Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Njae, kan man verkligen det?
Jag t.ex. har mitt garage på andra sidan stan. Omständigt som fan, men det försvårar ju åtminstone en del för tjyven.
Vi har en yamaha cross som har stått hos oss på jobbet. Kollegan undrade vems det var. Jag visste inte heller så han tog fram iphonen, knappade in regnret och fick fram namn och adress! Det första jag kom att tänka på var hur det kan användas i onda syften!
Vi har en yamaha cross som har stått hos oss på jobbet. Kollegan undrade vems det var. Jag visste inte heller så han tog fram iphonen, knappade in regnret och fick fram namn och adress! Det första jag kom att tänka på var hur det kan användas i onda syften!
knappade in regnret och fick fram namn och adress!
klart det kan användas till ondo. Men det här är ju inget nytt?
Jag vet inte när de började använda internettjänsten eller för all del sms eller telefon, men med fax har det ju fungerat i urminnes tider typ?!
Japp o det visste inte jagJag lyfte på ögonbrynen när jag fick se kollegan få fram det på iphonen som sagt och konstaterade att det inte är så konstig att stölder av fordon är så vanligt.
Det har ju sina fördelar med. Man kan se om skatten är betald. Om det är rätt ägare osv vid köp av fordon. Internettjästen har nog funnits i 8 år skulle jag gissa på men faxtjänsten har säkert varit sedan 80talet.
De flesta länder har liknande system men alla är det inte lika lätt att se som i Sverige.
Visst ökar säkert stölderna i viss mån men jag tror ändå de flesta stölder inte sker på detta vis. Det är nog framförallt om man äger något riktigt exklusivt och vid beställningsjobb det kan vara intressant.
ja, jo d har fungerat 10år typ tror jag..
sen var det väl gratis ett tag (endast sms kostnad) sen tog dom bort d för att deras server vart överbelastad sa transportstyrelsen el vägverket el vilka som höll i d.. nu kanske d e igång igen men "nästan" alla har väl smartphone nu och kan ju bara surfa upp på hemsidan och kolla väl?
annars använda någon av apparna som finns..
tycker oxå d e skitdåligt att man kan kolla d..
men som någon skrev tidigare så har jag inte heller hojen på min adress utan i ett garage i närheten.. inte på andra sidan stan dock..
på min bil som jag var lite nojig över förut körde jag med magneter på skylten bak (utan skylt fram) som jag tog bort när jag parkaded på offentliga ställen, bla på jobbet, och polisen kliade sej i huvudet flera ggr och kom in och frågade ibland om vi visste vems d va.. ibland såg man att dom slog på chassinr..
Du får ursäkta mig för mitt påhopp, men du är bra naiv om du inte inser problematiken med detta. Det år mycket vanligt att den tjänsten används vid stöld av framförallt mc
Finns det nått bekräftat fall av att en tjuv tar omvägen av att jaga genom fordonsregistret?![]()
Kan ju faktiskt vara lite kul ibland också om man blir prejad av någon halvblind förare i trafiken så kan man ju googla fram namn, söka vidare på eniro och få fram ett telefonnummer och ringa upp personen ifråga och skälla ut vederbörande medans man fortfarande är förbannad.
Observera att detta scenario lämpar sig bäst om man åker bil då det är ytterst olämpligt att surfa på wappen samtidigt som man styr hoj, poppar wheelies och kickar backspeglar.
(men nej! jag står fast vid det.. ska ta ett snack med transportbastardsen imorgon. Hur mycket mer error kan det vara?! Idiotisk sökfunktion!)
Hur tycker du att man dokumenterar det?
Annars så: En av mina hojar, ECs Fireblade, Perzzons R1a, Movistar Firebladen i Rydebäck(kommer inte ihåg vad han hette), Blackbirden utanför Eslöv, var det nu var.
Linics och nemesis Gixrar tror jag oxå, men jag är inte 100 där.
En polare till mig blev uppsökt hemma av en "mena kompis", och hotad pga av vad jag skrivit angående en stulen hoj. Dom trodde det var jag som bodde där. Finns bara ett sätt att dom kunde komma fram till det: Jag kör relativt ofta med hans hoj, med min RoH tröja, och hojen har reg.skylt. Han bor i villa i en stor stadsdel med enbart villor.
Behöver du mer?
Du får ursäkta mig för mitt påhopp, men du är bra naiv om du inte inser problematiken med detta. Det år mycket vanligt att den tjänsten används vid stöld av framförallt mc
Betalar du en summa pengar kan du dra ut lista på alla Märke X Modell Y-ägare, antar att det använts i raiderna efter speciella BMW-delar som sker ibland.
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |