Smc-kedjan, myt eller en källa till vanvett?

Är det ett skämt eller???
Ärligt, så beror det faktiskt på vem du frågar. De allra flesta skapar sin uppfattning om någonting utifrån första kontakten, utan reflektion på omständigheter. Detta översätter man sedan till verkliga eller tänkta händelser utifrån skapat perspektiv, det man kallar "verklighet".

Att få fram syfte eller ens mening i skriftlig form på forum är i princip omöjligt då flera av våra medfödda sinnen saknar stimulans. I detta fall inte helt allvarligt även om det finns en källa till kritik som bör tas seriöst av ansvariga.

Kardan är ett alternativ:)

Jo, för man hittar aldrig dåliga paraleverlager vid besiktningen. :rolleyes:

Jag har varit tvungen att skicka hem en herre med kardanhoj också. Hjulet glappade MÅNGA cm i sidled eftersom medbringaren mellan slutväxel och hjul var kass, han valde att ta en bogserbil till verkstaden.

Kardan ÄR bra men inga mekaniska delar är underhållsfria.

Jag skämtar aldrig, det är mitt tangentbord som skickar iväg fel bokstäver bara. :fakta:fakta

Snart blir man väl kedjefånge pga alla kedjebrott........

Som instruktör är det ju lite svårt att hålla ordning på den exakta spänningen för respektive modell och på frågan på vad det står i instruktionsboken är det genomsnittliga svaret från deltagaren -öh?
Alltså blir det en bedömning utifrån normerna som redovisades ovan, med utrymme för att någon känner sig trampad på fossingarna.

Sedan har vi inte riktigt tid med att stå och dividera för länge med varje deltagare, vi är ju också upptagna med att, åt deltagarna, skaka fram verktyg för att skruva fast hjulen ordentligt, ringa runt och leta bromsklossar eller sätta fast lösa ljuddämpare. Saker som mystiskt har inträffat sedan deltagaren, innan färden till banan, genomförde sin egen säkerhetskontroll.

Som instruktör är det ju lite svårt att hålla ordning på den exakta spänningen för respektive modell och på frågan på vad det står i instruktionsboken är det genomsnittliga svaret från deltagaren -öh?
Alltså blir det en bedömning utifrån normerna som redovisades ovan, med utrymme för att någon känner sig trampad på fossingarna.

Sedan har vi inte riktigt tid med att stå och dividera för länge med varje deltagare, vi är ju också upptagna med att, åt deltagarna, skaka fram verktyg för att skruva fast hjulen ordentligt, ringa runt och leta bromsklossar eller sätta fast lösa ljuddämpare. Saker som mystiskt har inträffat sedan deltagaren, innan färden till banan, genomförde sin egen säkerhetskontroll.

Ja ja, nu kommer det ursäkter också. Det är ju kedjans fel alltihop... BTW - får ni Smc-rabatt på kedja?

...varför har inte SH-bladet tagit upp det här än, börjar chefredaktören tappa greppet? Jag börjar känna mig krenGkt. :gnissla

Vi kommer inför 2012 att ta konceptet till en helt ny nivå !! Vi kommer att ta betalt för alla extratjänster så som att byta däck åt deltagare precis innan kursstart när det är som stressigast osv, osv...

Vad det gäller kedjesträckning så kommer ju såklart även det att kosta en ansenlig slant !! Det fiffiga är att kedjan så klart i utgångsläget är för slak, för att per automatik att vara för spänd nästa kursdag!! Kasschiing !!! Vinst varje gång !! :fakta

Hej Bullen!

Min kedja är lite slapp men jag håller den alltid väl infettad, nu undrar jag om det går att få in ett 190 däck utan att det skaver av gummit.

Som vanligt är det inte kedjan som skrivit brevet som är med i filmen...:glömdet

Ja ja, nu kommer det ursäkter också. Det är ju kedjans fel alltihop... BTW - får ni Smc-rabatt på kedja?

Nä, men vi har alla aktier i ett hemligt danskt bolag som tillverkar kedjor och det speciella kedjespannungsgerätung (tysk konstruktion, dansk produktion) som vi kommer att börja nasa till alla deltagare i år. Räkna med att inte en jävel kommer att få sin kedja godkänd :D

Exempelvis klarar inte vanliga kedjelås mer än ca 200 knyck, men det hör inte till ämnet och har inget med "spänning" att göra, utan handlar mer om vilken frukt man har i krämen :tungan

Källa? :7peta

:va Vad vet SMC-gubbarna om kedjor? Kör inte dom touringhojar med kardan hela gänget? Ja förutom dom som åker custom med belt då....
Hörrududu :7peta Jag har faktiskt visst en kedja....men kan någon konvertera min hoj till helt underhållsfri drivning är ni välkomna, fast utan att öka vikten förstås(gärna gratis med) :gnissla

Nilax har en poäng(går tyvärr inte att +1:a förstainlägget) och jag förstår vad han menar...men en viss kontroll behövs faktiskt. Sen kan instruktörerna klart bli bättre tekniker (Hojägarnas kunskap om egen hoj kan också bli bättre). Trots bara 2 säsonger som instruktör har även jag fått se både kedjor, lager och bromsbelägg som måste vara nyinkomna från helvetet.

Fast, det är när jag ser trådar som den här som jag förstår varför jag orkar läsa inlägg på SH öht. Äntligen lite humor igen :)

"Jag har betalt 1600 spänn för den hör körningen. Då ska det inte komma nån jävla danskjävel och säga att jag inte får köra."

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!