sandstream
Guest
Eftersom det finns olika gummiblandningar kan man inte jämföra däcken med hjälp av enbart modellnamnet, man måste veta blandningen!
på er allihop 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Men blandningarna är ju:sandstream skrev:Eftersom det finns olika gummiblandningar kan man inte jämföra däcken med hjälp av enbart modellnamnet, man måste veta blandningen!
på er allihop
![]()
Exaktamullo skrev:Jag hade det för att Metzeler har andra beteckningar än supersoft, soft och medium.. Fast förutom märket och mönstret är däcken exakt likadana (Om man ponerar samma gummiblandning enl. nedan)
SC1 = RS1
SC2 = RS2
SC3 = RS3
jolio skrev:Själv har jag kört Diablo (Inte corsa, bara vanliga) och det har funkat ypperligt iaf. på landsväg.
Aaah det funkar fint.K-Man skrev:Tror ni det gör nåt om man blandar Metz och Pirelli? De har väl samma profil eller? Behöver nytt bak och med ett Rennsport RS1 fram så ökar urvalet lite om man även kan köpa Pirelli bak. Same shit, different name antar jag?
/ K-Man
Vad är skillnaden på dessa däck![]()
Pirelli Supercorsa 180/55 ZR17 TL 73W
Pirelli Supercorsa SC 1 180/55 ZR17 TL 73W
Pirelli Supercorsa SC 2 180/55 ZR17 TL 73W
Pirelli Supercorsa SC 3 180/55 ZR17 TL 73W
Jag tar och svarar mig själv utifall någon mot förmodan skulle vara intresserad av ett svarDagens trådlyft.
Jag undrar detsamma som trådskaparen dvs vad är skillnaden mellan de däck som heter SC[siffra] på slutet och det däck som saknar SC-märkning.
Ännu ett trådlyft!
Ska byta FRAM-däck imorgon och har ett Pirelli Dragon SUPERCORSA PRO SC1 liggandes. Är lite rädd att det ska bli tok för mjukt för min Thunderace som går mestadels på gata? Kör ju endast 10mil bana /månad typ.
Känns som man bara kommer 300mil gata på ett sånt däck. Har kört 700 på mitt bridgestone som är helt paj på ena sidan nu? mönstret bara försvann på ena nerlägget.
Om du ändå bara har det liggandes kan du ju slänga på det. Skulle tro att det häller för mer än 300 mil gata. Det gör ju bättre nytta på hojen än i garaget
När jag körde gata så brukade jag ha SC1 eller RS1 fram och det höll 7-800mil gata blandat med bana.
Diablo T är modellanpassad för Triumph DaytonaNågon som vet skillnaden på
DIABLO 180/55 ZR17 TL 73W M/C
och
DIABLO T 180/55 ZR17 TL 73W Spezialreifen, M/C
olika priser i alla fall
från
http://www.mcdackonline.com/start.html
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten