Ska man vara orolig för Ryssland?

Och om det var ett civilt tåg?

Fan vad alla slår knut på sig. 😅
Trist, men fortfarande infrastruktur med militärt användningsområde, så bara kör på.

Behövs inga knutar, det är ganska långt kvar till man når upp till terrorbombning av civila, sjukhus, skolor, double tap på sjukvårds och räddningstjänst m.m.

Lyckligtvis (för ryssarna) har Ukrainas militär och ledning betydligt högre moral än vad jag har, jag hade bombat rysk elinfrastruktur och annat med en avlägsen militär anknytning för länge sedan.

Trist, men fortfarande infrastruktur med militärt användningsområde, så bara kör på.

Behövs inga knutar, det är ganska långt kvar till man når upp till terrorbombning av civila, sjukhus, skolor, double tap på sjukvårds och räddningstjänst m.m.

Lyckligtvis (för ryssarna) har Ukrainas militär och ledning betydligt högre moral än vad jag har, jag hade bombat rysk elinfrastruktur och annat med en avlägsen militär anknytning för länge sedan.
Om de passar på just när tåget är på bron så är ju de civila målet, därmed ej med väst standard förenligt.
Att Ryssland begår krigsbrott är inget nytt eller något att debattera, det vet väl alla.
Vad du fantiserar om att få göra är månne intressant läsning för en och annan men hör inte till saken.
Det är förstås mycket möjligt att ryssarna gjort det själva men principen kan man ju fastslå alldeles oavsett.

Om de passar på just när tåget är på bron så är ju de civila målet, därmed ej med väst standard förenligt.
Att Ryssland begår krigsbrott är inget nytt eller något att debattera, det vet väl alla.
Vad du fantiserar om att få göra är månne intressant läsning för en och annan men hör inte till saken.
Det är förstås mycket möjligt att ryssarna gjort det själva men principen kan man ju fastslå alldeles oavsett.

Du tror att dom kollade tågtidtabellerna innan dom bestämde tidpunkten för attacken? Och du förutsätter att tåget dessutom var i tid enligt tabellen?

Stor jävla smäll på Röda Torget kanske.

Med tanke på att Ukraina inte kan gödsla med sprängningar så är det nog bättre att spränga militära mål än propagandamål. Och generellt tenderar det inte funka med terrorbombning, befolkningen blir bara argare och mer styvnackad. Och ryssarna är redan ganska styvnackade överlag mot terror.

Tåget körde under bron, eller skulle ha gjort....
Den filmsnutt på sprängningen jag har sett (med reservation för att det kan ha varit en annan bro som sprängs) så är inte ens tåget i närheten av bron när det smäller, utan körde in i den redan sprängda bron

Enligt Ukrainska källor har man slagit ut (förstört/skadat) 34% av ryska strategiska flygflottan.
Ryssland har 50 st funktionella TU-95or och 17 st TU-160or.
Jag har inte sett några TU-160 som träffats.
Så vi förutsätter att alla planen är TU-95or. Då har man satt 17 st av dem ur strid.
17 st kryssningsrobotbärande flygplan som blir svåra att laga då de inte tillverkas längre.
Man kan säkert lappa ihop en eller två genom att kanibalisera andra skadade flygkroppar.

Men att förlora 15+ plan ur ens kärnvapentriad är väldigt illa.
Och att göra det till små autonoma drönare som i svärm slår till 100 mil in på ens eget territorium ändrar slagfältet ganska radikalt.
Du kan inte vara säker någonstans i landet längre. Ingen industri, ingen militärbas eller liknande går säker längre.

Kan det ju vara men det verkar ju väldigt konstigt att ha civila som mål, jag hade väntat mig mer av någon som ville vara med i EU och NATO samt finansieras av bla svenska skattebetalare.
Spränga järnvägsbroar är som jag ser det inte civila mål.

Och så kommer vi ihåg att det heter militära mål och civila objekt.

Det är som texten antyder bara målet man siktar på.
:fakta

o vem fan bryr sej, bara skitet exploderade
Hade det varit civila så hade det stått antalet döda barn och kvinnor.
Därför var det gissningsvis inte barn och kvinnor utan personer på väg till jobb vid östfronten.
Och det står inget om döda alls så förmodligen var det inga civila dödsoffer överhuvudtaget.

Håller med, men inte om det befinner sig ett tåg med civila på platsen då explosionen sker.
Detta verkar inte gälla under krig. "Man" accepterar civila dödsoffer. Exempel citat:
Den tyska ockupationsmakten beslöt senare att montera ned och flytta hela anläggningen till Tyskland. Den första delen av transporten skulle ske med färja över Tinnsjø den 20 februari 1944. Motståndsmannen Knut Haukelid som deltagit i tungvattenaktionen erhöll tillstånd av motståndsrörelsen centralt att spränga färjan under färden. Sprängningen lyckades, färjan förliste varvid 14 civila miste livet.

Detta verkar inte gälla under krig. "Man" accepterar civila dödsoffer. Exempel citat:
Den tyska ockupationsmakten beslöt senare att montera ned och flytta hela anläggningen till Tyskland. Den första delen av transporten skulle ske med färja över Tinnsjø den 20 februari 1944. Motståndsmannen Knut Haukelid som deltagit i tungvattenaktionen erhöll tillstånd av motståndsrörelsen centralt att spränga färjan under färden. Sprängningen lyckades, färjan förliste varvid 14 civila miste livet.
Jag "accepterar" absolut civila dödsoffer men inte om de är målet för attackerna, det är sådant som Ryssland och Al Qaida gör.

Jag "accepterar" absolut civila dödsoffer men inte om de är målet för attackerna, det är sådant som Ryssland och Al Qaida gör.
Spränger man en Bro och ett Lok så är målen transportinfrastrukturen.
Vill man komma åt civilbefolkningen för civilbefolkningen ska sätta press på regeringen, ja då spränger man elförsörjningen i städerna. Tex transformatorerna.

Spränger man en Bro och ett Lok så är målen transportinfrastrukturen.
Vill man komma åt civilbefolkningen för civilbefolkningen ska sätta press på regeringen, ja då spränger man elförsörjningen i städerna. Tex transformatorerna.
De som vågar pressa högre styrande hamnar som bekant i fängelse.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman