Slirande koppling GPZ -90

Aarstadt

Eternal rookie
Gick med
15 May 2009
Ort
Göteborg
Hoj
1990 Kawasaki GPZ900R
Gäller GPZ900R med hydraulisk koppling. Vid start funkar det bra även om kopplingen släpper sent. Efter ett tag börjar det slira trots att kopplingshandtaget är fullt utsläppt. Dessutom känns det stumt när man drar in handtaget, innebär att jag inte kan dra in handtaget hela vägen utan tar stopp vid halva spelet. Jag har kontrollerat vätskenivån i behållaren på styret och det är helt ok. Det hjälper att stanna en stund och sen går det att köra vidare nån kilometer.

Frågan är:
1. Hjälper det byta kopplingsvätska och lufta systemet?

2. Eller är det kopplingsbyte som gäller?
 
Hur har det gått?
jag är i samma sits med en GPZ900R -85:a.
 
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Back
Top