Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
F-n då är ju jag ingentingNyteknik skrev:Förmodligen därför att dess upphovsmän tyckte att det var ett passande namn på klasser som skulle fungera som inkörsportar i RR. Rookie låter onekligen tuffare än Nykomling.
Men vad en klass heter avgör ju inte vad dess utövare kallas. Jag är till exempel inte "250 Racer" utan B-förare. De som kör "Standard 600" kallas inte för "Standards" utan A-förare.
Enkelt.

Han fick väl wildcard förra året när startsnöret gick av.Torkel skrev:Watz är däremot rookie i VM i år, hehe.
Mr.Jim skrev:Äsch.... Varför måste det vara på bana!!??
Jag har ju en annan merit som jag är mer än Grymt Nöjd med!!!
Jag kan nästan påstå att jag kört Fortast utav alla på detta forum...
Eller vad säger du om 480knop ?![]()
![]()
Fort satan skulle jag vilja påstå!!
Nyteknik skrev:Men vad en klass heter avgör ju inte vad dess utövare kallas. Jag är till exempel inte "250 Racer" utan B-förare. De som kör "Standard 600" kallas inte för "Standards" utan A-förare.
Enkelt.
Nyteknik skrev:Som en av de snabbare på forumet?!
![]()
No.1 skrev:Du har helt rätt i vad du skriver!!!
Men den stora frågan är om du tror att dom kört i från mig/var bättre än mig när jag var seriöst aktiv mellan -91 och -92 i stället för -03 då jag fick ett sk återfall 35 år gammal ...
Patrik,
SWT Racing...
No1 skrev:Kanske lika bra det... *skratt*
Skojar bara, men tar gärna en utmaning mot dig eller Oscar under sommaren på ngn bana................enkom för att det är kul förståss!!!
Patrik,
SWT Racing...
Ps! sätt gärna Watz eller ngn annan snabb pilot på likvärdig maskin runt Nürburg ring och jag lovar att dom skall få arbeta för att ens se min bakdel vid mål linjen...Ds!
Jag tror du överskattar din förmåga lite. Jag körde själv på Ringen -98 med den nya placeringen av start/mål. Efter några dagar körde jag 8:30. Rekordet är så vitt jag vet 7:49. En halvkänd tysk RR-förare som jag inte minns namnet på har kört under 8 minuter med en original BMW. Varken Watz eller någon annan aktiv RR-förare på VM-nivå skulle riskera att köra fullt ut på Ringen. Men om de gjorde det finns det ingenting som talar för att de skulle vara långsammare än tysken. För att inte tala om dig. Proffs är proffs och amatörer är amatörer.No1 skrev:sätt gärna Watz eller ngn annan snabb pilot på likvärdig maskin runt Nürburg ring och jag lovar att dom skall få arbeta för att ens se min bakdel vid mål linjen...![]()
Nyteknik skrev:Jag tror du överskattar din förmåga lite. Jag körde själv på Ringen -98 med den nya placeringen av start/mål. Efter några dagar körde jag 8:30. Rekordet är så vitt jag vet 7:49. En halvkänd tysk RR-förare som jag inte minns namnet på har kört under 8 minuter med en original BMW. Varken Watz eller någon annan aktiv RR-förare på VM-nivå skulle riskera att köra fullt ut på Ringen. Men om de gjorde det finns det ingenting som talar för att de skulle vara långsammare än tysken. För att inte tala om dig. Proffs är proffs och amatörer är amatörer.
Jag har videon med hans rekordvarv inspelat från förarplats. Vansinne. Men han satte tiden då man körde den nästan 3 km långa rakan för fullt. Nu sker start/mål mitt på denna. Så dagens tider går inte att jämföra med hans 7:49. Kanske vet någon ett rättvist sätt att jämföra förr med nutid?Steny skrev:Helmuth Dähne har rekordet på en RC 30, han var ganska stor på sin tid numer chef på Metzeler.
8.30 är j-t snabbtNyteknik skrev:Jag tror du överskattar din förmåga lite. Jag körde själv på Ringen -98 med den nya placeringen av start/mål. Efter några dagar körde jag 8:30. Rekordet är så vitt jag vet 7:49. En halvkänd tysk RR-förare som jag inte minns namnet på har kört under 8 minuter med en original BMW. Varken Watz eller någon annan aktiv RR-förare på VM-nivå skulle riskera att köra fullt ut på Ringen. Men om de gjorde det finns det ingenting som talar för att de skulle vara långsammare än tysken. För att inte tala om dig. Proffs är proffs och amatörer är amatörer.
I ärlighetens namn gick jag en tredagars Ringenkurs -96 och var där "privat" -97. Jag har sedan -98 hört talas om flera som har kört ihjäl sig på Ringen och själv blivit mindre benägen att ta risker. Skulle troligen inte fläska på för fullt om jag åkte dit igen. Precis som de RR-förare du har kört på Ringen med har jag insett att det bara är på en riktig bana med avåkningszoner man kan "fläska på för fullt". Riktigt snabba varv på Ringen framkallar något av en själslig baksmälla.No1 skrev:Hhhmm...
Handlar absolut INTE om att överskatta ens egna förmåga eller att försöka låta bättre & mer speciell än andra när det gäller Ringen eller annan körning, konstaterar bara fakta...
Du säger att du kört på ringen -98 och då efter bara några dagar körde 8.30 vilkjet jag då måste gratulera dig tillnär andra (läs-dom flesta) behöver närmare 200 varv bara för att bara hitta på banan och ytterliggare ett ex antal varv för att bli en snabb förare runt ringen och prestera tider som du...
Har själv kört där ett ex antal gånger tillsammans med förare som tillhört eller tillhör eliten av RR i Europa och det är en mycket STOR skilnad att vara snabb på en vanlig RR bana kontra Ringen vilket även du borde ha insett eftersom du varit där och åkt fantastiska 8.30 på ett fullvarv!!!![]()
Patrik,
SWT Racing...
Ps! Eftersom att du verkar vara en övermänniska på Ringen så skulle jag verkligen uppskatta om du sa till om du en dag åter kommer att besöka Ringen så att jag då fick chansen att åka med dig runt banan och få lite tipps...Ds!
Unik? Inte riktigt. Se här och klicka sedan här för lite info om den förare som efter 33 varv skall ha kört 8:19.No1 skrev:Nyteknik...
Ringde precis ner till en av Tysklands mest meriterade RR förare och som kört mot Cralle under några år då jag vart mycket imponerad av dina tider runt ringen och berättade om ditt 8.30 varv och han sa efter jag läst upp din närvaro lista på Ringen att du är unikt snabb!!!![]()
Han sa även att han ser fram emot att du följer med mig ned till Ringen när vi skall ha kul där i sommar...![]()
Patrik,
SWT Racing...
En -98 R1.Nr:18 skrev:Vad är 8.30-tiden satt med för hoj?
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026