SMC förespråkar beslagtagning vid Extremt beteende

Status
Ej öppen för fler svar.
Det är ALLTID bra med fakta från "hästens mun".
Mycket spekulationer från "experter" bakom tangentbordet visar sig vara...."spekulationer"....putsväck!

Bra Jesper!
Mycket mer av fakta rapportering behövs här, det visar den här tråden med all tydlighet.

/KentW SMC-medlem sen 1970-talet.
 
Det var jag som påminde om att många sporthojs åkare var besvikna över att de känt sig överblivna av SMC när det gällde försäkringsfrågorna. Sedan kan vem som helst förstå varför kalylen inte höll trots horribel självrisk. För egen del var självrisken huvudorsaken varför jag aldrig ens övervägde att teckna försäkringen eftersom 25% självrisk även vid stöld var en hel del i förhållande till marknadsvärdet vid tidpunkten.

Försäkringen kostnaden är ett problem i sig som säkert bidrar till att många skiter försäkring, skiter i besiktning, kör utan skylt. Kort och gott blir laglös i lagens mening och då är steget nog inte långt till att dra snuten heller.

Jesper - Galne Dansken finns det någon forskning på det här området? Alltså vad som motiverar folk att inleda sin laglösa bana. Jag antar också att arv och miljö spelar in i uppväxten. Det är väl där det egentligen börjar, sedan är det väl kört när de inser försäkringskostnaderna och vad som krävs för att ta mc-kort och så vidare. Det känns som att man egentligen måste börja långt tidigare i att identifiera dessa individer. När de är gamla nog att sätta sig på en motorcykel är det nog så gott som kört för samhället att få tag i dem innan de kört ihjäl sig själva eller någon annan. De lär ju knappast stanna för polisen efter att man skärpt tillämpningen av befintliga lagar om de inte gör det idag.
 
Negativ statistik?
Ge dig nu för f__n!
Det har aldrig varit säkrare att köra MC. Nånsin. Om man får tro statistiken.
Aldrig har så många kört MC. Trots det har aldrig så få omkommit. Nånsin. Statistiskt.
Att man vill klämma åt MC-förarna har inget med statistik att göra. Det har med politik att göra.

Det här är väl bara taget ur luften då, enligt dig..?

Trygg-Hansas statistik över motorcykelolyckor mellan 2007 och 2010 visar att antalet olyckor har minskat med hela 19 procent. Även Trafikverkets statistik visar att antalet döda och svårt skadade motorcyklister har minskat stadigt de senaste åren, samtidigt som antalet motorcyklar i trafik har fördubblats de senaste tio åren.**

– Vi vet att motorcykelförare oftast är säkra förare, och det bekräftar vår statistik. Det är mycket positivt att se att de minskande olyckorna verkar vara en trend som är här för att stanna, och det ser vi inte bara i vår egen statistik utan i samhället i stort, säger Andreas Sand, ansvarig för motorförsäkringar på Trygg-Hansa.

En ny undersökning som Trygg-Hansa gjort visar att 18 procent av svenskar med mc-kort varit med om en motorcykelolycka. Närmare analys av Trygg-Hansas olycksstatistik för 2010 med mer än en part inblandad i en olycka visar att motorcyklisten var vållande till skadan i endast 27 procent av fallen. I hela 62 procent av skadorna var det föraren av ett annat fordon som var vållande. Den vanligaste typen av skada mellan två fordon, där åtminstone en motorcykel varit inblandad, var påkörning bakifrån (28 procent). Näst vanligast är påkörning av parkerat fordon (16 procent), tätt följt av olycka vid vänstersväng (13 procent).


Eller är det här påhittat också..?

http://www.bike.se/nyheter/bilister-orsakar-nio-av-tio-mcolyckor-91668

Försäkringsbolaget If har granskat 1 072 motorcykelolyckor med annat fordon mellan 2008 och 2010. Motorcyklisten var vållande till endast 39 av olyckorna. Bilisten var däremot skyldig till 964 av fallen, nio av tio olyckor. Dan Falconer är motorexpert på If.


– Det var lite oväntat, säger han i en intervju med redaktör Fredrik Diits Vikström. Jag tycker att det är anmärkningsvärt att bilisten så ofta är den som är skyldig. 


Huvudproblemet, menar Dan Falconer, är att bilförare har för dålig uppmärksamhet riktad bakåt.



– Bilisterna ser helt enkelt inte motorcyklisterna. Det i sig är inget nytt, men att man är så blind tycker jag är förvånande, säger han.


Det är orimligt av vi i MC-kollektivet ska bära hundhuvudet när det uppenbarligen är alla j_vla fuckon i bil som är den stora delen i problemet. Statistiskt.

Läs även detta!
Speciellt sidan 17 är intressant om man gillar statistik.

http://www.trafikverket.se/PageFiles/28172/llycksutveckling_mc.pdf

Det visar sig nämligen att risken att omkomma eller skadas svårt har sjunkit från ca 8 per 1000 fordon år 1983 till runt 1 (ett!) per 1000 fordon år 2007. Det var alltså statistiskt sett nästan åtta (!) gånger farligare att köra hoj 1983 kontra 2007...

Så jävla bra inlägg att jag citerar det så de blinda som inte ser detta eller vägrar se det kanske råkar se det nu!
 
1. Jag har några polare som kör väldigt mycket bana och av vad jag förstått kan man riskera att bli avstängd från banan helt och hållet om man inte klarar av att följa reglerna som gäller och om man gjort bort sig för många gånger. Nej, man blir ju inte av med hojen. Helt sant. Men man har samtidigt kanske inte riskerat livet på t.ex. barn och andra på allmän väg.... Liten skillnad kan jag tycka. Jag själv kan tycka att det är ett värre brott att köra "extremt" på allmän väg än på inhägnat område bland likasinnade. En personlig åsikt men det är vad jag tycker.


Jag har åkt ett par varv också...

Och njae. Det är väl ungefär lika illa att riskera 3e man oavsett om denne råkar tycka det är kul att köra bana eller kul att äta glass gående över ett övergångsställe!?

Banåka må handla om att pressa gränser, och den "sociala koden" skiljer sig mellan olika tillfällen. Inte ens på race-träningar anses det helt ok att sno spår alltför aggressivt eller göra "do or die" omkörningar in i böj.. På tävling däremot står saker på spel, något alla på griden vet om i förhand.

Att som glad amatör behöva dela bana med vissa kamikazepiloter är inte mer ok än att gör a det på gata i mina ögon.

Däremot är tempot högre, marginalerna mindre och krascher en del av intresset. Därifrån till att pressa andra till olyckor mer eller mindre avsiktligt är steget rätt stort.

Även lekplatser har regler!
 
Anser fortfarande att risken finns att polisen kommer att börja missbruka nya riktlinjer och plocka hojar kors och tvärs just för att dom kan. Visst man kanske får tbx. hojen efter en rättegång - 7 månader senare.. Men jag kanske oroar mig i onödan pga. min stora tilltro till den svenska polisen som aldrig missköter sig.. :)

Men anser som de flesta andra att dårar som gasar vilt utanför skolor, på gångvägar mm ska plockas bort ifrån trafiken..
 
Kom på att det skrevs tidigare i tråden att SMC lägger sig på ryggen överför myndigheterna, och bara "fjäskar" eller nått liknande..

Själv tycker jag det ganska bra att vi lyckas att få Infrastruktur Ministern upp på ett hoj sväng i sommars. Hon lämnade regerings sammanträde på Rosenbad, för att köra hoj med SMC. (bildbevis bifogat) Ok, vi sku på invigning av dom första MC vänliga räcken - som hon hjalp oss att få beslut om.
bild[1].JPG
Mott alla instruktioner om rutt och sånt - körde jag ministern ut på en olycksplats, vart et av våre sporthoj.com medlem dog i en mycket tragisk olycka. Jag ku då visa upp för Ministern hur det fortfarande är problem med lösgrus på exackt samma ställe..

Vist har vi diskuteret att slänga 50 vagnlas grus av fram för regeringen - men, i ärlighetens namn tror jag ovanstående har bättra effekt.
Senast SMC kallade till demonstration vid regeringen i landets hufvudstad - kom det jag, Pippi Virginia och två kompisar till. Då rörde det sig enbart om trafikförsäkringsskatten på 32% - men, vi slapp den extra premiehöjning, som jag fortfarande postulerar sku kosta yngre med sport 4x minst..

Så det är bättra att ha dialog - en konstruktiv sådan..

Jag har tidigare nämnd att MC besluten inte endast tas i Sverige..
http://www.fema-online.eu/uploads/EMF agenda_draft3.pdf
EU hjälper oss att arrangera ett ganska stort MC Seminar på stora Intermott MC mässan i slutet på september. Självfallet ger SMC svenska myndigheter möjlighet att delta - detta är ett excellent sätt att säkerställe att det internationella MC kollektiv hjälper att ge vore egna myndigheter bättra kunskap, insikt och förståelse och fördjupning av vore argument.


Vill man sedan tycke vi lägger oss på ryggen - tja, då är det väl så...
(eller oxå är det så att SMC inte är bra nog på att tala om vad vi gör och vad vi står för... (det kan jag nog köpa till en viss del..)
 
När ska klant bli straffbart igentligen,,,, med andra ord bilister som svänger ut framför oss sporthojare,,, för statestiken i rapporten visade ju att det är väldigt många sådana olyckor.
 
(eller oxå är det så att SMC inte är bra nog på att tala om vad vi gör och vad vi står för... (det kan jag nog köpa till en viss del..)


Ska man som organisation berätta om precis allt man gör och allt som sker, då får det nog bli en blogg-organisation :rofl

*FB-inlägg #36719 *
 
Problemet med 30+ formuleringen är ändamålsglidning.
Detta är nått svenska byråkrater är världledande innom.
Speciellt då det gäller att sätta dit svensson.

Så SMC gör en massa bra .. o det vill jag vara med o stå bakom.
Men om SMC börjar tappa greppet o inte inser vilken RISK det är just detta med ändamålsglidning av just 30+ formuleringen.... då börjar man ju fundera om man verkligen ska vara med i orgnisationen.

För det KOMMER att ske en ändamålsglidning av en sånn formulering.
Och det är vanliga svennsons som ligger i 105km i timmen på en tom essingelen eller 125 på en tom valfri 90väg som kommer att få ta smällen o bli av med bågen. Tro inget annat. Gör ni det då är ni så naiva att det är dags för er att sluta skicka pengar till de som "bara" behöver nån tusenlapp så ska ni få miljoner tillbaka.
Taskigt men välkommen till verkligheten i Sverige.

Så till er på SMC ... hur i h*e kan ni släppa igenom en sånn där 30+ formulering över huvud taget?
Den KOMMER att utnyttjas på fel sätt, oavsett om det var er grundtanke eller inte.
Och nu då ni trotsallt klantat er (för det har ni) Hur ska ni göra gör att minimera de negativa effekter formuleringen kommer att åsamka??
 
Oj oj, då skulle sporthojsåkarna få börja lätta på plånboken också..

hmmm gör inte redan endel klantiga sporthojs åkare det?
typ "woopps, glömde skivbromslåset o där for kåporna...."
eller varför inte
"hmmm det kanske inte var en bra ide att tomvarva på varvstoppet så där länge..."
:rolleyes:
 
Som sagt, Dansken har SMC bakom sig i sin underskrift men naturligtvis har strategin manglats många gånger innan alla ansett sig kunna skriva på. Jag vet att det har varit tuffa tag... Men nu är det en gång för alla så, att vill man vara med i de rum där besluten fattas krävs att man även tar diskussionen på allvar och inte blundar för problemområden. Att vara opportunistiskt är enkelt, men då blir man också förbisedd. Mer om det senare...
Jag kan tänka mig att SMC lägger fram detta förslag eftersom man troligen klättrat lite i näringskedjan och fått eller kanske kan få ett större inflyttande och med detta kommer också ett större krav på resultat... Och att SMC får lite mer att säga till om är inte dåligt och i långa loppet mycket bra med en MC organisation lite högre upp...

VBK, naturligtvis har alla medlemmar rätt att framföra sin åsikt. Det välkomnas. Men helt ärligt så är jag förvånad över Din inställning.

Jag har stor respekt för SSEMSEs verksamhet, RoH är jag inte lika bekant med. Men - alla seriösa debattörer i denna tråd har nog enats kring att diskussionen kring beslag eller förverkan rör upprepade grova förseelser och utgör ingen särbehandling av mc-förare.

Så vad är Du rädd för? Inte förväntar Du Dig väl att samhället ska medge undantag för Dig bara för att Du vill "gasa av Dig"? Hur i hela friden ska en intresseorganisation med bibehållen trovärdighet kunna ta den diskussionen?
...Är mycket engagerad i SSEMSE som depåchef.
http://www.sydskanesemse.nu/

Och har slagits hårt i RoH för att folk skall se till att köra bana, och speciellt just BKK om man är ny på hoj...

...Men helt ärligt så måste jag väl få ha en åsikt och få ifrågasätta när jag tycker en organisation jag är medlem i har gjort ett galet vägval i en specifik fråga?

Ptjaa, den ger sig liksom själv, det är gränsen för körkortsindragning och det är den statistiken man sammanställt från myndigheternas sida. Jag tror inte SMC verkat för just den definitionen.
Problemet med 30+ formuleringen är ändamålsglidning....

Jag tog mig friheten att plocka ut några av de enligt min åsikt mest intressanta bilderna ur den statistik som myndigheter/organisationer beaktar när man lägger strategin. Ursäkta om dom tar lite plats men det vore intressant att höra Era slutsatser kring den bild som målas upp:

Sid 21.JPG
Sid22.JPG
Visst har medtrafikanterna en del att lära, men singelolyckorna har vi väl svårt att krypa undan?

Sid23.JPG
Synlighet ÄR viktigt, våra medtrafikanter måste vara uppmärksamma och förutseende! Men så var det ju det där med hastigheten...

Sid24.JPG
I de flesta mötesolyckor är hojen på fel sida...

Sid54.JPG
Supersport - eller kanske SH.com - presenterar sig i finrummen...?

Sid57.JPG
Korrelation igen - hastighet...

Sid59.JPG
Körkort eller inte - visst finns det skillnader...

Mina egna tankar?
+ Synbarhet för MC i trafik är fortfarande ett viktigt område.
+ Med eller utan körkort gör en skillnad. Till viss del en kostnadsfråga.
+ Kurvteknik är viktigt för att minska mötesolyckorna.
- Hög hastighet är en dominerande faktor när det gäller dödsolyckor.
- Supersporthojarna utmärker sig oerhört mycket när det gäller hög hastighet i dödsolyckor.

Några av mina egna tankar. Fyll gärna på med egna slutsatser - har vi ett problem eller inte?

Negativ statistik?...
 
Last edited:
Som sagt, Dansken har SMC bakom sig i sin underskrift men naturligtvis har strategin manglats många gånger innan alla ansett sig kunna skriva på. Jag vet att det har varit tuffa tag... Men nu är det en gång för alla så, att vill man vara med i de rum där besluten fattas krävs att man även tar diskussionen på allvar och inte blundar för problemområden. Att vara opportunistiskt är enkelt, men då blir man också förbisedd. Mer om det senare...


VBK, naturligtvis har alla medlemmar rätt att framföra sin åsikt. Det välkomnas. Men helt ärligt så är jag förvånad över Din inställning.

Jag har stor respekt för SSEMSEs verksamhet, RoH är jag inte lika bekant med. Men - alla seriösa debattörer i denna tråd har nog enats kring att diskussionen kring beslag eller förverkan rör upprepade grova förseelser och utgör ingen särbehandling av mc-förare.

Så vad är Du rädd för? Inte förväntar Du Dig väl att samhället ska medge undantag för Dig bara för att Du vill "gasa av Dig"? Hur i hela friden ska en intresseorganisation med bibehållen trovärdighet kunna ta den diskussionen?


Ptjaa, den ger sig liksom själv, det är gränsen för körkortsindragning och det är den statistiken man sammanställt från myndigheternas sida. Jag tror inte SMC verkat för just den definitionen.


Jag tog mig friheten att plocka ut några av de enligt min åsikt mest intressanta bilderna ur den statistik som myndigheter/organisationer beaktar när man lägger strategin. Ursäkta om dom tar lite plats men det vore intressant att höra Era slutsatser kring den bild som målas upp:

View attachment 369322
View attachment 369323
Visst har medtrafikanterna en del att lära, men singelolyckorna har vi väl svårt att krypa undan?

View attachment 369324
Synlighet ÄR viktigt, våra medtrafikanter måste vara uppmärksamma och förutseende! Men så var det ju det där med hastigheten...

View attachment 369325
I de flesta mötesolyckor är hojen på fel sida...

View attachment 369326
Supersport - eller kanske SH.com - presenterar sig i finrummen...?

View attachment 369327
Korrelation igen - hastighet...

View attachment 369328
Körkort eller inte - visst finns det skillnader...

Mina egna tankar?
+ Synbarhet för MC i trafik är fortfarande ett viktigt område.
+ Med eller utan körkort gör en skillnad. Till viss del en kostnadsfråga.
+ Kurvteknik är viktigt för att minska mötesolyckorna.
- Hög hastighet är en dominerande faktor när det gäller dödsolyckor.
- Supersporthojarna utmärker sig oerhört mycket när det gäller hög hastighet i dödsolyckor.

Några av mina egna tankar. Fyll gärna på med egna slutsatser - har vi ett problem eller inte?

Formar ni framtiden med 4-7 år gammal statistik? Som många andra påpekat är det säkrare än aldrig förr att köra motorcykel tack vara vår trygghetsnarkomans mentalitet vi har i Sverige!

Men ska vara ärlig, kör mest bana på licensträningar så detta beslut påverkar inte mig. Men tidigare när jag körde 1600mil om året endast på gata vart jag stoppad 1gång och stannade, vart av med körkortet 3mån och fick betala ett par tusenlappar, den sommaren och somrarna efter det försökte de stoppa mig vid 3 andra tillfällen! tror du jag stanna? och kommer jag ut på gatan med en hoj i framtiden och denna lag eventuellt är i kraft kommer jag ha ännu större anledning att försvinna i horisonten. Tyck vad ni vill men det är sanningen, så mig kommer ni inte åt med hjälp av denna skitlag som straffar medelsvenssons och inte mig.

Så bring it on.....mig har ni redan förlorat som medlem, och vill ni inte bara skjuta er själva i foten utan blåsa av hela benet eller benen be my gest! För det kanske låter bra i eran värld, precis som staten vart drogade av nollvisionen som med enkel forskning visar att det är omöjligt.
Trafiken i Sverige kan inte bli säkrare, och tror ni nåt annat lönar det sig mer att gå med i en sekt eller bli extremt religiös. För detta börjar mer och mer likna det.
 
Last edited:
bullysmile, för att få tillräckligt med underlag måste man titta flera år tillbaks, paradoxalt nog räcker inte 50 dödsolyckor. Dessutom tar det tid att få ihop statistiken.

För övrigt tror jag Du fattat helt rätt beslut som koncentrerar Dig på bana. Jag tror ingen kommer att utfärda några fribrev bara för att vi enskilda individer så önskar. Jag har själv provat på ofrivillig cykelträning, inte fasen var det roligt. Men ärligt talat så hade jag förtjänat det, inte mycket att grina över.

Nollvisionen är och förblir en vision. Men - statistik som uppenbarligen visar att det finns en hel del kvar att jobba med är svår att förenkla bort! Det är Ditt, mitt och våra kompisars liv det handlar om, och visst finns det några jag gärna skulle ha sett i livet idag...

Ditt argument kring sekter har jag svårt att förstå. Det brukar vara sekten som kräver särbehandling, anser sig för mer än andra och vänder sig bort från samhället i övrigt...:)

Formar ni framtiden med 4-7 år gammal statistik?

...Tyck vad ni vill men det är sanningen, så mig kommer ni inte åt med hjälp av denna skitlag som straffar medelsvenssons och inte mig.

Så bring it on.....mig har ni redan förlorat som medlem, och vill ni inte bara skjuta er själva i foten utan blåsa av hela benet eller benen be my gest! För det kanske låter bra i eran värld, precis som staten vart drogade av nollvisionen som med enkel forskning visar att det är omöjligt...
 
bullysmile, för att få tillräckligt med underlag måste man titta flera år tillbaks, paradoxalt nog räcker inte 50 dödsolyckor. Dessutom tar det tid att få ihop statistiken.

För övrigt tror jag Du fattat helt rätt beslut som koncentrerar Dig på bana. Jag tror ingen kommer att utfärda några fribrev bara för att vi enskilda individer så önskar. Jag har själv provat på ofrivillig cykelträning, inte fasen var det roligt. Men ärligt talat så hade jag förtjänat det, inte mycket att grina över.

Nollvisionen är och förblir en vision. Men - statistik som uppenbarligen visar att det finns en hel del kvar att jobba med är svår att förenkla bort! Det är Ditt, mitt och våra kompisars liv det handlar om, och visst finns det några jag gärna skulle ha sett i livet idag...

Ditt argument kring sekter har jag svårt att förstå. Det brukar vara sekten som kräver särbehandling, anser sig för mer än andra och vänder sig bort från samhället i övrigt...:)

Visst tror ni på detta kör på, men jag med många fler i tråden tror inte på denna lösning. Och träder detta i kraft och staten inser att det finns pengar att tjäna kommer det inte vara så enkelt att få bort som ex med tullarna. Hjälpte tullarna nåt? nej utan det vart bara dyrare att äga bil men gav inte alls det resultat som "anledningen" var från början.

Sekt kanske var fel ordval. Religiösa fundamentalister.
 
Som sagt, Dansken har SMC bakom sig i sin underskrift men naturligtvis har strategin manglats många gånger innan alla ansett sig kunna skriva på. Jag vet att det har varit tuffa tag... Men nu är det en gång för alla så, att vill man vara med i de rum där besluten fattas krävs att man även tar diskussionen på allvar och inte blundar för problemområden. Att vara opportunistiskt är enkelt, men då blir man också förbisedd. Mer om det senare...


VBK, naturligtvis har alla medlemmar rätt att framföra sin åsikt. Det välkomnas. Men helt ärligt så är jag förvånad över Din inställning.

Jag har stor respekt för SSEMSEs verksamhet, RoH är jag inte lika bekant med. Men - alla seriösa debattörer i denna tråd har nog enats kring att diskussionen kring beslag eller förverkan rör upprepade grova förseelser och utgör ingen särbehandling av mc-förare.

Så vad är Du rädd för? Inte förväntar Du Dig väl att samhället ska medge undantag för Dig bara för att Du vill "gasa av Dig"? Hur i hela friden ska en intresseorganisation med bibehållen trovärdighet kunna ta den diskussionen?


Ptjaa, den ger sig liksom själv, det är gränsen för körkortsindragning och det är den statistiken man sammanställt från myndigheternas sida. Jag tror inte SMC verkat för just den definitionen.


Jag tog mig friheten att plocka ut några av de enligt min åsikt mest intressanta bilderna ur den statistik som myndigheter/organisationer beaktar när man lägger strategin. Ursäkta om dom tar lite plats men det vore intressant att höra Era slutsatser kring den bild som målas upp:

View attachment 369322
View attachment 369323
Visst har medtrafikanterna en del att lära, men singelolyckorna har vi väl svårt att krypa undan?

View attachment 369324
Synlighet ÄR viktigt, våra medtrafikanter måste vara uppmärksamma och förutseende! Men så var det ju det där med hastigheten...

View attachment 369325
I de flesta mötesolyckor är hojen på fel sida...

View attachment 369326
Supersport - eller kanske SH.com - presenterar sig i finrummen...?

View attachment 369327
Korrelation igen - hastighet...

View attachment 369328
Körkort eller inte - visst finns det skillnader...

Mina egna tankar?
+ Synbarhet för MC i trafik är fortfarande ett viktigt område.
+ Med eller utan körkort gör en skillnad. Till viss del en kostnadsfråga.
+ Kurvteknik är viktigt för att minska mötesolyckorna.
- Hög hastighet är en dominerande faktor när det gäller dödsolyckor.
- Supersporthojarna utmärker sig oerhört mycket när det gäller hög hastighet i dödsolyckor.

Några av mina egna tankar. Fyll gärna på med egna slutsatser - har vi ett problem eller inte?

Rädd är nog fel ordval, Skeptisk är nog bättre.

Några exemlel så kanske du får en liten förståelse om vad som rör sig inne i min skalle.

Kör 145 på motorväg och blir av med kortet är ok..
Kör med mer än 0.2 promille straffas hårt är ok.
Kör mot stoppplikt och blir av med kortet är ok.

Kör 145 på motorväg och blir av med kortet, polisen som har fått ett nygammalt verktyg och lite dålig publicitet i pressen i något Mc relaterat rapporterar till åklagare och då sitter man där med skägget i brevlådan framför ett gäng nämdemän.

Och det är väl här jag tror det kan gå fel.

Men om du kan ge mig en rimlig förklaring på hur samsynen på vad ett extremt betende är skall sättas hos dom berörda myndigheterna så kan jag ändra uppfattning.

Och åsikten flera har att jag skulle vara någon fartidiot bara för att jag är skeptisk i diskutionen är faktiskt oklädsam.
 
Kanske det. De där som är så övertygade att dom själva har rätt, som inte tar intryck av andras argument utan blint följer sin egen övertygelse oavsett vad det får för konsekvenser för omgivningen? Dom ja...:)

...Sekt kanske var fel ordval. Religiösa fundamentalister.
 
Kanske det. De där som är så övertygade att dom själva har rätt, som inte tar intryck av andras argument utan blint följer sin egen övertygelse oavsett vad det får för konsekvenser för omgivningen? Dom ja...:)

Bara Viking Motor Park öppnar sina portar kommer denna fråga aldrig beröra mig så gör inget för mig ifall staten förbjuder motorcyklar över 250cc på allmänna vägar.

Delade bara med mig av mina tankar och skapade även en poll för att se hur många en kommer bry sig om detta förslag om det går igenom.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top