Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Catway skrev:Värst av allt vi skall böjra på en konkurrerande firma.
Anledningar till att byta jobb:
Bättre betalt + andra förmåner
Bättre utrustning nyare.. våran firma har inte köpt in nått på länge samt vi har typ grejer för 1 team i stället för de 3 som vi har.
Det har inte hänt något med min lön på 2år fast mycket större ansvar.
Känns som om jag lämnar firman lite i sticket nu när de har mycket att göra
samt skall ta in nya som skall läras upp m.m.
precis, så är det, vill man ha en bättre framtid så får man skapa den själv, ingen annan hjälper dej, måste man helt enkelt klara av att sticka från det sjunkande skeppet!Våga hoppa, ingen tackar dig för att du är passiv![]()
Tycker inte det är FairPlay att gå in till chefen med avskedspapprena underskrivna. Gå in och förklara som det är med allt. Vill ha inte matcha så säg upp dig, matchar han det du fått så kan du tänka över saken.
Imorgon gäller det =/ planen lyder, att vi bokar in ett möte nästa vecka, båda 2 (jag och min kollega).
Sedan är planen att på mötet nästa vecka kasta in handuken båda 2 på en gång. Tycker det är lika bra att vara ärlig, även om vi båda skall börja på ett konkurrerande företag, eller bör vi ta en vals och sedan säga att vi hamn där´? Alternativ, att en av oss drar en vals för att det inte skall bli för djävligt...
TIPS /Nervös
Sant, allt är klart med nya jobbet finns ingen återvändo nu, men det känns endå fördjävligt på nått sätt =) måste typ boka in ett möte, då jag helst inte vill storma in bara och säga det när han sitter upptagen eller kanske inte är där eller nåt, måste ju få gjort det just den dagen typ =)
Sant, allt är klart med nya jobbet finns ingen återvändo nu, men det känns endå fördjävligt på nått sätt =) måste typ boka in ett möte, då jag helst inte vill storma in bara och säga det när han sitter upptagen eller kanske inte är där eller nåt, måste ju få gjort det just den dagen typ =)
1. Gå inte in till chefen samtidigt. Ni går inte på dagis längre.
2. Svara inte på frågan hos vilket företag du fått ett jobberbjudande, iallafall inte direkt.
3. Förbered vad du vill få sagt. Är det lön, villkor och arbetsverktyg du är missnöjd med räknar du upp dessa tre saker.
4. Om frågan om din kollega kommer upp, avböj att diskutera detta. Man pratar om sig själv och sina villkor, inget annat.
5. Tala inte om hur mycket den andra arbetsgivaren har erbjudit i lön.
6. Om chefen är villig att komma med ett bud för att få behålla dig, lyssnar du och ber sedan att få skriftligt på lön, villkor och från vilket datum det ska gälla.
7. Är inte motbudet intressant talar du om för din chef att du beslutat dig för att sluta, öga mot öga. Poängtera att du funnit jobbet intressant och utvecklande, men att du nu vill gå vidare. Fråga om det är OK att använda chefen som referens om du söker jobb någon gång.
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |