Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexiko, ska vi börja där?

Last edited:
Jag såg nåt inslag på SVT i morse där deras USA-korrespondent pratade om Venezuela. Jag är inte helt säker på exakt vad han sa, men det var något om att Maduro bör "sitta still i båten". Det känns som fel uttryck att använda.

Det är ju lättare att träffa om han sitter still...

Inte för att USA verkar ha några problem med att ta ut hela båten och eventuella överlevare

Det som oroar mest är var MAGA anser att USA hör hemma. Snarare tillsammans med Ryssland, Ungern, Turkiet än med västerländska demokratier. Att Europa borde klara av att försvara sig självt borde ha insetts för länge sen.

Jag tycker nog att Nato vore bäst utan USA så länge Trump är vid makten.

Han kommer knappast vilja försvara nåt natoland i europa ändå, han kommer väl påstå att dom inte investerat sina procent i försvaret som krävs av Nato och därmed har han en ursäkt att skita i det.
Och när han sedan drar igång sina egna strider så kan han gott sköta dem själv och tro att Putin ska hjälpa honom.

Jag såg nåt inslag på SVT i morse där deras USA-korrespondent pratade om Venezuela. Jag är inte helt säker på exakt vad han sa, men det var något om att Maduro bör "sitta still i båten". Det känns som fel uttryck att använda.

Jag tolkar det som "Ge inte galningen Trump en anledning till att invadera"

Under veckan har de gängkriminellas riksförbund framfört skarp kritik mot Miggens provocerande proposition :kulspruta I ett gemensamt uttalande konstaterar de gängkriminellas riksförbund att "Abow jao dom kommer pippa oss nu bre!" :hihi
hehe :hihi

Personligen hyser jag stor respekt för historia och anser att mycket av dagens problematik i samhället kan kopplas till ett avståndstagande från de människor som både skapat och gett oss förutsättningar för det vi har idag. Om vi avsäger oss dessa människor, deras historia, etik och moral, kommer vi per automatik i längden förlora allt som de har byggt och bidragit till.
Medhåll
När vi väljer att sätta oss på höga hästar mot grundarna och skaparna av västvärlden kommer vårat förfall därefter. Dagens västvärld lider av suicidal sympati, det kommer inte att hålla :glömdet
Medhåll.
Få länder har demokrati, jämställdhet, fred under 200 år, religionsfrihet och yttrandefrihet.
Vi tar hand om de som inte kan bidra (sjuka, handikappade, äldre), men det bygger på att ALLA som KAN...bidrar.
Nu håller samhällskontraktet på att raseras då det finns alltför stor del av befolkningen som INTE bidrar. Utöver det många som AKTIVT förstör för samhället (förr låste vi aldrig huset och kunde gå överallt ensam)
Så hårdhanskarna på dom som inte bidrar, men som skulle KUNNA bidra.
Vi ska ha pengar över, till de som inte KAN bidra!

Medhåll

Medhåll.
Få länder har demokrati, jämställdhet, fred under 200 år, religionsfrihet och yttrandefrihet.
Vi tar hand om de som inte kan bidra (sjuka, handikappade, äldre), men det bygger på att ALLA som KAN...bidrar.
Nu håller samhällskontraktet på att raseras då det finns alltför stor del av befolkningen som INTE bidrar. Utöver det många som AKTIVT förstör för samhället (förr låste vi aldrig huset och kunde gå överallt ensam)

Bra skrivet :tummenupp

"Få länder har demokrati, jämställdhet, fred under 200 år, religionsfrihet och yttrandefrihet."

Jag skulle påstå att en relativt hög genomsnittlig intelligens behövs för detta, och vi vet vad som hänt med IQ på senare tid :huvet

Ett tänkvärt citat från Children of dune lyder "When I am weaker than you, I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you, I take away your freedom because that is according to my principles."

