I kötrafik så ligger en Volvo på 1,3-1,4l/milMarkus skrev:Ja, 0,8 - 0,9 är ju jääääätte mycket.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
I kötrafik så ligger en Volvo på 1,3-1,4l/milMarkus skrev:Ja, 0,8 - 0,9 är ju jääääätte mycket.![]()
Ekonomin är en viktig bit för de flesta barnfamiljer. De här jobba-jäkta-stressa-för-att-tjäna-så-mkt-pengar-som-möjligt-familjerna har jag egentligen mindre förståelse för. Jag tror att barnen uppskattar sina föräldrars tid mer än vad de uppskattar att åka i en stor vräkig bil (som kostat en årslön) till affären så att det ska gå så snabbt och smidigt som möjligt att slänga in maten.Markus skrev:Vem har pratat om kärv ekonomi? Är det så jädra lätt med tre ungar och två heltidsarbetande bara för att konto ser ok ut den 25:e?
BMW R90s skrev:I kötrafik så ligger en Volvo på 1,3-1,4l/mil
mb skrev:Ekonomin är en viktig bit för de flesta barnfamiljer. De här jobba-jäkta-stressa-för-att-tjäna-så-mkt-pengar-som-möjligt-familjerna har jag egentligen mindre förståelse för. Jag tror att barnen uppskattar sina föräldrars tid mer än vad de uppskattar att åka i en stor vräkig bil (som kostat en årslön) till affären så att det ska gå så snabbt och smidigt som möjligt att slänga in maten.
Undrar jag vem som har "lyckats"; den som ägnar lite tid åt barnen emellanåt eller den som jobbar som en idiot bara för att familjen ska åka i en vräkigare bil. Genus har inte med saken att göra, som jag ser det.Markus skrev:Du har liten förståelse för alla som lyckas i livet med sin karriär, vilket är synd. Tänk om man såg samma ignorans hos de du kallar rika och läskiga gente de som är mindre välbeställda. Män har alltid jobbat och nu kommer kvinnan och vill också jobba mycket men då finns det alltid bakåtsträvare på yttersta vänsterkanten som försöker stoppa dem. Synd. I verkliga livet är det så också att man inte kan välja hur mycket man ska jobba, men jobbar så mycket som behövs helt enkelt. Skaffa nytt jobb? Alla vill inte jobba åt staten där noll prestationskrav finns och med schemalagda fikapauser.

mb skrev:Undrar jag vem som har "lyckats"; den som ägnar lite tid åt barnen emellanåt eller den som jobbar som en idiot bara för att familjen ska åka i en vräkigare bil.
mb skrev:Genus har inte med saken att göra, som jag ser det.
mb skrev:Fikapaus rockar![]()
Det handlar inte om förakt. Vi har bara olika värderingar och tycker att olika saker är eftersträvansvärda.Markus skrev:Jag känner ingen förälder som inte spenderar "lite tid med barnen emellanåt". Jag tycker också att det är viktigare att spendera tid med sina barn än karriär, men jag föraktar inte dem som ser till att folk t.ex. kan löka i fyra-fem år på en högskola.
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |