Jag ger inte mkt för tidningstester, men världen verkar enig - den är BÄST i klassen.
Jag har kört den ett par pass bara, så jag kan inte riktigt uttala mig. Men spontant skulle jag tro att det är lättare för en noob att bli hyfsat snabb på den pga det något plattare registret och lägre varven.. Det kräver sin karl att hålla varvet över 10000 på en 600, daytonan kommer mkt tidigare och förlusten av en felväxling blir inte lika uppenbar.
Chassiet verkar också superbra, men det är det å andra sidan på de andra också så det är väl hugget som..
Sen är jag iofs rätt övertygad om du skulle va ännu betydligt snabbare och utvecklas bättre på en nakenhoj med bra chassie och bromsar.. Typ Aprilia touno, SuperDuke eller Street Triple.. Lättare att hantera med lite bredare styre, och fördelarna av sporthoj spelar dig ingen roll i början.
Nyckeln för att vara snabb på bana är inte broschyrprestanda, utan hanterbarhet. Ju duktigare du blir, och desto snabbare det går, ju mindre roll spelar det och övergår till andra faktorer som för en duktig förare går att kompensera för.. Typ.
(Dagis-analys av läget, men på 2 rader stämmer det hyfsat)