Med det citatet i åtanke kan man kika lite på vissa högljudda minoritetsgrupper i samhället och fundera på vad som händer med bla yttrandefrihet när sådana grupperingar kommer till makten :crash Ett väldigt enkelt test för att avgöra om någon hör hemma i västvärlden är att testa deras tilltro till yttrandefrihet. Yttrandefriheten är en av de mest grundläggande principerna för västvärldens existens och framgång. Jag kan kanske belysa ämnet på detta smått provokativa sätt. Om jag går ut på stan och ska få en Pär eller Göran att fysiskt angripa mig genom att enbart använda yttranden kommer jag oftast ha en väldigt lång dag på jobbet :tungan Om jag däremot ska få en Ahmed eller Mohammed att gå till fysiskt angrepp med samma taktik blir arbetsdagen troligtvis väldigt kort :hihi

Om man hade gjort studier på dessa ämnen hade miggens knasiga spekulationer kunnat avfärdas, men när var det BRÅ slutade redovisa statistik rörande utlandsfödda? Det var ett tag sen nu, såklart...

Medhåll

Medhåll.
Få, kan du nämna ett? :va

Ni har väl rensat era telefoner när ni åker till USA nu...

View attachment 523732
Tror inte att just jd vance kommer vara ett problem, han delar de ju själv. Och jag personligen har lite svårt att dela 5 år asociala medier, då jag inte har några.
Men de ha ju i årtionden haft krav på att få tillgång till telefoner och datorer vid förfrågan, och tar kopior av lagringsmedia lite hur de vill, så att bli upprörd för det här lite som att bli arg på snubben som pissar i Ganges när man simmar nedströms.
USAs propagandamaskin har fått folk att tro på att de är frihetens land, men de hyfsat genomkorrupta, spionerar på allt och alla, i synnerhet vänner, och har satt upp världens ekonomiska system för att kunna använda det som maktmedel.

Tror inte att just jd vance kommer vara ett problem, han delar de ju själv. Och jag personligen har lite svårt att dela 5 år asociala medier, då jag inte har några.
Men de ha ju i årtionden haft krav på att få tillgång till telefoner och datorer vid förfrågan, och tar kopior av lagringsmedia lite hur de vill, så att bli upprörd för det här lite som att bli arg på snubben som pissar i Ganges när man simmar nedströms.
USAs propagandamaskin har fått folk att tro på att de är frihetens land, men de hyfsat genomkorrupta, spionerar på allt och alla, i synnerhet vänner, och har satt upp världens ekonomiska system för att kunna använda det som maktmedel.

Har du inga sociala medier? Vem är då du som använder Ulvhamnes konto?
Ulvhamne har ju funnits på sporthoj i 15 år.

det var just min tanke igår. jag har inga so-me.
förutom 2 forum
då är jag ju mer suspekt, än en arab med en bomb runt magen
o hur ska jag kunde redovisa vem jag har ringt
dom senaste 5 åren
inte för att det spelar nån roll, jag ska ändå inte in i deras skit land.
har varit där 1 gång. o jag var INTE imponerat

Jag har en burner-phone som jag kan använda vid nästa USA resa.

Det har ju alla kriminella också, så dom kommer att stoppa mig för att jag verkar vara kriminell då...

Enklast är nog att inte åka dit fler gånger.

Dom jag brukade hälsa på har flyttat från soliga L-A till slaskiga Seattle ändå, det vädret skänker ingen glädje i december

Det lär ju bli lika kontrollerat som nåt annat forum den dagen du ska till USA och dom vill titta i din telefon.
De lär redan ha all data de vill ändå, alla spionföretag som samlat all information om västs innevånare är amerikanska, och måste ge TLAer allt oavsett. Är man inte amerikansk medborgare har man inga rättigheter.

De lär redan ha all data de vill ändå, alla spionföretag som samlat all information om västs innevånare är amerikanska, och måste ge TLAer allt oavsett. Är man inte amerikansk medborgare har man inga rättigheter.

Tydligen vill dom ha mer. Fast med Ockhams rakkniv i tanke så kanske det bara beror på att Mr Orange är korkad.

*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back