Slöa/ignoranta jävla mc-handlare

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Jag ville inhandla lite lull-lull till hojen och vis av erfarenhet vet jag att det är ingen idé att ringa mc-handlare mitt i säsongen - de svarar aldrig.

Mailade ca fem företag (ni kan se dem i vänstermarginalen här) och fick svar av EN.

En enda handlare bemödade sig om att svara och ge mig de priser jag sökte.

Nu var detta ingen jätteaffär i det här läget (ca 3000:-), men fortsättningsvis vet jag till vilken handlare jag vänder mig när jag ska köpa grejer.

Vad är er erfarenhet av handlare?

Vem svarade då...? de kan du ju iaf säga utan att ngn blir sur :tungan

alltid så där. ringer man svarar ingen, mailar man får man svar max 1 av 5 möjliga..
tror många fler firmor skulle tjäna mer pengar på o anställa.

Som en parentes, så har jag också råkat få svar snabbast av just Bikeshop när jag klickat här på vänsterkanten... Dock fick jag svar av en firma till hyfsat fort, så ingen skugga över någon, och jag berättar inte vilka övriga jag mailat heller.

Det kommer säkert att påverka mina affärer i någon mån framöver, det är ju betydligt roligare att göra affär med någon som är "på".

Småprylar kan mycket väl vara insteget till större grejor, det måste man nog tänka på när man gör affärer.

Last edited:
Är hennes pengar värda mindre än andras?

Just! Och även om de kollat upp henne och sett att hon inga har (hypotetiskt givetvis), så har de ju sett lyxfällan och vet att hon alltid kan dra fram nåt kreditkort. Så jag tror inte att det beror på vem hon är.
:)

Har upplevt samma saker förvånande många gånger faktiskt..
Känns som om det är lite för lite konkurrens ibland, får man svar så
får man vänta veckor eller månader på sakerna....
Har fått tjata på en mc verkstad om ett backjobb sen maj
för att få min framgaffel åtgärdad efter service..
Läckte inte innan servicen av just framgaffeln men efteråt
så var det badkar på framhjulet..
Sen är priserna väldigt lika överallt..
Har kollat däck bl.a. och det skiljer som mest 100 spänn mellan
10 handlare...
Men det klart... Ett fåtal importörer/generalagenter och
en kundkrets som sitter i rävsaxen...

Jag ville inhandla lite lull-lull till hojen och vis av erfarenhet vet jag att det är ingen idé att ringa mc-handlare mitt i säsongen - de svarar aldrig.
Varför ska du nödvändigtvis ha grejor just nu? Varför ringer du inte i november istället :confused:

sluta gnäll, åk dit och gör en fuck you burnout...

Mailade ca fem företag (ni kan se dem i vänstermarginalen här) och fick svar av EN.

Nu var detta ingen jätteaffär i det här läget (ca 3000:-), men fortsättningsvis vet jag till vilken handlare jag vänder mig när jag ska köpa grejer.

Var med om en kul grej. Jag ringde Micro igår för att köpa en sak till bilen, ingen svarar, okej tänker jag, provar senare. Efter typ 45 minuter ringer det på telefonen.. -Hej, det är från Micro, såg att du ringt, kan jag hjälpa till med nått? Blev rätt förvånad när de ringde upp måste jag säga

störigt...men så e det...

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka