Thomas_W
Ja inte bitter
Jag håller med, men samtidigt så tänker jag framåt lite att när jag har en familj att försörja, en dotter som kräver nya kläder varje dag, en son som vill styla sönder sin Aerox, frugan som vill ha den nya väskan för att jag ska få ligga, mata två bilar med bensin samt min motorcykel så går det inte runt med två löner som kanske inte stiger över 20.000 kronor, men det kanske det gör om man, jag vet inte jag har inte hand om vår ekonomi hemma men i mina tankar(som är lite twistade ibland) så går det inte hand i hand
Kul att se en 17:åring tänka på framtiden på ett så moget sätt

Är själv 45 år och gick verkstadsteknisk linje för något århundrade sedan.... Jobbade därefter som svarvare/fräsare och montör i 4,5 år när jag upptäckte att en av mina polare var ju "ledig" hela tiden... Slutade med att jag sa upp mig och började på Posten och blev kvar där i 9 år. När den stora "utrensningen" började i slutet på 90-talet så lyckades jag sluta med 1 års avgångs-vederlag (hade en ganska hög lön för en postis då så dom var glada att bli av med mig

Vad jag vill säga med det är att det kan hända mycket på resans väg. Det är inte fel att skaffa sig en bra ekonomi tidigt eftersom det ger en valmöjligheter som man inte annars får lika lätt. Dessutom kan man passa på att ge sig ut och resa mm. eller göra andra saker som man gillar. Själv brände pengarna iväg lika fort som dom kom in och i efterhand så ångrar jag hur jag spenderade dom på i princip ingenting

Nu sitter man med sambo och 2 barn. Alla rider vilket kostar skjortan! Har dock ett trevligt garage att meka med hojen i..........
Summa summarum. Lev livet NU men planera lite vid sidan för framtiden. Gå klart skolan sedan kan du testa mek-jobbet något år och se om det är något för dig. Jag tror nog att det kommer att vara brist på VVS-are i många år framöver så det går säkert att falla tillbaka på det om det känns rätt!!
Blev ju en hel roman det här........