Kör på bana istället om du nu vill köra så jävla fort. INTE bland oss andra ute i trafiken. Följ lagen. Hur svårt ska det vara?
Om alla godtyckligt började bryta mot lagar lite efter eget huvud för att man själv tycker att man är "bättre" och klarar av att köra fortare än andra eller annat skulle det inte bli så himla bra. Helt plötsligt säger någon att
"ja men jag är så duktig bilförare och hanterar alkohol bra så jag klarar utan problem av att köra med 0,8 promille i blodet". Och sen tycker någon annan att
"Ja men får han så ska väl jag också få köra full". Det där resonemanget funkar inte. Samma lagar och regler för alla.
Köra för fort vill ni och då vill ni inte bli jagade av snuten (eller så är det exakt det ni vill för att få ytterligare en adrenalinkick). Just vad det gäller fortkörning så är det många som häcklar polisen ganska rejält. Men när ni får er hoj stulen, DÅ vill ni minsann ha hjälp av polisen. Många i samhället tycker INTE att det är ok att köra på tok för fort och det är ännu mindre ok att göra det inom tätbebyggt område. Men den här lagen ska det tydligen vara ok att bryta emot. Men om någon stjäl er hoj så tar det hus i helvete. DEN lagen är INTE ok att bryta emot? Kan nog tänka mig att många tjyvar, våldtäktsmän och andra har hyffsat legitima skäl enligt dom själva (!) att bryta mot dom lagar som dom bryter emot. Samma lagar och regler för alla. Det är det enda som funkar i ett land. Men visst, gå ur SMC och kör ifrån snuten istället för att lobba internt för att man inte ska rekommendera beslagtagning av fordon vid "extrem" körning. Jävligt vuxet.....
Kör gärna (extremt) skitfort men gör det på bana. OM ni gör det i trafiken så riskerar ni böter/körkortet/fängelse och så måste det vara för lagar och regler gäller ALLA och inte bara alla andra än en själv..... Jösses. Hur svårt ska det vara.....?