FinskaNinjan skrev:Blid på ZX-10r 06
Vet inte om den är äkta?
Ja, den får en ju verkligen att fundera.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
FinskaNinjan skrev:Blid på ZX-10r 06
Vet inte om den är äkta?

Ducati for life skrev:oj - jag vet inte vart jag ska börja - men en väldigt uppenbar sak som man kan tycka dom var tidiga med var ex att ha avgasrören under sadeln. Mekaniska ventiler en annan (alltså inte fjäder "styrda" för er som undrar) Eller varför inte öhlinare fabriksmonterat, eller kanske enkelsving, vad vet jagMen du har nog rätt - italienskt suger, som MV Augusta, Ferrari och dom där andra dussinmärkena
...justde, glömde att jag är partisk och det bör du veta om du orkat läsa detta meningslös inlägg...
GuW skrev:Kan ingen jävel en gång för alla tala om vad som är så jävla bra med desmo-ventiler, och varför ingen annan har det, eller liknande system om det nu är så jävla bra?
Samma sak med torrlamellkoppling, visst, det ser raceigt ut, men i längden, vad tjänar man på det annat än ljudnivå? (jag antar att man tjänar grepp på det, att en torr koppling behöver mindre lamellarea för att överföra samma kraft som en våt, men men det är bara en gissning)
PMR skrev:Vaffan är det för termos de har satt under sadeln?

Zee skrev:Vad jag försöker komma till är: orka hålla på! Skit i om vi kör Ducati om hacka inte på hojar ni aldrig kört. Personligen tycker jag Ducati har mycket vacker design på deras hojar jmfr. med jappsarna iaf. Är inte det skäl nog att handla Ducati om jag vill det? Ducsen drar blickar till sig alltid. Duccarna låter otroligt skönt och jag har aldrig haft problem med min hoj.
![]()

Don Quixote skrev:Bilderna på ZX10 är en zx10 från i år (tank, ram, m.m) med årets 600 toppkåpa och lite moddad bakkuts. Antagligen ganska långt från verkligeheten!
Ok, låter som mer än en liten facelift i alla fall. Otroligt hur det drivs på hela tiden. Jag känner att jag behöver ha bigbang-motor nu.Webspy skrev:Det enda jimmy sa till mig var att det kommer att bli en värsting - motsvarande ZX-6RR dvs supersportvarianten med bättre fjädringskomponenter såsom dämpare med hög/lågfartskompr. bättre gaffel, ännu bättre bromsar m.m. samt ännu mer hästar.... men det senare kan man ju diskutera om det verkligen behövs.......
Teo skrev:Anledningen till hatt vi hackar på er ducceförare är nog mest den attityd de flesta av er har... ni kör inte båge ni kör ducati.. Lite hd-syndrom...
"vafan vinkar han åt, tror han att Jag kör nå´t så billigt och värdelöst som honom eller.. Jag har ju betalat dubbelt så mycket för min"
Men Jag gillar er, ni är härliga![]()
Det Teo skriver kanske inte stämmer till 100% men ett lite rätt tycker jag att han har.Zee skrev:Den attityden du beskriver känner jag inte alls igen.
Själv hälsar jag på allt på 2 hjul utom moppar.
Och jag kör en hoj, inte "en Ducati"..

R2 skrev:kopior???
och när va ducati först med något?
1000cc= nya Honda Yamaha, Kawa och MV Agusta. ingen V5 honda.
2007 kommer en Foggy/KTM 800, en KR5 gat 1000 och en ny gixxer.
750cc= gixxern oförändrad (dock helt ny till 2007 iom nya motogp reglerna)
600= Uppdaterad R6, uppdaterad kawa, uppdaterad hynda, helt ny gixxer.
Eftersom Suzuki är enda japsen som har en sportig 750 kan man ju tänka sig att de helt enkelt låter den bli 800 cc för att få lite MotoGP-glans på sig.Dickhead skrev:På vilket sätt skulle GSX-R 750 ha nåt med utvecklingen av en 800cc MotoGP-racer att göra? Deras utvecklingsfaser lär ju knappast vara synkade och eventuella "häftiga grejer" från MotoGP-hojen lär ju inte hamna på en gatcykel förräns det är väl utprovat på banorna i några år.
Jag sade ju själv att jag var en "Idiot med glorifierad moppe"-PLM- skrev:Säger en 125.a kille?
Gillar dock italienskt![]()
|
|
Steve Holcombe klar för GGN!
Pressmeddelande 2026-08-10 ... |
|
|
Nya Chief Vintage Sturgis
I samband med 86:e Sturgis ... |
|
|
Missa inte Bikes sommarnummer!