Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
sunkan skrev:trodde man kallade ett sådant däck det.
Sånna däck som de kör med i veidec?? är väl mönstrade?
det är sånna däck jag menar skillnaden mellan ett sånt däck och ett sliks!
soppatorsken skrev:I veidec är slicks inte tilllåtna utan däcken ska vara "gatgodkännda" eller dotmärkta.
Så de kör på Supercorsa/Rennsport/Racetec.
Du kan däremot köpa samma däck som de kör på fast utan mönster, det är då ett slickdäck.
Edit: Du kan inte köpa samma däck, men likadana såklart.
Likadan gummiblaning oxå.
sunkan skrev:ok det är sånna däck jag har, sånna "gatgodkännda"
då undrar jag i fall det är stor skillnad på de däcken de kör med i veidec och ett riktigt slickdäck?
Mönstret kan ju inte ha någon stor betydelse?
E22 skrev:prova att köra med slicks...när det börgar stänka....(regna alltså).....
Don Quixote skrev:Jag känner ingen skillnad på mönstrat och slicks men slicksen håller betydligt längre.
Det är små fördjupningar ingjutna i dem. De visar hur mycket gummi man har kvar att köra på. När de inte längre syns är däcket slut. Definitivt.Ninjaboy skrev:Hur vet man när ett slicks är slut?![]()
![]()
Don Quixote skrev:Jag känner ingen skillnad på mönstrat och slicks men slicksen håller betydligt längre.
På www.mynetmoto.de kostar de under 2 600/set inkl frakt, priset lite beroende på på hur många man köper. 2 540/set betalade vi i somras (Pirelli slicks).Don Quixote skrev:...faktum är att man knappast kommer under de 2800 per set som HPP tar även om man skulle åka ner till tyskland och handla själv.
alakhai skrev:Jepps, som DQ säger. Du kan åka längre på ett slicks eftersom det verkar finnas mer gummi på dem, men greppet tar slut lika fort som ett mönstrat. Kan man åka över 1-1,5h med sina däck utan att märka att de tar slut kan nog slicks vara ett bättre alternativ.
Köp de du får tag i billigast är mitt råd, antar att du kör dem helslut ändå o inte kan sälja dem vidare igen sen?!
Jag har fresten inte heller märkt någon skillnad alls mellan pirellis slicks och supercorsa...
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |