Slirande koppling GPZ -90

Aarstadt

Eternal rookie
Gick med
15 May 2009
Ort
Göteborg
Hoj
1990 Kawasaki GPZ900R
Gäller GPZ900R med hydraulisk koppling. Vid start funkar det bra även om kopplingen släpper sent. Efter ett tag börjar det slira trots att kopplingshandtaget är fullt utsläppt. Dessutom känns det stumt när man drar in handtaget, innebär att jag inte kan dra in handtaget hela vägen utan tar stopp vid halva spelet. Jag har kontrollerat vätskenivån i behållaren på styret och det är helt ok. Det hjälper att stanna en stund och sen går det att köra vidare nån kilometer.

Frågan är:
1. Hjälper det byta kopplingsvätska och lufta systemet?

2. Eller är det kopplingsbyte som gäller?
 
Hur har det gått?
jag är i samma sits med en GPZ900R -85:a.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top