snabbast?

No1 skrev:
Nyteknik...

Ringde precis ner till en av Tysklands mest meriterade RR förare och som kört mot Cralle under några år då jag vart mycket imponerad av dina tider runt ringen och berättade om ditt 8.30 varv och han sa efter jag läst upp din närvaro lista på Ringen att du är unikt snabb!!! :fyllisar

Han sa även att han ser fram emot att du följer med mig ned till Ringen när vi skall ha kul där i sommar... :tummenupp

Patrik,
SWT Racing...

Sedär, NyTeknik har mörkat sina körkunskaper :)

oscar skrev:
Appapp... Jag har faktiskt suttit bakom spakarna i ett Concorde i Mach 2,2!
Om det räknas som att KÖRA fordonet vet jag inte... :D

Och jag har en whiskey plunta från Concorde...... :tummenupp

oscar skrev:
Appapp... Jag har faktiskt suttit bakom spakarna i ett Concorde i Mach 2,2!
Om det räknas som att KÖRA fordonet vet jag inte... :D

hmm låt mig se..... Ok om du gjort något annat än suttit där, typ svängt liiite höger, vänster, stigit, sjunkit eller..... tagit en drink då kan du titulera dig Snabbare än Snabbast... Men endast då :banana

Nyteknik skrev:
Unik? Inte riktigt. Se här och klicka sedan här för lite info om den förare som efter 33 varv skall ha kört 8:19.
My 33th lap at the Ring, and I managed to get my time down to 7.59, measured from Anotoniusbrücke to the steel "bridge" at Döttinger-Höhe. Locals told me that this was the best measuring points, and they can easily be used to make comparable laptimes. To get an estimate of a full lap, you should add approx. 20 seconds (if you ride a fast bike).

Jörund körde senare ihjäl sig på denna bana, något att tänka på för er som ska ner till ringen och slå rekord, jag har kört ett par gånger på ringen men endast i komforttempo, att krana runt på 10-12 minuter är en upplevelse som känns ganska säkert, att köra på 8-9 minuter ger garanterat en nära döden upplevelse.

Freppa, Lunkan & Jag körde ringen ett par långsamma varv i hagel och regn med gammelgixxers, inget att rekommendera...

Åkte med min bror i en Audi A6 kombi, tre pers, semester packning.
Två varv åkte vi, 10.11 vart de, klart spännande.

Har alltid vart sugen på ringen, ytterliggare ett ställe att hänga av fyrsten på... :tungan

R2 skrev:
Åkte med min bror i en Audi A6 kombi, tre pers, semester packning.
Två varv åkte vi, 10.11 vart de, klart spännande.

Har alltid vart sugen på ringen, ytterliggare ett ställe att hänga av fyrsten på... :tungan
Sätt farbror Würstenkopf i din brorsas sidovagn och filma spektaklet, glöm inte att ta med pampers XXXL.

:D

Nyteknik skrev:
De är inte så snabba som man kan tro. Från sidan av banan ser det ut och låter riktigt hysteriskt. Men på Sviestad blev jag lite besviken över tiderna. Knappt under minuten.
Prova att burka, jag har gjort det, det känns ganska fort.

GSXR1100R skrev:
Jörund körde senare ihjäl sig på denna bana, något att tänka på för er som ska ner till ringen och slå rekord, jag har kört ett par gånger på ringen men endast i komforttempo, att krana runt på 10-12 minuter är en upplevelse som känns ganska säkert, att köra på 8-9 minuter ger garanterat en nära döden upplevelse.
Jag minns en dansk mc-journalist som dog på Ringen för 1-2 år sedan. Var det han? Ruskigt. Som du skriver är det något av en "nära döden upplevelse" att köra hela varvet i full fart. Jämförbart med Mad Sunday på Isle of Man eller att stå på för fullt med knäskrap, wobbel och wheelies längs favoritvägen kantad av träd och stenar. Bara för att det är Nürburgring är det inte annat än stendumt.

Nyteknik skrev:
Jag minns en dansk mc-journalist som dog på Ringen för 1-2 år sedan. Var det han? Ruskigt. Som du skriver är det något av en "nära döden upplevelse" att köra hela varvet i full fart. Jämförbart med Mad Sunday på Isle of Man eller att stå på för fullt med knäskrap, wobbel och wheelies längs favoritvägen kantad av träd och stenar. Bara för att det är Nürburgring är det inte annat än stendumt.
Ringen, Isle of man eller din favoritväg är ej att jämföra med en riktig räcerbana, trots det så kör jag gärna en runda på ringen med min gathoj, dumt och farligt javisst, men kör man med goda marginaler så känns det ganska säkert.

Blandningen av bilar & hojar på banan samtidigt gör att man får tänka sig för, i uppförsbackarna klipper man lätt bilarna, men när det går ner igen så är det värre, jag brukar slänga ett öga i backspeglarna då och då för att se att det inte är någon bil som försöker köra om.

Den stora betongkarusellen är en upplevelse utan dess like, man dundrar fram över skarvarna som ett expresslok.

:)

tror nog att Patrik skulle tacka ja gladeligen att burka en sväng.
hade jag hoj skulle det bli Ringen i sommar, får ju göra nått snart innan han tröttnar på mina utspel,,, eller? :)

R2 skrev:
tror nog att Patrik skulle tacka ja gladeligen att burka en sväng.
hade jag hoj skulle det bli Ringen i sommar, får ju göra nått snart innan han tröttnar på mina utspel,,, eller? :)
Ja han är galen nog att göra det mesta, dock är man ganska pirrig när man sitter som burkslav, man är ju i händerna på en annan galning.

Köp ingen hoj, då måste du ju utmana honom IRL, att hacka på nätet gör inte ont i kroppen.

:näsblod

No1 skrev:
E ni helt förbaskad korkade!!! :kocko :fatta!

Den dagen då jag IGEN sätter mig som burkslav i en testkörning är den dagen då kompletta airbag skinnställ finnes, samt ett par piller senare... :hihi

Patrik,
SWT Racing...
Jag vet vad du menar, en gång & aldrig mer, jag va helt blåslagen efter en halv dag som burkslav.

Sidvagnsdrömmar

Är det så hemskt att burka? Jag har drömt att få prova det ens EN gång i mitt liv. Men tyvärr känner jag ingen som kör sidvagn. Så det blir nog inget med det... :(
Så jag får nöja mig med att stå vid sidan av, och titta på dreglande som vilken rabies-smittad boxer som helst. :rolleyes:

Som jag alltid sagt: (och lyckades få kommentatorerna på Eurosport garva åt under direktsändning) :hihi

"Det sägs bland bilfolk att motorcyklister saknar två hjul och hjärna. I så fall saknar sidvagnsåkare ett hjul och TVÅ hjärnor" :yoparty :tummenupp

Bollox skrev:
Är det så hemskt att burka? Jag har drömt att få prova det ens EN gång i mitt liv. Men tyvärr känner jag ingen som kör sidvagn. Så det blir nog inget med det... :(
Så jag får nöja mig med att stå vid sidan av, och titta på dreglande som vilken rabies-smittad boxer som helst. :rolleyes:

Som jag alltid sagt: (och lyckades få kommentatorerna på Eurosport garva åt under direktsändning) :hihi

"Det sägs bland bilfolk att motorcyklister saknar två hjul och hjärna. I så fall saknar sidvagnsåkare ett hjul och TVÅ hjärnor" :yoparty :tummenupp
R2 kan säkert fixa en runda åt dig, du kommer inte att ångra dig :D

Bollox skrev:
Tror du? Men han vet ju inte vem jag är ens så varför skulle han bry sig? :va

Men visst vore det underbart ju... :rolleyes:
Du är ju funkis, dom måste man vårda, utan funkisar blir det inget RR :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back