Spies i MotoGP – din prognos

Spies första säsong i MotoGP:

• Antal röstningar
    0
Tydligen nåt jag har missat här antar jag, men det gills inte att Bayliss piskade skiten ur alla under inhopp i Moto GP:va
Förklara gärna varför inte denna omgång inte räknas!

Bayliss var en favorit för mig också, men just det racet var lite speciellt efter Rossi tidiga krasch.
Bayliss låg etta, strax bakom låg Capirossi som tyckte det var jättekul att hans gamle kompis och teamkamrat fick vinna, utmanade inte Troy en enda gäng. 10 sek bakom låg Hayden på tredje plats och säkrade VM-titeln. Bakom honom 3 st Hondor som inte ville komma i närheten av Hayden och riskera fälla HRCs världsmästare som Pedrosa råkade göra några veckor tidigare. Enda roliga var när Rossi körde som en galning i 10 varv för att köra upp sig och utmana om titeln, men han gav upp när han inte hade chans att avancera och i övrigt var det mest defilering.

Då Bayliss fick ihop fyra tredjeplatser under sina säsonger som ordinarie i Motogp så är det väl inte fel att kalla segern i Valencia för one hit wonder?

Han kan inte ha blivit bättre eller? Baylis kariär började väldigt sent, och när han vann på duccarna innan Motogp så var dom rätt överlägsna..... han gick till motogp för tidigt skulle jag tippa. hans träningstid var ju inte usel så han var i bra form på valencia och betydlig mer överlägsen en spisen i WSBK:)

Bayliss var en favorit för mig också, men just det racet var lite speciellt efter Rossi tidiga krasch.
Bayliss låg etta, strax bakom låg Capirossi som tyckte det var jättekul att hans gamle kompis och teamkamrat fick vinna, utmanade inte Troy en enda gäng. 10 sek bakom låg Hayden på tredje plats och säkrade VM-titeln. Bakom honom 3 st Hondor som inte ville komma i närheten av Hayden och riskera fälla HRCs världsmästare som Pedrosa råkade göra några veckor tidigare. Enda roliga var när Rossi körde som en galning i 10 varv för att köra upp sig och utmana om titeln, men han gav upp när han inte hade chans att avancera och i övrigt var det mest defilering.

Baylis hade en dålig tränings tid eller? hatar när lönfeta, bleka svenskar sitter och rackar ner på några av dom bästa RR-förarna med feta bortförklaringar:D

Last edited:
- Det kommer att bli likadant med Ben Spies i MotoGP som med SverigDemokraterna i Riksdagen, det vill säga Total Oreda !:rolleyes::tungan

Då Bayliss fick ihop fyra tredjeplatser under sina säsonger som ordinarie i Motogp så är det väl inte fel att kalla segern i Valencia för one hit wonder?

Du gör dig själv bara töntig när du snackar skit om en av de bästa rr-förarna, detta gäller även de som påstår att Biagi och Hayden inte kan köra hoj.

Hade han likvärdigt material när han körde förut då?

Vilket bra minne du har :tummenupp

Last edited:
Hade han likvärdigt material när han körde förut då?
GP-Hojen var helt ny, snabb men säker svårkörd...... det fanns nog andra man la krutet på, se på hayden.

Alla glömer när man pratar GP resultat så fanns det förra året 6st hojar som kan vinna.... eller 5 då man får räkna bort en ducce(antar att spisen fick en fabrikare att leka med i sissta racet), det blir kul att se hur bra Colin blir då nya motorregeln gör att skillnaden minskar... sen då spisen är i teamen gör nog att det nästan är samma cykel som rossi leker med:tummenupp

Du gör dig själv bara töntig när du snackar skit om en av de bästa rr-förarna, detta gäller även de som påstår att Biagi och Hayden inte kan köra hoj.
Jag tycker inte att jag snackar skit om någon.Jag skrev bara att han i inhoppet 2006 gjorde ett resultat han inte var i närheten av på tre säsonger innan,men om du tror att det egentligen var starten på en storhetstid i Motogp för Troy Bayliss så gärna för mig.Nu blev det ju superbike(och stryk av James Toseland)2007 istället...

Ok! Roligt ska det bli att se vad han kan göra mot dom stora grabbarna
i alla fall!
Behövs defenitivt nytt blod i klassen!

GP-Hojen var helt ny, snabb men säker svårkörd...... det fanns nog andra man la krutet på, se på hayden.

Jag tycker inte att jag snackar skit om någon.Jag skrev bara att han i inhoppet 2006 gjorde ett resultat han inte var i närheten av på tre säsonger innan,men om du tror att det egentligen var starten på en storhetstid i Motogp för Troy Bayliss så gärna för mig.Nu blev det ju superbike(och stryk av James Toseland)2007 istället...

Det är nog fler en jag som tycker det... förklara hans varvtider istället för att fortsätta snacka skit:D

hatar när lönfeta, bleka svenskar sitter och rackar ner på några av dom bästa RR-förarna med feta bortförklaringar:D

jag rackar inte ner,
jag förklarar bara varför man inte ska dra för stora växlar på just det racet, Bayliss tog täten, höll täten och vann, inget att säga om det men det var lite speciella omständigheter så att säga något om Spies chanser utifrån det är lite övermaga.

Vilket bra minne du har :tummenupp

Jag var där så det minns man.
:banana

Last edited:
Ska jag ta allt i rätt ordning och förklara säsongerna 2003-2005 först?

så hans varvtider 06 valecia blev sämre för att han kört gp tidigare:va nu får du väll ge dig.... sluta tjata sönder Baylis fina minne, hoppas jag inte råkar ut för folk som du om jag skulle lyckas med någoting i framtiden som jag är stolt över.... lägg ner det nu.. så är alla vänner och pratar om spisen:krama

jag rackar inte ner,
jag förklarar bara varför man inte ska dra för stora växlar på just det racet, Bayliss tog täten, höll täten och vann, inget att säga om det men det var lite speciella omständigheter så att säga något om Spies chanser utifrån det är lite övermaga.

sorry missuppfattade dig då:krama

Last edited:
så hans varvtider 06 valecia blev sämre för att han kört gp tidigare:va nu får du väll ge dig.... sluta tjata sönder Baylis fina minne, hoppas jag inte råkar ut för folk som du om jag skulle lyckas med någoting i framtiden som jag är stolt över.... lägg ner det nu.. så är alla vänner och pratar om spisen:krama
Det var ett jäkla tjat om varvtiderna i Valencia,jag har väl inte påstått att han inte vann det racet?Det var ju om segern 2006 var en one hit wonder eller bara den naturliga fortsättningen på Bayliss närmast totala dominans i Motogp 03-05 som var frågan...

Det var ett jäkla tjat om varvtiderna i Valencia,jag har väl inte påstått att han inte vann det racet?Det var ju om segern 2006 var en one hit wonder eller bara den naturliga fortsättningen på Bayliss närmast totala dominans i Motogp 03-05 som var frågan...

det är nåt fel på dig han körde inte gp 06 så hur f.. kan det vara ett one hit wo..... + att det är nedvärderande på en bra idrottsman... hoppas du träffar baylis så kan du ju stå där som en byfåne och kalla han one hit w..... om du varit rossi eller Biaggi kan man förstå men du:D:D:D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT