"P.g.a. stöldrisk har jag strukit över regnummer. Vid intresse, vänligen
maila eller ring så ordnar jag detta."
Mailar via blocket från dator/telefon med kontantkortssurf med en
mailadress till mailinator och får regnumret, sen ringer man
transportstyrelsen från kontantkortstelefon och får adress.
(Om han nu inte varit ensam i Sverige med det namnet
)
Boktips: "I Trygghetsnarkomanernas land" av David Eberhart :

"Den så kallade zebralagen säger att bilarna ska stanna om det står en
fotgängare vid sidan av ett övergångsställe.
Smart, kan tyckas.
Folk vill väl inte köra på folk bara så där på skoj.
Men nu är det ju så att folks tankar inte ryms i politiska idévärldar.
För trots att någon bestämt att bilarna ska stanna så gör de inte det.
Och samtidigt har människor slutat se sig för när de traskar ut i vägen,
för de vet ju att staten blir skitförbannade på de bilister som sen kör på dem.
Sen zebralagen infördes har antalet påkörda fotgängare på
övergångsställen ökat med 20 procent och antalet bilar som blir påkörda
bakifrån med 70 procent.
För människor vill alltid hävda sin rätt.
Och har de rätten på sin sida att springa oskyddade i gatan så gör de det.
Som tur är har vägverket dragit lärdom av lagens brister och de har
verkligen tagit i med hårdhandskarna. Därför har de, förutom att lägga
orimligt mycket pengar på en vision om noll döda i trafiken, också gått
ut med nya direktiv. De tar helt enkelt bort obevakade övergångsställen
och uppmanar befolkningen att använda mer konstruktiva strategier:
”Vad ni än gör när ni korsar en gata”, säger de, ”så använd för Guds skull inte övergångsställen!”
Även vägverket har tydligen lärt sig att det är mindre riskabelt att leva
om man ser sig för innan man går över en gata. Om politikerna insåg att
samma sak också gäller i andra trafiksäkerhetsfrågor kunde de kanske se
till att de orimliga summor som läggs på att uppnå nollvisionen istället
kunde användas till saker som gör mer nytta. Förmodligen skulle de som
känner sig otrygga och har det svårt må mycket bättre och därför leva
längre om pengarna gick tillbaka till dem själva istället för att projekteras
på en ouppnåelig vision.
Men om de ändå insisterar kan de ju lika gärna driva oss till vansinne
fullt ut. Det är ju enkelt. Om man skulle ha en generell
hastighetsbegränsning på 8 km/h kan folk springa ut i gatan hur mycket de vill.
Då skulle kanske inte ens zebralagen göra ont."
maila eller ring så ordnar jag detta."
Mailar via blocket från dator/telefon med kontantkortssurf med en
mailadress till mailinator och får regnumret, sen ringer man
transportstyrelsen från kontantkortstelefon och får adress.
(Om han nu inte varit ensam i Sverige med det namnet

Boktips: "I Trygghetsnarkomanernas land" av David Eberhart :

"Den så kallade zebralagen säger att bilarna ska stanna om det står en
fotgängare vid sidan av ett övergångsställe.
Smart, kan tyckas.
Folk vill väl inte köra på folk bara så där på skoj.
Men nu är det ju så att folks tankar inte ryms i politiska idévärldar.
För trots att någon bestämt att bilarna ska stanna så gör de inte det.
Och samtidigt har människor slutat se sig för när de traskar ut i vägen,
för de vet ju att staten blir skitförbannade på de bilister som sen kör på dem.
Sen zebralagen infördes har antalet påkörda fotgängare på
övergångsställen ökat med 20 procent och antalet bilar som blir påkörda
bakifrån med 70 procent.
För människor vill alltid hävda sin rätt.
Och har de rätten på sin sida att springa oskyddade i gatan så gör de det.
Som tur är har vägverket dragit lärdom av lagens brister och de har
verkligen tagit i med hårdhandskarna. Därför har de, förutom att lägga
orimligt mycket pengar på en vision om noll döda i trafiken, också gått
ut med nya direktiv. De tar helt enkelt bort obevakade övergångsställen
och uppmanar befolkningen att använda mer konstruktiva strategier:
”Vad ni än gör när ni korsar en gata”, säger de, ”så använd för Guds skull inte övergångsställen!”
Även vägverket har tydligen lärt sig att det är mindre riskabelt att leva
om man ser sig för innan man går över en gata. Om politikerna insåg att
samma sak också gäller i andra trafiksäkerhetsfrågor kunde de kanske se
till att de orimliga summor som läggs på att uppnå nollvisionen istället
kunde användas till saker som gör mer nytta. Förmodligen skulle de som
känner sig otrygga och har det svårt må mycket bättre och därför leva
längre om pengarna gick tillbaka till dem själva istället för att projekteras
på en ouppnåelig vision.
Men om de ändå insisterar kan de ju lika gärna driva oss till vansinne
fullt ut. Det är ju enkelt. Om man skulle ha en generell
hastighetsbegränsning på 8 km/h kan folk springa ut i gatan hur mycket de vill.
Då skulle kanske inte ens zebralagen göra ont."