasat motor motogp killarna
Goddag yxskaft! :hej

Last edited:
Jag refererade bara till vad Poncharal har sagt i flera intervjuer men han kan ju fara med osanning också.

Oki !

Osanning??

Vi kanske kan enas om att Spies har en fin chans att utan direkt press gå in som vanligt o bara va cool o överaska många i Valencia :tummenupp

Om något är otroligt, så är det a) att du ännu efter tre (3) år inte har insett att det är du som har en avvikande åsikt, inte de som saknar 500 och b) att du inte kan lägga detta bakom dig.

Goddag yxskaft! :hej
Vad yrar du om? 500?

Jag tror Spies har en nackdel som Rossi säger av att inte kört GP hojar.

Simoncelli är betydligt närmare toppen i WSBK än vad Spies kommer vara i Mgp.

Last edited:
Så Spies 5:e hoj kommer att vara mer nära en fabrikare än Toselads/Edwards?
Han kommer köra en av Yamahas testcyklar. För mig låter det som om den är så utrustad som den kan vara. Dock kan de ju ställa in den i "sattelit-mode".
Om man ska tro det som skrivits på nätet så är det som skiljer fabriks- mot sattelit-Yamaha att fabrikarna har fler gyros till elektroniken och därmed har den en mer avancerad wheelie control tex.
Annars ska allt vara samma, motor, ram, övrig elektronik etc.

OK. Jag tror att Spies har stora möjligheter att lyckas väl, men att han skulle göra lika bra resultat som hans föregångare Hayden tvivlar jag på.
Jag tror att Spies kommer vara färe Hayden i VM tabellen alla säsonger som de kommer köra mot varandra. Om han vinner en VM titel återstår att se.

Någon som vet mailadressen till viasat motor motogp killarna
motogp@viasat.se
9 gånger av 10 är det någon annan än Valmers som tar upp Hayden i olika sammanhang, du är en av de flitigaste. Om du släpper det så lär nog fler göra det.

Spies är kass! Kan han inte ens köra om Haga och grabbarna så lär han inte kunna slå Rossi! :rolleyes:

Spies kör ju inte i från konkurrenterna i WSBK med 20-30 sekunder än, så han har en bit kvar tills han platsar i MotoGP. :taliban

Spies kör ju inte i från konkurrenterna i WSBK med 20-30 sekunder än, så han har en bit kvar tills han platsar i MotoGP. :taliban
Svårt att släppa det där tydligen. Lyssnade du på BBC´s intervju med Mat Oxley? De diskuterade Toselands återgång till WSBK och vad det beror på att britterna inte fixar det i MotoGP. Varför de väljer Superbike och Supersport trots att alla vet att det är från 250 som de bästa förarna rekryteras till MotoGP. Oxley trodde det berodde på att det är hårdare konkurrens i 250 än i WSBK och BSB och att det är lättare att etablera sig och platsa i gathojsserierna. Tradition och den allmänmänskliga tendensen att välja den lättaste av två vägar. Men vad vet han?

Last edited:
Vad vi vet med säkerhet är att den som vill köra MotoGP om 2-3 år gör bäst i att satsa på en fyrtaktsstyrning till nästa år.

alltsa det skulle vara lattare att komma till motogp inom 3 ar om man idag kor wss gentemot nagon som som kor i 125gp??

njaeee...

tillbaka till spies sa tror jag han ar nagot upphypad

Hur vet du det "med säkerhet"? Du får gärna utveckla det resonemanget. :)

Ja det skulle jag också vilja höra.

Idag finns det ju förare i MotoGP som kommer både från en 2-takts, och en 4-taktsbakgrund (fast dom flesta har nog suttit på en 125:a någon gång i början på sin karriär), och jag ser ingen anledning till att detta skulle ändras på nåt sätt bara för att man går över till 4-takt iom. Moto2.

Tror nog att 125cc klassen kommer fortsätta att producera bra förare trots att det är 4-takt som gäller i steget "ovanför".

Tror att Spies kan göra bra ifrån sig. Däremot är jag övertygad om att Yamaha och deras MGP-ledning vill blåsa mer liv i GP. Personligen tittar jag, mest för att hålla mig uppdaterad. Men, underhållningen och spänningen som SBK bjuder på är ljusår bättre än MGP.
Hade gärna sett Spisen ett år till i WSBK.

Till frågan. Mitt svar blir eventuellt 1-3 pallplatser, men då pga omständigheterna. Typ som när Dovi vann i GBR. Vill minnas att det regnade och torkade upp där, eller blandar jag ihop?!? :gnissla

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT