snabbast?

GSXR1100R skrev:
Du är ju funkis, dom måste man vårda, utan funkisar blir det inget RR :tummenupp

Det där har jag aldrig hört en förare säga! :Bugar
För många låter "Med dom aktiva menar jag förare och depåpersonal"

Men jag klagar inte, jag gör det för att jag älskar se RR och vill bidra så gott jag kan! :tummenupp (Från läktarna kan man gå hem om man fryser osv)

skulle gå att ordna ja, om vi bara va i svberige nånn gång så visst..
som det ser ut idag så blir det svårt, blir ju fö fan inte ens ett sm i sidecar..
Bror kör vm och em i år...
kan ju kanske bli nått hemma ändå...

fixa in oss på banan en dag så får du garanterat åka så mkt du vill

Bollox skrev:
Det där har jag aldrig hört en förare säga! :Bugar
För många låter "Med dom aktiva menar jag förare och depåpersonal"

Men jag klagar inte, jag gör det för att jag älskar se RR och vill bidra så gott jag kan! :tummenupp (Från läktarna kan man gå hem om man fryser osv)
Alla förare vet att detta är kalla fakta, jag brukar vinka till funkisarna och berömmer gärna dom som ställer upp för oss, det borde fler förare göra.

:)

GSXR1100R skrev:
Alla förare vet att detta är kalla fakta, jag brukar vinka till funkisarna och berömmer gärna dom som ställer upp för oss, det borde fler förare göra.

:)

Skönt att höra! Jag vet att alla förare uppskattar dom flesta av oss. Givetvis gör ni det. Jag har alltid med mig ett extra paket cigg o sånt som jag alltid erbjuder en som vurpat. Brukar vara skönt med en cigg efteråt ju... :rolleyes:

Någon som känner igen sig? Dom flesta svarar nej tack, (dom mer seriösa) men en del säger jag räddat deras liv.

Men det här är ju :felämne

Nyteknik skrev:
Unik? Inte riktigt. Se här och klicka sedan här för lite info om den förare som efter 33 varv skall ha kört 8:19.
Tragiskt men sant men den killen omkom på ringen senare trots erfaren förare.
Har själv åkt ringen utan att tagit tid Dähne har rekordet på 7.49 rc30 på den nya slingan den gamla (längre) har M.luccinelli Suzuki 500 2T rekordet i hoj klassen.

2ono skrev:
Tragiskt men sant men den killen omkom på ringen senare trots erfaren förare. Har själv åkt ringen utan att tagit tid Dähne har rekordet på 7.49 rc30 på den nya slingan den gamla (längre) har M.luccinelli Suzuki 500 2T rekordet i hoj klassen.
Erfarenhet verkar inte förminska riskerna på Ringen. Räckena står lika nära för alla. Dähne har rekordet på den gamla dragningen av Nordschleife innan start/mål flyttades till raksträckan. Bästa tid sedan dess tror jag att Markus Barth (reservation för stavfel) har. Med "gamla" slingan (Suzuki 500) tror jag du menar då man kopplar samman Nordschleife med GP-banan. Det är så man kör 24-timmarstävlingar.

Nyteknik skrev:
Erfarenhet verkar inte förminska riskerna på Ringen. Räckena står lika nära för alla. Dähne har rekordet på den gamla dragningen av Nordschleife innan start/mål flyttades till raksträckan. Bästa tid sedan dess tror jag att Markus Barth (reservation för stavfel) har. Med "gamla" slingan (Suzuki 500) tror jag du menar då man kopplar samman Nordschleife med GP-banan. Det är så man kör 24-timmarstävlingar.

24 timmars med en 500? De va som fan... Eller missförstår jag? :rolleyes:

Bollox skrev:
24 timmars med en 500? De va som fan... Eller missförstår jag? :rolleyes:
Det körs 24-timmars med alla möjliga och omöjliga bilar på Ringen. Vråltrimmade VW Polo som kör ifrån Porschar. Mitt minne säger att den sträckningen var mer vanlig förr i MC-sammanhang. Nu körs inga officiella MC-tävlingar på Nordslingan.

Nyteknik skrev:
Det körs 24-timmars med alla möjliga och omöjliga bilar på Ringen. Vråltrimmade VW Polo som kör ifrån Porschar. Mitt minne säger att den sträckningen var mer vanlig förr i MC-sammanhang. Nu körs inga officiella MC-tävlingar på Nordslingan.

Vilket är trist. Klart att det är fullt förståeligt men jag tycker att all racing var bättre förr.

Bollox skrev:
...Jag har alltid med mig ett extra paket cigg o sånt som jag alltid erbjuder en som vurpat. Brukar vara skönt med en cigg efteråt ju... ...

Oj Funkisarnas moder teresa :Bugar :Bugar

Härligt med folk som tar sin uppgift på allvar och lite till. :Bugar igen.

Ska se till att hamna hos dig, om jag ska skinnställsbromsa.

H-Klint skrev:
Oj Funkisarnas moder teresa :Bugar :Bugar

Härligt med folk som tar sin uppgift på allvar och lite till. :Bugar igen.

Ska se till att hamna hos dig, om jag ska skinnställsbromsa.

Slutet på flygrakan på Anderstorp, titta förbi nån gång... :D

Bollox skrev:
Slutet på flygrakan på Anderstorp, titta förbi nån gång... :D
Där har man varit nära gud ett par ggr, helt klart det jobbigaste partiet på banan eftersom man bromsar ner från full fart vid 200 meters skylten och hoppas att man inte missbedömde (jag brukar fega strax innan skylten).

GSXR1100R skrev:
Där har man varit nära gud ett par ggr, helt klart det jobbigaste partiet på banan eftersom man bromsar ner från full fart vid 200 meters skylten och hoppas att man inte missbedömde (jag brukar fega strax innan skylten).

Sluta fega och börja röka :tungan

GSXR1100R skrev:

Asfaltsskarven precis före är jobbig om man råkar fega just där... Hojen blir så jävla nervös så det är inte klokt... Och föraren förstås... :näsblod

Jag brukar också fega där, bara för att jag har sett en miljon misslyckade försök och vill ogärna falla offer själv där... :död

No1 skrev:
Alla som kör för ett sk banrekord startar och går i mål där dom alltid har gjort!!!

Nordschleife rekordet har INGET med GP slingan att göra!!!

Ingen skilnad i dag med andra ord...

Patrik,
SWT Racing...
Hur startar man och går i mål mitt ute på banan? :va

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back