skrev om mitt problem i superduke tråden, men hoppas att få ett svar här då den inte är så aktiv.
det gäller en superduke 990 07a dvs med hydraulisk koppling.
problemet är att kopplingshandtaget är väldigt sladdrigt och jag måste trycka in det till max för att kunna växla stillastående, riktigt knepigt att få in friläge med motorn igång.
När jag står stilla med koppling inne så vill hojen rulla något framåt. inte speciellt mycket, det går att hålla i mot med fötterna i backen.
den frikopplar helt enkelt inte, men vad kan detta bero på? skulle ju va kul om någon som haft liknande problem vet var problemet ligger.
har läst mycket om att slavcylindern brukar rasa på dessa maskiner men då brukar man även märka en skillnad i vätskenivån i behållaren på styret. vilket ja inte har gjort, det är på en bra nivå. och något lekage hittar ja inte, kollade dock bara lite snabbt igår kväll. men om det är lekage som är problemet så borde det ju märkas rätt ordentligt på nivån i behållaren? har kört ca 60 mil senaste veckan.
hojen är ny för mig denna säsong och i början så frikopplade jag genom att trycka in handtaget 2-3 cm, dvs nu är det en rejäl skillnad. märkte dock inte problemet förrns för en vecka sedan då jag inte kunde koppla upp på slangen som jag brukar, men tänkte att det är fel på föraren
men igår tyckte jag att det blivit värre.
min gissning är att det kommit in luft i systemet, men kan det verkligen komma in såpass mycket luft utan att det läcker ut någon vätska på så kort tid? kopplingshandtaget är ju som en sladdring tvättsvamp.
hoppas att ni orkade läsa hela texten, det blev rätt mycket
det gäller en superduke 990 07a dvs med hydraulisk koppling.
problemet är att kopplingshandtaget är väldigt sladdrigt och jag måste trycka in det till max för att kunna växla stillastående, riktigt knepigt att få in friläge med motorn igång.
När jag står stilla med koppling inne så vill hojen rulla något framåt. inte speciellt mycket, det går att hålla i mot med fötterna i backen.
den frikopplar helt enkelt inte, men vad kan detta bero på? skulle ju va kul om någon som haft liknande problem vet var problemet ligger.
har läst mycket om att slavcylindern brukar rasa på dessa maskiner men då brukar man även märka en skillnad i vätskenivån i behållaren på styret. vilket ja inte har gjort, det är på en bra nivå. och något lekage hittar ja inte, kollade dock bara lite snabbt igår kväll. men om det är lekage som är problemet så borde det ju märkas rätt ordentligt på nivån i behållaren? har kört ca 60 mil senaste veckan.
hojen är ny för mig denna säsong och i början så frikopplade jag genom att trycka in handtaget 2-3 cm, dvs nu är det en rejäl skillnad. märkte dock inte problemet förrns för en vecka sedan då jag inte kunde koppla upp på slangen som jag brukar, men tänkte att det är fel på föraren

min gissning är att det kommit in luft i systemet, men kan det verkligen komma in såpass mycket luft utan att det läcker ut någon vätska på så kort tid? kopplingshandtaget är ju som en sladdring tvättsvamp.
hoppas att ni orkade läsa hela texten, det blev rätt mycket
