Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexiko, ska vi börja där?

Last edited:
Jag såg nåt inslag på SVT i morse där deras USA-korrespondent pratade om Venezuela. Jag är inte helt säker på exakt vad han sa, men det var något om att Maduro bör "sitta still i båten". Det känns som fel uttryck att använda.

Det är ju lättare att träffa om han sitter still...

Inte för att USA verkar ha några problem med att ta ut hela båten och eventuella överlevare

Det som oroar mest är var MAGA anser att USA hör hemma. Snarare tillsammans med Ryssland, Ungern, Turkiet än med västerländska demokratier. Att Europa borde klara av att försvara sig självt borde ha insetts för länge sen.

Jag tycker nog att Nato vore bäst utan USA så länge Trump är vid makten.

Han kommer knappast vilja försvara nåt natoland i europa ändå, han kommer väl påstå att dom inte investerat sina procent i försvaret som krävs av Nato och därmed har han en ursäkt att skita i det.
Och när han sedan drar igång sina egna strider så kan han gott sköta dem själv och tro att Putin ska hjälpa honom.

Jag såg nåt inslag på SVT i morse där deras USA-korrespondent pratade om Venezuela. Jag är inte helt säker på exakt vad han sa, men det var något om att Maduro bör "sitta still i båten". Det känns som fel uttryck att använda.

Jag tolkar det som "Ge inte galningen Trump en anledning till att invadera"

*/ ?>
Nyheter
Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back