Skvaller om 2006:orna

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Är det någon som vet något om de nya sporthojsmodellerna inför 2006. Yamaha, Kawasaki och Honda borde gjort en del uppdateringar !?
Suzuki kom ju med ny i år, och blir nog updateringslös 2006.

Vad jag har hört så kommer Honda troligtvis släppa en 5:a med omkring 200hk. "Ryktena" talade om tester med 220hk, men de jobbar nu på att få ner effekten för det ansågs lite väl häftigt.
Man har inte heller beslutat om det kommer bli en suuuperdyr hoj, eller bara liite dyrare än dagens supersport1000cc.
Någon som har något annat skvaller ?????? Ngt från Yamaha?

När brukar de släppa lite info om vad som komma skall ? :va

Jag har hört rykten om att Suzuki Gsxr600 skall moderniseras till 06, men vet ej eftersom Suzuki brukar updatera 600:orna var 3:e år inte vartannat...
98-01 01-03 04-05??

Grym kommer den att bli i så fall...

Den behöver som sagt lite mera effekt för att ej bli omkörd av Hyenorna (läs: Hondorna) :)

Ducati for life skrev:
finns bara en hoj att vänta på, allt annat e ju ändå bara kopior :tungan :

http://www.motociclismo.it/edisport...3003360C2FCED0A5C1256FCD00404A4D?OpenDocument

testa att reloda om länken inte funkar...
kopior???
och när va ducati först med något?

1000cc= nya Honda Yamaha, Kawa och MV Agusta. ingen V5 honda.
2007 kommer en Foggy/KTM 800, en KR5 gat 1000 och en ny gixxer.
750cc= gixxern oförändrad (dock helt ny till 2007 iom nya motogp reglerna)
600= Uppdaterad R6, uppdaterad kawa, uppdaterad hynda, helt ny gixxer.

Ducati for life skrev:
oj - jag vet inte vart jag ska börja - men en väldigt uppenbar sak som man kan tycka dom var tidiga med var ex att ha avgasrören under sadeln.

App, app, app Honda NR750 hade det -92.

fezt skrev:
Är det någon som vet något om de nya sporthojsmodellerna inför 2006. Yamaha, Kawasaki och Honda borde gjort en del uppdateringar !?
Suzuki kom ju med ny i år, och blir nog updateringslös 2006.

Vad jag har hört så kommer Honda troligtvis släppa en 5:a med omkring 200hk. "Ryktena" talade om tester med 220hk, men de jobbar nu på att få ner effekten för det ansågs lite väl häftigt.
Man har inte heller beslutat om det kommer bli en suuuperdyr hoj, eller bara liite dyrare än dagens supersport1000cc.
Någon som har något annat skvaller ?????? Ngt från Yamaha?

När brukar de släppa lite info om vad som komma skall ? :va

Här finns det en del skvaller

http://www.raptorsandrockets.com/news.html :)

Ducati for life skrev:
oj - jag vet inte vart jag ska börja - men en väldigt uppenbar sak som man kan tycka dom var tidiga med var ex att ha avgasrören under sadeln. Mekaniska ventiler en annan (alltså inte fjäder "styrda" för er som undrar) Eller varför inte öhlinare fabriksmonterat, eller kanske enkelsving, vad vet jag :tungan Men du har nog rätt - italienskt suger, som MV Augusta, Ferrari och dom där andra dussinmärkena :yoparty

...justde, glömde att jag är partisk och det bör du veta om du orkat läsa detta meningslös inlägg...
enkelsving och system under sadeln går du bet på, desmo ok, ingen är ju dum nog att ta efter..
öhlinare orginal, woow, va dom först ett visst däck eller tändstift åxå...

MV agusta rockar, inget fel på italien, bara på ducati..

Nya ZX-10R 2006 blir en värsting med röret under sitsen. lite bred bak - men iaf

Fick se bilder hos en viss kwackaskiförare förra veckan´.....

Webspy skrev:
Nya ZX-10R 2006 blir en värsting med röret under sitsen. lite bred bak - men iaf

Fick se bilder hos en viss kwackaskiförare förra veckan´.....

Kan du inte starta upp paint på datorn och beskriva med en bild vad du såg?
: )

Ducati for life: Du kan lägga ner den där diskussionen direkt, det har stötts och blötts här på SH otaliga gånger.
Vi som inte kör Ducati är för dumma för att förstå vad det är ni har förståt och varför kommer ingen att förstå :)

Angående Hondas V5 har väl det varit på tapeten hur länge som helst men Honda verkar aldrig komma till skott.
Grymt vore det iaf!

inget nytt om R1 2006 då? den har väll uppdaterats en del vart annat år om ja inte minns fel.. nyfiken :)

Kan ingen jävel en gång för alla tala om vad som är så jävla bra med desmo-ventiler, och varför ingen annan har det, eller liknande system om det nu är så jävla bra?

Samma sak med torrlamellkoppling, visst, det ser raceigt ut, men i längden, vad tjänar man på det annat än ljudnivå? (jag antar att man tjänar grepp på det, att en torr koppling behöver mindre lamellarea för att överföra samma kraft som en våt, men men det är bara en gissning)

Ibland tror jag att det är teknik för teknikens skull, annars borde det argumenteras mer för hur BRA det verkligen är.

ÅAS så fanns det avgasturbo för nästan hundra år sedan, men det slog inte igenom förän sent 70tal...
Vem vet om 70 år kanske alla hojmärken erbjuder modeller med desmo :hihi

Den här tråden verkar ha spårat ur totalt. Alla har väl olika smak och tycken men ingen kan förneka att alla dom hojarna ni rabblat upp är Grymma på ett eller annat sätt.

Japsarna är nog riktigt grymma, kolla bara på MotoGp och alla som kör Japsare gör väl inte det för att de är Japsare utan för att de är bra maskiner. Ducati har oxå jävligt grymma maskiner. De bara att konstatera, alla är jävligt bra annars hade ingen kört dom....

Life is a Bitch, fuck it before it fucks you, remember that!

Känns lite vågat att det skulle vara Honda som ger oss någon sorts MotoGP replika, de brukar ju välja en något mer konservativ väg med det mesta de gör. Jag minns hur jag hela 90-talet väntade på ryktena om Doohans 500-racer i gatskick, det blev ju aldrig sant heller men det var väl i och för sig mer osannolikt också. :)

Att Kawa kommer att dra upp ljuddämparna på 10:a är ju en lågoddsare eftersom 6:an har det men jag är lite kluven till hur de har implementerat det. Tycker att Ducati och R1 är snyggare. Webspy, hörde du om fler uppdateringar på 10:an än kosmetiska?

Om R2:s tips stämmer verkar ju 2007 vara året man ska handla, kommer att finnas mycket intressant. Skulle vara coolt med en KR5:a. :yoparty

Last edited:
OT:

Jag anser att jappshojar är som volvos, fast med undantaget att de går lite fortare.

Ingen vidare förklaring behövs, hoppas jag.

// Idiot med glorifierad moped från Italien utrustad med österrikisk motor.

sismo skrev:
OT:

Jag anser att jappshojar är som volvos, fast med undantaget att de går lite fortare.

Ingen vidare förklaring behövs, hoppas jag.

// Idiot med glorifierad moped från Italien utrustad med österrikisk motor.

Säger en 125.a kille?
Gillar dock italienskt :tummenupp

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN