Cinquantadue
Il Campione
Ben Spies, MotoGP:s nya mittfältare. Defensiv mittfältare, inte alls med samma anfallsegenskaper som t ex. Aoyama, Bautista, Simoncelli och Kallio. Snarare arvinge till Toselands position.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Man får ju ta annat i beaktning än bara erfarenhet, vana och körskicklighet. Händer ju att höjdarpojkarna kör åt helvete också och på så sätt banar väg för dom längre ner i fältet. Visst, detta gäller ju Spies också, men jag tror definitivt att han kan hinna med en pallplacering eller två. Hans prestation på Valencia var ju t.ex. utöver vad många förväntade sig.
Hursomhaver så blir han absolut bästa amerikan i serien - det förekommer inga andra bra amerikaner i den här serien ju.....
/.../
Placerar sig 6á i slutställningen.
Åja, Bayliss vann över eliten vid ett inhopp, så långt efter är han inte Spisen![]()
Åja, Bayliss vann över eliten vid ett inhopp, så långt efter är han inte Spisen![]()
Prognos var det va !?
..ok...Spiesen imponerade faktiskt en hel del på mig i WSBK men nu gäller det en annan nivå liksom och det bli intressant att se om han kan hålla ihop skallen när det blir uppförsbacke ( om det blir det för honom..)eller om han kanske rent av kan bli lite som John Koscinski på den tiden då det begav sig......talang så det nästan sprutade om det men en skalle som ställde till det....
Hursomhaver så blir han absolut bästa amerikan i serien - det förekommer inga andra bra amerikaner i den här serien ju.....pallplatser tar han nog inte om inte någon av Stoner, Rossi, Lorenzo, Pedrosa faller ifrån.....gissar att han kommer att ligga där i toppen av mittfälltet....typ jagandes Dovi-Kallio.....och gör nog inte särskillt många misstag egentligen......
Placerar sig 6á i slutställningen.
Dubbelt så långa lopp? Inte riktigt va. Tio minuter längre men å andra sidan körde de två race i WSBK.Man ska heller inte glömma att han skall ställa in sig för dubbelt så långa lopp. Sen ska han och hans tekniker ska ställa in hojen så att den är optimaltsnabb under hela race:et
/JPS
Det vore iofs kul men Simoncelli kommer inte vara i närheten av att kunan trycka av dem i sista kurvan, möjligen första.Kan det inte börja snart? Ser fram emot att se Simon i källaren, efter att ha torpederat Rossi och Stoner i sista kurvan och vunnit, brett leende be om ursäkt i två sekunder för att sedan tala om hur glad han är för vinsten.![]()
Jag tror Spies kommer vinna över Edwards eftersom han kommer vara snabbare.6:a är väll lite dåligt om man ska vara "absolut bästa amerikan", Edwards blev ju faktiskt 5:a förra året.
Edwards kommer vinna över Spies på rutin och kontinuitet.
Jag tror Spies kommer vinna över Edwards eftersom han kommer vara snabbare.
AjAjhördu inte svära i kyrkan Baylisen är av en helt annan kaliber en spisen.... spisen är inte gammal GP förare
![]()
Vill inte verka dryg mot dig men vart tog hayden vägen ? Slutat köra ?
han hade en fin kurva på sin säsong när alla skador och torpederingar väl upphörde.
verkar som både ducati och stoner backar upp honom.
visserligen betyder det att stoner inte ser hayden som en utmanare till honom men jag tror faktiskt hayden iaf blir bäste amerikan i år.
Bens Peas och colin kommer nog gnabbas om andra platsen i amerikanska mästerskapen gissar jag (som dissat hayden innan) !
mvh
Om du hade sett Bayliss hela karriär i MotoGP, hade du vetat att den segern var ett one hit wonder.Tydligen nåt jag har missat här antar jag, men det gills inte att Bayliss piskade skiten ur alla under inhopp i Moto GP
Förklara gärna varför inte denna omgång inte räknas!
Bara för att förtydliga lite - vill inte ge mig in i en disskussion av typen "min favorit är bättre än din" som ingen kan vinna - .....jag vet att det är fler amerikaner än spies i serien i år.....jag vet att de andra körde förra året och så vidare...jag vet till och med att Hayden från en låg nivå fick till en uppåtpekande kurva förra året och att det finns de ( även i vårt lilla land) som gillar honom......det är helt ok - man får gilla vilka förare man vill - fast jag kan erkänna direkt att jag inte är nått vidare imponerad ( nu måste vi så klart komma ihåg att vi gämför med de ändock relativ få i världen som faktiskt är bättre) av de övriga amerikanernas prestationer
Och när jag säger att jag tror att Spies vinner amerikanske världsmästerskapen i MotoGp blandannat eftersom det inte finns några andra bra amerikaner i serien så kan det tolkas som att jag inte anser att de andra är bra helt enkelt.......samtidigt som jag faktiskt ger spiesen en del beröm - liksom inbäddat i resonemanget...trotts att jag eg inte gillar något som kommer från usa......
Detta var inte skrivet för att verka dryg - men om det är så det uppfattas så bjuder jag på det......
Om du hade sett Bayliss hela karriär i MotoGP, hade du vetat att den segern var ett one hit wonder.
http://en.wikipedia.org/wiki/One-hit_wonder#Other_uses
Om du hade sett Bayliss hela karriär i MotoGP, hade du vetat att den segern var ett one hit wonder.
http://en.wikipedia.org/wiki/One-hit_wonder#Other_uses
Då Bayliss fick ihop fyra tredjeplatser under sina säsonger som ordinarie i Motogp så är det väl inte fel att kalla segern i Valencia för one hit wonder?Det var väll det dummaste du skrivit hitillsatt påstå att baylis inte vann för att han var ruggit bra är ju lika dumt som att påstå att biaggi suger för att han inte vunnit ett mästerskap på länge.... skulle inte varit en högoddsare att tro att baylis kunnat snuvat Hayden på titeln om han kört hela säsongen
![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden