SP, Anmeld till Knuttan ??

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000
Jag tittade på startlisten och.. bara 2 är anmäld ?

Ok, jag fik lön igår och anmälde mig... så, nu är det 3 ...

Och der är änu en debutant i klassen ? #115 Johan Tingström ?

Som sagt, till nästa år bör klassen återgå till vad den var. För A-förare. Då blir det fler folk med säkerhet. Samtidigt bör även slicks tillåtas då ändå regndäck tillåts... slicks/dot-race däck = ingen skillnad varken i pris eller prestanda. om något så är slicks mer ekonomiska.

Som sagt, till nästa år bör klassen återgå till vad den var. För A-förare.

Och, vad skal en ny B-förer så köre ? Vilken klass ?

Om vi skal köre på slicks eller ej är det samme for mig ... Men, kan inte se at det skulle löse problemet med for få deltagere ??

Gör Svemo eller någon en undersökning på varför och hur man kan få folk att börja köra 250SP som visar att man endast vil ha B-förare och att A-förare vore "för bra" eller göra att B-förare förlorar på det så... då kan det ju fortsätta som det är nu. Men jag tror inte klassen kommer växa då Rookie 600 är ett bättre val för en gatåkare som vill köra racing.

125jr-förare gick förr över till 250sp .. det gjorde att klassen fylldes på. Då var A-förare med, men fick spö av "B-förare" som brorsorna backlund. Varför man är rädd för A-förare vet jag inte. Kanske man tror att Jimmy Lindström eller någon annan snabb förare ska börja köra 250sp och spöa B-förare... ? :rolleyes: so what, ta lärdom och haka på istället. Det ÄR bättre med fler förare som är snabba, än få förare som visar knapphänt intresse för klassen.

Men på din fråga "vad en ny b-förare ska köra", ja antingen 125jr, Sport Production, R600 eller R1000, Endurance. Det finns fler klasser att välja på.

Då är vi helt enige... Jag ser ingen grund til att A-förer inte kan köra SP om de vill.

Grunden til att jag inte har valgt R600 är fordi det inte är en standard klasse. Jag har inte millionen att lägge på ett R600 projekt. En standard klasse ville vära bra, og inte änu en klass med fri trimning

Tingen är ingen debutant. Han har bara inte lyckats så bra i år med att komma till start eller mål i något av rejsen men han har varit där. :)

Jag vill gärna va med. Men... jag hinner inte skruva isär och fixa min Aprilia till Knutstorp. Om någon som inte kan deltaga mot formodan har lust at hyra ut sin Aprilia till racet så är jag rätt motiverad att hyra den fredag-lördag. Deal med hyra plus 100% betalning av eventuella skador. Jag har fälgar o däck själv.

Som sagt, till nästa år bör klassen återgå till vad den var. För A-B förare. Då blir det fler folk med säkerhet. Samtidigt bör även slicks tillåtas då ändå regndäck tillåts... slicks/dot-race däck = ingen skillnad varken i pris eller prestanda. om något så är slicks mer ekonomiska.
Amen to that :tummenupp

Hur ska vi få klassen att öppnas för både A och B-förare då?
Och gärna slicks, för det är inte lätt att få tag på dotgodkända däck som är bra för racing. Vissa märken kanske men inte Metzler som jag kör på.

*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back