Ska ovaccinerade verkligen få plats för vård?

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Samtidigt så ser det inte så illa ut om sätter det i relation enligt nedan.


Att man blir lite rosslig i halsen är väl inget att orda om, just map antalet smittade då som någons sorts prio att få ner. Lex vaccpass och restriktioner tex.
 

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Ort
på landet långt i söder
Hoj
alldeles för många
Bara titta på kurvorna så är det väl tydligt att dom tagit ut segrarna i förskott. Påminner väl en hel del om mannen som myntade uttrycket hobbyepidemiologer. Hela första pandemiåret sa han att vi passerat toppen när det egentligen bara handlade om eftersläpning av data.

ja det väl det som är problemet, det finns allt för många bror duktig. doktor dit o professor dat som inte kan hålla käften.
nu ser byfånarna chansen att synas i media, fast dom inte har ett jota om va dom pratar om
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Om detta stämmer så önskar jag lycka till med den annonserade jakten på ovaccinerade i mars månad.

JUST IN - Robert Koch Institute report released today states that 95.58% of the #Omicron cases in Germany are fully vaccinated (28% of those had a "booster"), 4.42% are unvaccinated.

71.1% of the total population is fully vaccinated in Germany.


 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Man blir ju fan helt bedrövad över mänskligheten när man tittar in i den här tråden, nog för jag var det redan innan...Pajasar som ska tolka vetenskapliga studier :gråta Lika bedrövande som att höra en feminist förklara hur hemskt det Svenska samhället är.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
flashback är ju det rätta ställe att hitta sanningen :lol
Va? Va! Dizzar du mitt älsklingsfora din drummel! Iofs kommer det inte från de trådar/ämnen jag frekventerar där. Originalkällan är https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ...bericht_2021-12-30.pdf?__blob=publicationFile

Som jag skrev tidigare, en analogi: Det är fler som dödas i trafiken som har körkort än de som inte har körkort. Vaccination gör en inte en människa immun utan ger den vaccinerade en större chans att överleva sjukdomen. Om alla ger upp att köra i trafiken kommer vi dö av annat istället, som t.ex. leda, svält eller något. Obs, detta gäller alla, även icke-vaccinerade! :1pajas
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Man blir ju fan helt bedrövad över mänskligheten när man tittar in i den här tråden, nog för jag var det redan innan...Pajasar som ska tolka vetenskapliga studier :gråta Lika bedrövande som att höra en feminist förklara hur hemskt det Svenska samhället är.

Vad menar du med att tolka vetenskapliga studier? Vetenskapliga studier brukar inte behöva eller ens lämna utrymme för särskilt mycket tolkning.
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Vad menar du med att tolka vetenskapliga studier? Vetenskapliga studier brukar inte behöva eller ens lämna utrymme för särskilt mycket tolkning.
"Som fan läser bibeln", är det ett bekant uttryck! Om du inte tycker vetenskapliga studier lämnar utrymme för tolkning så tycker jag du, och många fler, ska låta andra tolka dem åt dig/er.
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
"Som fan läser bibeln", är det ett bekant uttryck! Om du inte tycker vetenskapliga studier lämnar utrymme för tolkning så tycker jag du med många andra ska låta andra tolka dem åt dig.

Du kanske ska läsa några vetenskapliga studier innan du börjar läxa upp andra.
Vetenskapliga studier presenterar vanligtvis ett resultat.

Om du sen inte gillar resultatet som forskare presenterar så hjälper det liksom inte att du skjuter budbäraren då blir det snarare du som är den där pajasen om du nu inte kan presentera bättre studier med resultat som säger nåt annat.
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Du kanske ska läsa några vetenskapliga studier innan du börjar läxa upp andra.
Vetenskapliga studier presenterar vanligtvis ett resultat.

Om du sen inte gillar resultatet som forskare presenterar så hjälper det liksom inte att du skjuter budbäraren då blir det snarare du som är den där pajasen om du nu inte kan presentera bättre studier med resultat som säger nåt annat.
Jag har läst, och tror dig på ditt ord att du gjort det samma! Jag skjuter inte budbäraren, bara vissa här som försöker tolka budbärarens ord till något annat.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
är den där pajasen om du nu inte kan presentera bättre studier med resultat som säger nåt annat.
Ett exempel på berömd pajas är Einstein som först dizzade Lemaître och när vetenskapen inte kan förklara gravitation bättre än att göra det till en konstant inser man att vetenskap inte är någonting exakt utan i slutänden en logisk tolkning av teori och experiment.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ett exempel på berömd pajas är Einstein som först dizzade Lemaître och när vetenskapen inte kan förklara gravitation bättre än att göra det till en konstant inser man att vetenskap inte är någonting exakt utan i slutänden en logisk tolkning av teori och experiment.

:tummenupp Vetenskap ska alltid ifrågasättas och bra vetenskap tål att ifrågasättas utan att man behöver gå till personangrepp för att försvara vetenskapen.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
o vart står dom sifrona i den texten
jag hittar dom inte
Rena grekiskan för mig...fast det är tyska. Jag har alltså ingen aning om vad detta betyder men siffrorna verkar komma härifrån.

Sida 14.
Klinisch-epidemiologische Daten
Zu den im Meldesystem vorliegenden Omikronfällen sind zum Teil Zusatzinformationen bekannt. Für
6.788 Fälle wurden Angaben zu den Symptomen übermittelt, es wurden überwiegend keine oder
milde Symptome angegeben. Am häufigsten wurde von Patientinnen und Patienten mit Symptomen
Schnupfen (54 %), Husten (57 %) und Halsschmerzen (39 %) genannt. 124 Patientinnen und Patienten
wurden hospitalisiert, vier Person sind verstorben. Für 543 (5 %) Fälle wurde eine Exposition im Aus-
land angegeben. 186 Patientinnen und Patienten waren ungeimpft, 4.020 waren vollständig geimpft,
von diesen wurde für 1.137 eine Auffrischimpfung angegeben. Auf Basis der übermittelten Daten
wurden unter allen übermittelten Omikron-Infektionen 148 Reinfektionen ermittelt, zu keiner der
von Reinfektion betroffenen Person wurden Vorerkrankungen übermittelt. Abbildung 9 zeigt die Ver-
teilung der bisher übermittelten Omikronfälle in Deutschland. In allen Bundesländern wurden Omik-
ronfälle nachgewiesen
4020/(186+4020)=95,58%
186/(186+4020)=4,42%
 
Last edited:
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top