Ska ovaccinerade verkligen få plats för vård?

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Vetenskap ska alltid ifrågasättas och bra vetenskap tål att ifrågasättas...
Klubben för onödigt vetande plöjde i natt kronologiskt igenom:
BBC.Horizon.2012.How.Big.is.the.Universe
BBC.Horizon.2015.Cosmic.Dawn.The.Real.Moment.of.Creation
BBC.Universe.with.Brian.Cox
BBC.Wonders.of.the.Universe.1of4.Destiny
BBC.Wonders.of.the.Universe.2of4.Stardust
BBC.Wonders.of.the.Universe.3of4.Falling
BBC.Wonders.of.the.Universe.4of4.Messengers
och det är väldigt uppenbart att kunskapen och frågorna om big-bang's "dark ages" innan första stjärnan bildades dvs "varde ljus" samt dark matters/energy har ändrats rätt drastiskt på mindre än 10 år. Känns sen lite futtigt att diskutera ett 2-årigt sketet sars-cov-2 virus. :näsblod

Mjä, jag FÅR (om jag vill) gå i pension om två månader... är det dags slita sig från bojorna och "förverkliga" sig innan man får covid-varianten "du-ska-döden-dö" <tm pippi>.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Klubben för onödigt vetande plöjde i natt kronologiskt igenom:
BBC.Horizon.2012.How.Big.is.the.Universe
BBC.Horizon.2015.Cosmic.Dawn.The.Real.Moment.of.Creation
BBC.Universe.with.Brian.Cox
BBC.Wonders.of.the.Universe.1of4.Destiny
BBC.Wonders.of.the.Universe.2of4.Stardust
BBC.Wonders.of.the.Universe.3of4.Falling
BBC.Wonders.of.the.Universe.4of4.Messengers
och det är väldigt uppenbart att kunskapen och frågorna om big-bang's "dark ages" innan första stjärnan bildades dvs "varde ljus" samt dark matters/energy har ändrats rätt drastiskt på mindre än 10 år. Känns sen lite futtigt att diskutera ett 2-årigt sketet sars-cov-2 virus. :näsblod

Mjä, jag FÅR (om jag vill) gå i pension om två månader... är det dags slita sig från bojorna och "förverkliga" sig innan man får covid-varianten "du-ska-döden-dö" <tm pippi>.
Som svärfar sa när han gick hem vid 62: jag får några kronor till om jag väntar 3 år till. Men får jag 3 år till?
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Klubben för onödigt vetande plöjde i natt kronologiskt igenom:
BBC.Horizon.2012.How.Big.is.the.Universe
BBC.Horizon.2015.Cosmic.Dawn.The.Real.Moment.of.Creation
BBC.Universe.with.Brian.Cox
BBC.Wonders.of.the.Universe.1of4.Destiny
BBC.Wonders.of.the.Universe.2of4.Stardust
BBC.Wonders.of.the.Universe.3of4.Falling
BBC.Wonders.of.the.Universe.4of4.Messengers
och det är väldigt uppenbart att kunskapen och frågorna om big-bang's "dark ages" innan första stjärnan bildades dvs "varde ljus" samt dark matters/energy har ändrats rätt drastiskt på mindre än 10 år. Känns sen lite futtigt att diskutera ett 2-årigt sketet sars-cov-2 virus. :näsblod

Mjä, jag FÅR (om jag vill) gå i pension om två månader... är det dags slita sig från bojorna och "förverkliga" sig innan man får covid-varianten "du-ska-döden-dö" <tm pippi>.

Se de så här...... Lördag hela veckan lång.. Åka så mycke hoj man vill... Inga tidiga mornar å massa måsten... Göra lite som man vill..
Å de viktigaste, njuta av livet. .
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
flashback är ju det rätta ställe att hitta sanningen
Det skulle jag nog säga att det tyvärr är många gånger.
Vill du tex veta vad som egentligen hänt om det varit "stök" eller läsa en dom utan SVT och andra regimtrognas värdegrund-filter så är Flashback, Facebook och olika alternativ-media det som står till buds.
En bra grej är också att diskutera vad som skrivits, inte vem som publicerat det.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Räknar inte tegnell in bland byfånarna
Du är snäll på riktigt du !
Så här elakt ser man på Sveriges "linje" i USA
Citat från Expressen:
Andy Slavitt är president Joe Bidens nya rådgivare för att tackla coronapandemin.
I ett inlägg i sociala medier riktar Slavitt hård kritik mot Sveriges linje och statsepidemiolog Anders Tegnell: ”Har du en strategi som kan döda människor kommer du till slut antingen få sparken eller bli kallad för nazist. Eller både och.”
slut citat
 
Last edited:

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Ort
på landet långt i söder
Hoj
alldeles för många
Jag tycker det svinigt när man hoppet på tegnell, jag är helt övertyckat om att han gör det absolut bästa han kan med dom förutsättningar han har. Tror någon verkligen att han gör något med flit för att skada folk.
Mannen är ju inte dum i huved.
O speciel en fucking jänka, han kan hålla truten o passa sitt sketna united bluff off amerika
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Jag tycker det svinigt när man hoppet på tegnell, jag är helt övertyckat om att han gör det absolut bästa han kan med dom förutsättningar han har. Tror någon verkligen att han gör något med flit för att skada folk.
Mannen är ju inte dum i huved.
O speciel en fucking jänka, han kan hålla truten o passa sitt sketna united bluff off amerika
Man får nog ha en speciell sorts skygglappar för att inte se vad de tog chansen att göra i början av pandemin, vilket är föremål för utredning som kommer att komma fram till att det var tragiskt och ingen kan hållas ansvarig. De Nuder kallade "köttberg" skulle bara decimeras med fokus på äldreboendena.
Ett mörkt och skamligt kapitel.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Brister i vårdhygien ledde till att åtta personer dog med covid-19 på ett äldreboende i Överkalix.

Det visar en utredning som regionens smittskyddsenhet gjort, rapporterar SVT Nyheter Norrbotten.

Smittan slog till på boendet i slutet av september i år. Åtta boende som var dubbelvaccinerade dog och många anställda blev smittade.

Och nu pekas alltså bristande vårdhygien ut som orsak till att smittan spreds.

– Personalen har nog använt skyddsutrustning, men inte på rätt sätt, säger smittskyddsläkare Anders Nunstedt till SVT.
 

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Ort
på landet långt i söder
Hoj
alldeles för många
Man får nog ha en speciell sorts skygglappar för att inte se vad de tog chansen att göra i början av pandemin, vilket är föremål för utredning som kommer att komma fram till att det var tragiskt och ingen kan hållas ansvarig. De Nuder kallade "köttberg" skulle bara decimeras med fokus på äldreboendena.
Ett mörkt och skamligt kapitel.
det lätt sitta bakom en skärm o tycke till om va andra gör.
ingen absolut ingen har gjort något i ilvilja för att folk ska dö,
det har inte varit enkelt för dom som ska sätte regler om denna pandemi, ingen har någon som helst erfarenhet av hur viruset fungerar. man får ta det efterhand som tiden skrider fram.
o tror man att politikerna satta sej ner i ett hemligt rum o bestämde.
fan va bra nu kan vi bli av med dom gamla som bara suger ut resurser av samhället. ja då är man fan långt ute o cykler
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
det lätt sitta bakom en skärm o tycke till om va andra gör.
ingen absolut ingen har gjort något i ilvilja för att folk ska dö,
det har inte varit enkelt för dom som ska sätte regler om denna pandemi, ingen har någon som helst erfarenhet av hur viruset fungerar. man får ta det efterhand som tiden skrider fram.
o tror man att politikerna satta sej ner i ett hemligt rum o bestämde.
fan va bra nu kan vi bli av med dom gamla som bara suger ut resurser av samhället. ja då är man fan långt ute o cykler
Du lär få ett bryskt uppvaknande.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
det lätt sitta bakom en skärm o tycke till om va andra gör.
ingen absolut ingen har gjort något i ilvilja för att folk ska dö,
det har inte varit enkelt för dom som ska sätte regler om denna pandemi, ingen har någon som helst erfarenhet av hur viruset fungerar. man får ta det efterhand som tiden skrider fram.
o tror man att politikerna satta sej ner i ett hemligt rum o bestämde.
fan va bra nu kan vi bli av med dom gamla som bara suger ut resurser av samhället. ja då är man fan långt ute o cykler
Det var ju precis vad som skedde i Sverige.

svenska scenarier hemliga​

 

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Ort
på landet långt i söder
Hoj
alldeles för många
är det inte lite skillnad på att inte ofentliggöra dom siffror o
en hemlig sammansvärelse om att döda sina medborgare.
ni läser ju texterna som fan läser bibeln
jaja envar är lycklig i sin tro
over and out
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
är det inte lite skillnad på att inte ofentliggöra dom siffror o
en hemlig sammansvärelse om att döda sina medborgare.
ni läser ju texterna som fan läser bibeln
jaja envar är lycklig i sin tro
over and out
Min gissning till att svenska scenarier var hemliga var att man precis som vid 2:a världskriget
" vår beredksap är god"
helt enkelt inte ville offentliggöra vad FHM kanske kommit fram till :

För vår beredskap var inte god. Med EUs lägsta sjukhuskapacitet/invånare väntade en katastrof.
För undvika total kollaps förslog Socialstyrelsen att man på äldreboenden inte skulle försöka rädda livet på Covid-sjuka med syrgas utan hjälpa dem dö med morfin.
För att på så sätt minska vårdbehovet.

Men att presentera det här var politiskt lika otänkbart som vid 2:a världskriget.
Så istället skickades den pensionsmässige Tegnel fram. Trots FHM har kommunikatörer.
Och scenarierna fick givetvis vara hemliga.
Istället presenterades uppmuntrande floskler, typ
eller
eller
Munskydd, nej, vi har inte den kulturen (för det fanns ju inga munskydd eller visir där det behövdes)
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Nåja , nya prognoser, kan det bli rätt den här gången ?
Det vet vi i början februari, för då om prognosen är korrekt har beläggningen på sjukhusen med Covid-sjuka minskat. Från toppen om en vecka,(= mitten januari).
 

Bifogat

  • 20220106-Smittan-toppar-om-någon-vecka.png
    20220106-Smittan-toppar-om-någon-vecka.png
    174.2 KB · Visningar: 9

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Nåja , nya prognoser, kan det bli rätt den här gången ?
Det vet vi i början februari, för då om prognosen är korrekt har beläggningen på sjukhusen med Covid-sjuka minskat. Från toppen om en vecka,(= mitten januari).
Låst.

Vad menar de med topp? Alltså vilket nyckeltal, smittade/dag eller vad?
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Låst.

Vad menar de med topp? Alltså vilket nyckeltal, smittade/dag eller vad?
Bra fråga, vad menar de ?
För egen del ser jag att det enda intressanta är beläggningen på sjukhusen.
För hur många som är lite snoriga, lite ont i halsen och hostar till några ggr/dag #
är väl ganska ointressant ? Eller ?
# som jag. Och jag tänker inte försöka testa mig. Fick 3:e dosen strax före jul. Får räcka för mig.
Ungefär 5 minuter in i Pressträffen 5 Januari kommer prognosen att det toppar i mitten Januari och det är smittspridningen om jag fattat rätt och för inlagda på sjukhus kommer toppen 2 veckor senare. Än toppen för smittspridning.
Dvs för inlagda kommer toppen månadsskiftet Jan/feb om jag fattat rätt.....
 
Last edited:
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top