Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Träffade en glad R1 förare för ett tag sedan som berättade att han nyss vart ute och kört bana när en Mc snut med packväskor och allt körde ifrån honom, detta i snabb grupp och ingen nybörjare på bana som körde R1.
Så förare är nog som sagt 90% och hoj 10%.
SGM ha så rätt, INGEN av dessa hojar avgör vem som är snabbast, enbart föraren...jag lovar att det finns ännu effektsvagare hojar som både kör ifrån dig och din bror med tack vara föraren![]()
Ja, men nu skulle vi ju leka med tanken att båda förarna är exakt lika erfarna, vilken hoj man använder måste väl ha någon fördel? Verkar vara svårt för många att tänka sig vilken hoj som går fortast på banan med exakt likadana förare![]()
Frågan är lite "hur långt är ett snöre" - det beror även på hur banan ser ut.![]()
Ja, men nu skulle vi ju leka med tanken att båda förarna är exakt lika erfarna, vilken hoj man använder måste väl ha någon fördel? Verkar vara svårt för många att tänka sig vilken hoj som går fortast på banan med exakt likadana förare![]()
Båda hojarna har ju fördelar.
...precis det jag menade med "det beror även på hur banan ser ut."
Dagens heta tips till er båda - gå någon form av utbildning, två gasglada crossgrabbar med noll erfarenhet luktar gråt och tandagnisslan (jag har geggmopedhistoria, och umgås med crossfolk).
![]()
Nja, noll erfarenhet skulle jag inte säga, är rätt jävla duktik på att köra cross, och ketchupeffekten är inget jag inte kan hantera, så vitt jag vet (av erfarenhet från 2-takts crossar) så går det bra så länge man håller hyffsat högt varv. Blodvite kommer definitivt uppstå mellan oss
Cross och tunga hojar på bana är inte riktigt samma sak...även om ni har en bra start på't.
vtr'en är snabbast alla dagar i veckan... kolla bara på motogp. hondan äter suckorna
(tjöp min vtr nu!)
Okej, jag får väl ge mig, men det verkar som om det lutar åt gixxerns fördel... Får bli en sån
Lite offtopic, men rent "hållbarhetsmässigt" Skulle ni då köpa en zx7r eller en gsx-r 750? Kawan verkar lite skönare att köra långt med, har lite färre kusar än gixxern dock, gixxern verkar lite sportigare också. Eller är jag helt ute och cyklar?
Nu har jag visserligen inte kört Gixxern, men om den är obekvämare än en ZX7R så är det illa.
Vad i helvete är det för fråga, den ställde man när man var 10-12 år. Det gör bra mycket ondare att krascha med gathoj än en cross, fundera på det istället.
Vad i helvete är det för fråga, den ställde man när man var 10-12 år. Det gör bra mycket ondare att krascha med gathoj än en cross, fundera på det istället.
![]() |
Custom Bike Show 2025
Den 7 juni var det åter dag... |
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar
Statistik från försäkringsb... |
|
Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar
Trendbrott: Statistik från ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |