Snabbast på bana, Honda VTR 1000 vs Gsxr 750

Ja det tycker jag också! Men han är helt insnöad på VTR. Huvudsaken är att jag kan köra ifrån honom, även om jag så måste plocka ut en spiller ny Hayabusa.

Du kan inte köra ifrån honom på nån hoj om du inte kan köra. Punkt!

Kör du mkt bana en hel sommar blir du ändå frånåkt av en duktig pilot på en ER6a oavsett om du så får en MotoGP hoj.


Men, för er två, där båda är lika asdåliga.. Då är nog VTRen snabbast pga att den förmodligen är betydligt mer lättkörd. För två duktiga förare är Gixxern garanterat snabbare pga bättre allt..
 
Va i helvete är det för fel på den frågan? Jag undrar om någon har åkt på hojsemester med en sporthoj nån gång och undrar om det går an, eller om det är jävligt obekvämt. Du var nog jävligt ensam om att ställa den frågan när du var 10-12 år.

Jag menar självklart din inledande fråga men det var ju inte otippat att du inte skulle fatta det...
 
Jag menar självklart din inledande fråga men det var ju inte otippat att du inte skulle fatta det...

DÅ ber jag så hemskt mycket om ursäkt, men får även tacka dig för den uppoffring du plågat ditt väsen med genom att läsa min hemska fråga.
 
Du kan inte köra ifrån honom på nån hoj om du inte kan köra. Punkt!

Kör du mkt bana en hel sommar blir du ändå frånåkt av en duktig pilot på en ER6a oavsett om du så får en MotoGP hoj.


Men, för er två, där båda är lika asdåliga.. Då är nog VTRen snabbast pga att den förmodligen är betydligt mer lättkörd. För två duktiga förare är Gixxern garanterat snabbare pga bättre allt..

Okej, men om vi säger så här då, jag vill ha en hoj som går bättre än hans, självklart hänger det på föraren i en bana. Men om hans och jag skulle stå stillastående och bara gasa rakt fram en kilometer t.ex. Då borde väl Suzukin dra ifrån Hondan?
 
Nu ska du får svar utan en jävla massa skitsnack att det är upp tilll föraren och bla, bla, bla!!!! Många i den här tråden har tydligen inte förstått din fråga. Du sa 2 lika oerfarna förare. Då säger jag såhär... Tar du 2 proffs som kör hojarna så vinner Suzukin 10 ggr av 10!
Men frågar du mig så tycker jag att Hondan är grymmare pga ljudet och körkänslan.

Tack för ett rakt svar! Du är en av få som fattat frågan.
 
Okej, men om vi säger så här då, jag vill ha en hoj som går bättre än hans, självklart hänger det på föraren i en bana. Men om hans och jag skulle stå stillastående och bara gasa rakt fram en kilometer t.ex. Då borde väl Suzukin dra ifrån Hondan?

Stillastående och rakt fram???

vad ska du med sporthoj till? Köp en glidare med stor motor som fått lite trim. Typ en Warrior eller nåt sånt, snabbare än så blir du inte från stillastående.

------------------------------------------

Tycker du ska lägga ner prestigejakten och försöka fatta vad det här handlar pm istället. När du får 90% svar som säger att det inte spelar nån roll för att det är föraren det hänger på, då kanske det är så att det inte spelar nån roll eftersom det är föraren det hänger på! :fatta
 
Okej, men om vi säger så här då, jag vill ha en hoj som går bättre än hans, självklart hänger det på föraren i en bana. Men om hans och jag skulle stå stillastående och bara gasa rakt fram en kilometer t.ex. Då borde väl Suzukin dra ifrån Hondan?


Och mellan de två så är Hondan nästan säkert snabbare från stillastående pga högre medeleffekt. Gixxern från den tiden är som några påpekat rätt ketchup så den tappar en hel del direkt. Sen har den mer effekt och är starkare så tids nog kommer den komma förbi igen.

Du får väl bestämma dig redan NU för hur långt ni ska köra innan ni bestämmer vem som har minst kewk och sämst självförtroende och så välja hoj efter det. Flykraka och kilometern = Suka, rödljus ett par hundra meter = Honda
 
Och mellan de två så är Hondan nästan säkert snabbare från stillastående pga högre medeleffekt. Gixxern från den tiden är som några påpekat rätt ketchup så den tappar en hel del direkt. Sen har den mer effekt och är starkare så tids nog kommer den komma förbi igen.

Du får väl bestämma dig redan NU för hur långt ni ska köra innan ni bestämmer vem som har minst kewk och sämst självförtroende och så välja hoj efter det. Flykraka och kilometern = Suka, rödljus ett par hundra meter = Honda

Du behöver inte vara spydig, vi tycker det är kul att tävla lite med varann, inget konstigt med det. Om vi säger att vi både ligger jämsides i t.ex. 100 blås, och sen drar på, då borde det vara hyffsat jämt iallafall. Jag vill ha en gsxr. Varför skulle jag ha en glidare? Én bandit 1200N skulle jag dock kunna tänka mig
 
Du behöver inte vara spydig, vi tycker det är kul att tävla lite med varann, inget konstigt med det. Om vi säger att vi både ligger jämsides i t.ex. 100 blås, och sen drar på, då borde det vara hyffsat jämt iallafall. Jag vill ha en gsxr. Varför skulle jag ha en glidare? Én bandit 1200N skulle jag dock kunna tänka mig


Tycker ni det är kul att tävla ska ni skita i körkortet, ta licens istället och köpa varsin 600a..

Problemet som alla i tråden förstår, utom du.. Är att svaret på din fråga är:

Den hoj som har högst tillgänglig effekt / vikt och luftmotstånd.

Dragrace från 100 borde vinnas av 750n, men det kan hänga på drevning.. Ingen av dem borde ha problem att hålla ner framhjulet i den farten, aerodynamiken är nog likvärdigt dålig och viktens roll avtar med den högre farten så effekten bör vara avgörande. Desto högre fart, ju mer avgörande blir 750s högre effekt.

Men som sagt, vill du ha en hoj som är snabb rakt frám, köp busa. Snabb från stillastående, köp glidare med hög effekt. (Förstår du inte varför så kan en glidare med låg vikt långt fram ge max väldigt tidigt, och får dessutom effekten tidigare pga annan effektkurva och utväxling. Så när den sticker går en sporthoj bara på ett hjul och försöker komma lite framåt)
 
Helt sjukt med 70 svar på en så enkel fråga... svaret är alltså, ja du är nog snabbare på sukkan om du är bättre på att köra... om inte är Hondan snabbare:rofl
 
Lyssna på agile. Bäst du tjöper min vtr ändå. :tummenupp

Nu kanske jag är lite trög men skall du sälja din VTR?

En sak är jag dock säker på, om så är fallet så skall du köpa en GSX-R 750 istället eftersom den är fortare.

Jag kanske inte har tid att bevaka tråden idag heller, skall ut o köra motorcykel

tittar in i eftermiddag igen för o se ställningen.
 
Tycker ni det är kul att tävla ska ni skita i körkortet, ta licens istället och köpa varsin 600a..

Problemet som alla i tråden förstår, utom du.. Är att svaret på din fråga är:

Den hoj som har högst tillgänglig effekt / vikt och luftmotstånd.

Dragrace från 100 borde vinnas av 750n, men det kan hänga på drevning.. Ingen av dem borde ha problem att hålla ner framhjulet i den farten, aerodynamiken är nog likvärdigt dålig och viktens roll avtar med den högre farten så effekten bör vara avgörande. Desto högre fart, ju mer avgörande blir 750s högre effekt.

Men som sagt, vill du ha en hoj som är snabb rakt frám, köp busa. Snabb från stillastående, köp glidare med hög effekt. (Förstår du inte varför så kan en glidare med låg vikt långt fram ge max väldigt tidigt, och får dessutom effekten tidigare pga annan effektkurva och utväxling. Så när den sticker går en sporthoj bara på ett hjul och försöker komma lite framåt)

Då har jag fått svar på min fråga då kan vi säga. En busa hade varit schysst, men då får man lägga lite mer pengar, gränsen går vid 30 papp, iallafall denna sommaren. Hojen behöver inte vara snabb från stillastående, det är kul att varva.
 
Tycker ni det är kul att tävla ska ni skita i körkortet, ta licens istället och köpa varsin 600a..

Precis så resonerar jag med. Lägg inte så stor vikt på vem som kommer att vara snabbast om ni inte ska tävla på riktigt. Båda två med nytaget körkort och färska på gathoj. Kör med insidan, efter egen förmåga och som sagt delta i några bandagar med SMC. Och ha en bra sommar! :tummenupp
 
Det är klart jag ska ta kortet,....förfan. Men nån gång vill man ju testa att köra på bana. Istället för att tävla ute i trafiken?
 
Känns som det finns en viss risk att herr trådstartare blir en pinne i statistiken med den här goda inställningen. Jag tror på en R6 banhoj från början av 00-talet och hålla sig borta från gatan.
 
Du får väl bestämma dig redan NU för hur långt ni ska köra innan ni bestämmer vem som har minst kewk och sämst självförtroende och så välja hoj efter det. Flykraka och kilometern = Suka, rödljus ett par hundra meter = Honda

Faan vad dryg du är !!!!!!:dummer
 
Känns som det finns en viss risk att herr trådstartare blir en pinne i statistiken med den här goda inställningen. Jag tror på en R6 banhoj från början av 00-talet och hålla sig borta från gatan.

Nej, inte alls, kommer köra hysfat lugnt i trafiken. Just därför jag vill köra på bana, där man kan gasa lite. Du behöver inte oroa dig :krama
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top