snabbast?

brinckis skrev:
- vem är snabbast på sh? (bana förstås)
- vem har bäst meriter?

OBS! Ni får ej skriva er själv ... för det tror vi ändå inte på :hihi

Äsch.... Varför måste det vara på bana!!??

Jag har ju en annan merit som jag är mer än Grymt Nöjd med!!!
Jag kan nästan påstå att jag kört Fortast utav alla på detta forum...

Eller vad säger du om 480knop ? :yoparty :yoparty
Fort satan skulle jag vilja påstå!!

Mr.Jim skrev:
Äsch.... Varför måste det vara på bana!!??

Jag har ju en annan merit som jag är mer än Grymt Nöjd med!!!
Jag kan nästan påstå att jag kört Fortast utav alla på detta forum...

Eller vad säger du om 480knop ? :yoparty :yoparty
Fort satan skulle jag vilja påstå!!

F 18 räknas inte

Nyteknik skrev:
Som en av de snabbare på forumet?!

:va

Han är väl snabbare än de flesta iaf? Om vi vänder på frågan, hur många kör snabbare än oscar? Visst ett gäng lär det vara men han är ändå snabbare än de flesta.

Hagster skrev:
Han är väl snabbare än de flesta iaf? Om vi vänder på frågan, hur många kör snabbare än oscar? Visst ett gäng lär det vara men han är ändå snabbare än de flesta.

Som rookie var han ju en av de klart snabbaste. Men det finns ju ett gäng gamla a-förare som är en hel del snabbare än oscar..

oFFkeFF skrev:
Som rookie var han ju en av de klart snabbaste. Men det finns ju ett gäng gamla a-förare som är en hel del snabbare än oscar..

Ja det förstår jag. Men om man slår ut alla medlemmar, hur många är det? 10 000st. Hur många av dem är snabbare än oscar? Sa inte att han var snabbast sa att han är snabbare än de flesta :banana

Nyteknik skrev:
Rookie är man väl bara sin första säsong? Eller kan man vara nykomling även andra säsongen?

:va
Rookie är man sålänge som man kör i Rookieklassen.

No1 skrev:
Du har helt rätt i vad du skriver!!! :tummenupp

Men den stora frågan är om du tror att dom kört i från mig/var bättre än mig när jag var seriöst aktiv mellan -91 och -92 i stället för -03 då jag fick ett sk återfall 35 år gammal :va ...

Patrik,
SWT Racing...
På den tiden kördes det med GSX1100R och andra muskedunder, kan inte ha varit lätt att ratta runt en heffaklump på svenska banor, har du några varvtider från hedenhös?

oFFkeFF skrev:
rookie/b-förare är man ju så länge man har rödskyltat.
Begreppsförvirring. Man kan bara vara A- eller B-förare. Rookie är ingen benämning på en förares status. Vill man förklara att någon kör sin första säsong skulle man kunna säga rookie. Men hade lika gärna kunnat säga nykomling.

Nyteknik skrev:
Begreppsförvirring. Man kan bara vara A- eller B-förare. Rookie är ingen benämning på en förares status. Vill man förklara att någon kör sin första säsong skulle man kunna säga rookie. Men hade lika gärna kunnat säga nykomling.

Word !

Så micke... du kan inte skylla på att du e en rookie längre.... eller så kan du hävda att du har en lång inlärningsprocess... man kan hävda att man e en rookie på något tills man (eller någon annan) anser att man klarar av att utöva det man håller på med.

Jag tror GSXR1100R är snabbast. Har aldrig sett han tävla, eller tider eller ens vilken klass han tävlar i, men jag tror det ändå :)

Nyteknik skrev:
Varför heter klasserna då Rookie 600/1000 :kocko

KalleNorton skrev:
Jag tror GSXR1100R är snabbast. Har aldrig sett han tävla, eller tider eller ens vilken klass han tävlar i, men jag tror det ändå :)
Jag är snabbast... i käften.

Nyteknik skrev:

Ok, då är jag rookie som a-förare nästa år då :D

GSXR1100R skrev:
Förmodligen därför att dess upphovsmän tyckte att det var ett passande namn på klasser som skulle fungera som inkörsportar i RR. Rookie låter onekligen tuffare än Nykomling.

Men vad en klass heter avgör ju inte vad dess utövare kallas. Jag är till exempel inte "250 Racer" utan B-förare. De som kör "Standard 600" kallas inte för "Standards" utan A-förare.

Enkelt.

GSXR1100R skrev:
För att det inte är lika häftigt med namnen 600B och 750B/1000B... Kika i reglementet, jag kan nästan svära på att det inte finns någon B-klass som heter något med rookie i utan det är 600B osv som gäller.
Rätta mig om jag har fel (hittar inte protokollet!) men varför heter det inte längre 125 Jr utan 125 Stocksport fast det bara är till för juniorer? Det kan man fråga sig... :3freak
Watz är däremot rookie i VM i år, hehe.

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back